Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
De carburateur van mijn KTM 525 2005 lekt benzine vanaf onder (rood cirkel op de foto).
Nu wil ik hem open maken maar ik krijg de grote "knop" (gele cirkel op de foto) er niet af.
Het lijkt erop dat die een handig draaiknopje is voor de "fuelmixture" stelschroef maar ik kan dit nergens op...
De motor had een grote beurt gekregen in een garage in Italie (voor mij onbekend).
Nadat de motor stuk gegaan was is deze bij mijn eigen garage terecht gekomen.
Dat is dus een andere garage geweest.... Bull shit of niet? ik weet het niet.
Het probleem was dat de ontsteking verkeerd was aangesloten? Bobines op de verkeerde bougies?
Het zou moeten zijn:
1 2 3 4
Maar het was
1 4 3 2
Daardoor ontbranden de boel niet goed in de motor maar wel in de uitlaat...
*disclaimer dit is wat ik mij heb laten vertellen door de...
Vraagje aan de die-hards....
Mijn RC8-2008 heeft 28.000 gelopen (woonwerk) en begint om service te vragen.
Wat is normaal bij de RC8?
Olie + filters & Koelvloeistof?
Of vergeet ik iets belangrijks?
Fijn, ik spuit ook een keer mijn motor af.... niet eens met de hoge druk reiniger...
Heeft iemand tips om het te fixen? of een carbon-kapje liggen voor mij?
Na een paar maanden op de RC8 te rijden begin ik mij wel te ergeren aan het brandstof verbruik.
Bij 155Km gaat het lampje al branden en kan ik ongeveer 12 liter tanken.
Ik rij gewoon rustig en doe geen gekke dingen, hebben jullie ook zo een hoog verbruik?
Ik was vandaag mijn RC8 aan het wassen en constateer dat de ketting ergens aanloopt.
Nu kan ik geen enkel plekje vinden waar die daadwerkelijk tegen het frame aan loopt.
Ik denk dat het de kettingkast is? heeft iemand een idee of die zelf gehad?