Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Dat is heel goed nieuws. Zonhoven is prima te doen vanaf Valkenswaard. Moet ik hem alleen wel invoeren. Ik ga binnenkort ook eens kijken. En wachten op een Nederlandse dealer in de buurt.
Hallo allemaal,
ik heb gisteren op de Motorbeurs in Utrecht de Benelli Tornado TNT 125 bewondert :9~ :t.
Ik ben al lang een liefhebber van kleine motoren. Ik rij nu een Suzuki Intruder 250 en heb een Mash 250 en meerdere scooters in die CC-klasse gehad.
Hoe kleiner hoe fijner! Maar, ik...
Zoals je eerder in dit topic kan lezen had ik als 1 van de 1e een Mash (Two Fifty 250) in Nederland (net geen 2 jaar geleden).
Maar vorige jaar kwam ik een Suzuki Intruder 250 in zeer goede staat tegen die ik al lang wilde hebben, dus de Mash ingeruild (niet omdat de Mash niet beviel dus)...
En dat 250 cc niet erg geliefd is snap ik ook wel, want zo'n slappe 250 als de Mash (15 kW) is eigenlijk nog steeds niet geschikt voor de snelweg (top van 120 windstil). Maar ik doe (bijna) niet aan snelweg.
Hans
En van mij hoefde het niet eens retro te zijn. Ik vind het kleine en lage gewicht heel fijn. En ik wil geen crosser (hoog) of een Kawasaki vooroverhangding, dus ik wil rechtop zitten.
Hans
Ik heb er bijna 2000 km op staan. Bij mij is de richtingaanwijzerindicatielampje op het "dashboard" nu voor de 2e keer kapot (of de bekabeling). Verder heb ik geen enkel probleem.
Ik heb vroeger een Kymco scooter gehad. Nooit problemen mee gehad. En de afwerking van de Kymco ligt duidelijk op...
Ik had proefgereden op een 250 caferacer. Ik vond de motor geweldig maar de wegligging, tja, net voldoende. Toch heb ik de 250 "scrambler" gekocht met Dunlops. Echt een verschil in bochtengedrag. Natuurlijk het stuur is van smal naar breed echt anders en een ander zadel, maar de geometrie is...
ik vind dat er een groot verschil is in snelwegen en ook welk tijdstippen verschilt.
Om nu tijdens de spits tussen die opgefokte automobilisten te zitten op een hele drukke snelweg, nee, bedankt (zelfs als ik pk's genoeg zou hebben). Maar er zijn ook snelwegen waar je op de rustige momenten...
daarom heb ik de 250 cc genomen.
Ik kom regelmatig in Duitsland en daar mag je 100 km/uur buiten de bebouwde kom, dan is een 125 cc weinig.
En het zekere voor het onzekere: ik heb er direct een paar Dunlops op laten leggen.
ik ben er nog steeds heel gelukkig mee.
Hans
Inmiddels staat de teller op 600 km. Ik geniet er nog volop van. Het weer moet wel beter worden. Over 400 km verse olie, dan kan het gas wat verder open.
Oh ja, nu 2 keer getankt, hij is zuiniger dan 1 op 30.
Was verbaasd, want mijn 250 cc scooter (ingeruild op MASH) met injectie reed gemiddeld 1 op 27. En ik reed bijna geen snelweg. De MASH heeft een ouderwetse carburateur. Ok, de MASH is bijna 50 kg lichter, maar ik rij voornamelijk buiten...
De MASH is binnen sinds vrijdag. Ik heb er al 500 km op gereden. Bevalt prima.
Wel grappig, toem ik de Two Fifty gisteren naast een aantal andere motoren parkeerde bij een motorzaak waar ik langs kwam, toen viel heel duidelijk op hoe klein ie is.
Ik heb een Two Fifty 250 in het zwart met wit gekocht bij Joppen Motoren te Leenderstrijp.
:Y
Het is nu wachten op het kenteken. Kan wat langer duren vanwege Pasen. Hopenlijk heb ik hem eind van de week.
Joppen Motoren te Leenderstrijp is sinds de Motorbeurs MASH dealer. Dat is bij mij om de hoek, jippie! Ik ben vanmiddag na het werk even gaan kijken. Ze hadden er al 6 stuks staan, waarvan 3 stuks als demo, een Seventy Five 125, een 250 cc cafe racer en een 400 cc scrambler. Dus van alle cc's en...