ZRX Trefpunt (deel 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb al een tijdje niks meer gepost op het forum, maar nu heb ik weer een rede.
Ik heb namelijk met behulp van DYNOZRX een tweetal mods gedificaties aan de motor gedaan.
En die houden in, een Dynoyet kit en K&N RU-0984 filterpods. samen met de semie open bochtenset en Devil einddemper ( ZEER OPEN :9 ) moet hij nu op stage 3 staan.
Nu gaat hij over 3 weken voor kleppen te stellen en de carbs te synchroniseren naar MCR in Roosendaal. En als hij dan goed is ga ik daarna voor m'n eerste test run(s) naar Ruud Fredriks in Goes.
IMGP3822.JPG

IMGP3824.JPG

IMGP3826.JPG

IMGP3827.JPG

IMGP3835.JPG

IMGP3848.JPG

IMGP3856.JPG

IMGP3859.JPG

IMGP3860.JPG

IMGP3862.JPG

IMGP3863.JPG

IMGP3871.JPG

IMGP3874.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ketting en tandwielen niet meer te spannen na 27.000 kilometer. Zwaar punt in tandwielen, op slappe gedeelte meer dan 8 cm slack, verderop helemaal strak.

Wat zijn de ervaringen met de originele ketting/tandwielenset, wie doet er veel meer (of minder) kilometers mee op z'n ZRX ??

Heb het even opgezocht en bij mijn ZRX is de orginele ketting/tandwielenset bij 58.560 km :$ vervangen. Maar ik hanteer dan ook geen 'sportieve' rijstijl met veel wheelies en acceleraties tegen de stuit en ik heb altijd de ketting goed gesmeerd en regelmatig gespannen.
 
31.000, 58.000, ik doe iets fout. Ben ook geen echte wildebras, en 50% van mijn kilometers is echt file-rijden, maar soms komt het voorwieltje wel eens omhoog ook.
Zou het helpen om (voorlopig) alleen een nieuwe voortandwiel er op te zetten? Gewoon om dat 'ovale' weg te krijgen??
 
Als je zeker weet dat dat door het voortandwiel wordt veroorzaakt kan je dat proberen, die kost het minste. Maar anders zou ik het gehele setje altijd in 1 geheel vervangen, het gaat als het ware "naar elkaar staan" en als je dan 1 onderdeel vervangt dan slijt het geheel juist weer veel sneller. Overigens is het verschil tussen 27000 en 31000 km niet zo HEEL groot...
En als 2e overigens, mijn nieuwe setje zit er nu 21000 km op en volgens mij heb ik die slechts 1 keer moeten stellen tot nu toe. Dus het lijkt erop dat die wat langer meegaat. (DID530ZVM)
Het smeren is uiteraard van LEVENSBELANG voor de ketting. Ik zorg er altijd voor dat de rollen altijd "dof" zien van de smering, komt er 1 glimmend plekje dan gaat er meteen een laagje smeer op.
 
als je toch alleen en nieuw voor tandwiel overweegd,dan zou ik voor een 16 tands voor gaan, dan heb je nog 10.000 km veel plezier, en de kosten zijn maar zo'n 40 euri,
ik heb zelf na 1500 km mijn origineel omgeruild voor een 16 tands, dat wil je niet meer missen.
als ik alles moet gaan vervangen ga ik naar 17/46 op een 1200, topsnelheid is niet meer zo belangrijk met al die flitspaal/agenten.
maar lol dat je daarmee hebt..................................................................
31.000, 58.000, ik doe iets fout. Ben ook geen echte wildebras, en 50% van mijn kilometers is echt file-rijden, maar soms komt het voorwieltje wel eens omhoog ook.
Zou het helpen om (voorlopig) alleen een nieuwe voortandwiel er op te zetten? Gewoon om dat 'ovale' weg te krijgen??
 
Ketting en tandwielen niet meer te spannen na 27.000 kilometer. Zwaar punt in tandwielen, op slappe gedeelte meer dan 8 cm slack, verderop helemaal strak.

