Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Remvloeistof verversen is bij alle fietsen van de afgelopen 10 jaar met een bosch ABS pomp (BMW, aprilia, KTM, alles behalve japanners) gewoon hetzelfde als een fiets zonder ABS. Doorpompen danwel -zuigen.
Ontluchten heb je wel een diagnosetool voor nodig, de pomp heeft een ontluchtingsfunctie...
Als een koppeling geen leuk leven heeft trekken de stalen platen weleens krom. Nou heb ik nog nooit gezien dat ze zo krom zijn dat de motor ook echt vooruit schiet als de hendel volledig ingeknepen is, maar voldoende krom dat de bak slecht gaat schakelen zeker wel.
Van een bigend loopt de motor niet snel vast, en het kabaal is noet te missen. Dat wil niet zeggen dat de bigends niet ook overleden zijn, maar dat is niet de oorzaak. Ik zou de voorste cilinder ook controleren. Heb wel eens een gesmolten zuiger gezien bij zo’n blok bij de voorste cilinder.
Voor een dealer zijn het wel normale prijzen. Eventueel kan je overwegen om een BMW specialist te zoeken die geen dealer is gezien de leeftijd van de fiets. Dan moet er gemiddeld toch wel zo’n 30-35% van de prijs af gaan zonder verandering van kwaliteit.
Of de bevestiging van de koppelingshendel waar de stelschroef ingedraaid zit is van het verkeerde model (lees: ooit een keer vervangen), of de kabel is ooit een keer vervangen en ligt verkeerd.
edit: nee deze stekker heeft twee nokjes rechts en links en heeft een andere vorm.
Als ik op PT1402 zoek kom ik nog de beste resultaten tegen qua gelijkende connector, maar de brandstofpomp op de foto van OP heeft links en rechts een nokje die daar niet in zitten.
Dit is geen superseal stekker.
Makkelijkste is om een foto te scoren van de pomp met aangesloten stekker, bv effe door fotos te googlen van dat model motor. Stekker los is natuurlijk nog beter.
Het lijkt er op dat het systeem niet op druk kan komen en daardoor gaat de koelvloeistof koken voordat de temperatuur wordt bereikt waarbij normaal gesproken de ventilator aan moet slaan. De symptomen die TS beschrijft (borrelend geluid, flinke hoeveelheid koelvloeistof die er via de overloop...
Eens.
Tegenwoordig is het echter ofwel techniek uit die periode toepassen, wat opzich niet zo vreemd is gezien de prijs van de fiets in kwestie, of er is weinig moeite gedaan om een en ander te optimaliseren.
De oorzaak van het aan/uit-effect, en de reden dat een powercommander niet zoveel helpt...
Als je in ieder geval iets van grip hebt met een buitentrekker kan je hem terwijl ie onder spanning staat ook rondom de plaats waar ie op de krukas vastzit gelijkmatig warmstoken.