Wat zijn de ervaringen met de originele ketting/tandwielenset, wie doet er veel meer (of minder) kilometers mee op z'n ZRX ??
Doe ondertussen al meer dan 50.000 km met mijn standaard tandwiel en ketting en gaan nog ff mee geloof ik.
Heb al een keer een 16 voor gehad maar dat gaf een hoop herrie de eerste paar kielometers.
Heb na een vakantie weer de 17 truggezet omdat er in de bergen nirt mee te rijden viel.
Heb mijn ketting ook al eens aardig laten verroesten en smeer m niet overdadig veel.
Wat ik wel eens heb gedaan is m helemaal reinigen met dieselolie.
 
Doe ondertussen al meer dan 50.000 km met mijn standaard tandwiel en ketting en gaan nog ff mee geloof ik.
Heb al een keer een 16 voor gehad maar dat gaf een hoop herrie de eerste paar kielometers.
Heb na een vakantie weer de 17 truggezet omdat er in de bergen nirt mee te rijden viel.
Heb mijn ketting ook al eens aardig laten verroesten en smeer m niet overdadig veel.
Wat ik wel eens heb gedaan is m helemaal reinigen met dieselolie.

Jij moet gewoon eens een keertje gasgeven :Y
Dan slijt het alleen wel weer iets sneller.... :X
 
Heb al een keer een 16 voor gehad maar dat gaf een hoop herrie de eerste paar kielometers.

Daar heb ik niks van gemerkt, van meer geluid. maarja mijn ketting was toen ook nog bijna nieuw (1500km) :} :} :]
 
~
Ben benieuwd naar t resultaat, zal niet makkelijk afstellen zijn denk ik(nog nooit zelf gedaan met 4 losse filters).
Zou ook wel weer eens op de bank willen om te kijken of de mijne nu optimaal is afgesteld.
Loopt als een wezelozen, maar ben toch nieuwsgierig.
Wil wel weten wat t kost bij Ruud.


Ik heb al een tijdje niks meer gepost op het forum, maar nu heb ik weer een rede.

Nu gaat hij over 3 weken voor kleppen te stellen en de carbs te synchroniseren naar MCR in Roosendaal. En als hij dan goed is ga ik daarna voor m'n eerste test run(s) naar Ruud Fredriks in Goes.
 
Ik zal het binnen kort laten weten wat het kost. Wat ik wel weet, is dat hij nu met de instellingen zoals ze meegeven zijn door Dynojet in princiepe al afdoende zijn om het goed te doen. Ze gaat over 2 weken naar MCR en daarna zal ik wel zien wat hij doet.
 
Ben er achter dat het 'ovale' in de ketting zelf zit, niet in de tandwielen. Ketting is gewoon ongelijk opgerekt (waarschijnlijk mijn wheelies toevallig steeds op het zelfde stuk ketting gedaan....). 'k Moet dus een nieuwe (€€€)

Waar haal ik het beste mijn nieuwe setje vandaan (lees: goeie kwaliteit voor minste geld) ???
 
Tenzij je binnenkort je brommer wilt gaan verpatsen zou ik voor kwaliteit gaan. Dus eerst de betere kwaliteit kettingen opzoeken (bv DID maar er zijn er meerdere) en ook de kettingwielen (alu is lichter maar zachter, staal is harder maar zwaarder, er zijn ook exotische materialen die zijn lichter en sterker maar dan weer duurder uiteraard...) en als je weet welke combinaties je wilt hebben kan je gaan rondshoppen. BV Roukama.

Weet je al of je wat aan je overbrenging gaat doen? Ik wil je niet iets opdringen hoor, MAAR NEEM IN IEDER GEVAL MINSTENS 44 TANDEN ACHTER! Is echt veel leuker rijden, bij elk rpm.
Succes.
 
ik wil graag van de zrx rijders weten waar moet ik op letten als ik een zrx koop.
ja ik weet het is een kwak en daar mankeert niets aan maar even serieus ik weet iedereen vind dat er niets mis met zijn fiets gebeurd ook met de zxr waar ik nu op rij maar moet helaas toch wat anders ivm met klachten van mijn vrouw het is toch best exstreem op deze fiets en ik wil kawa blijven rijden heb nu eenmaal groen bloed in mijn lijf en heb mijn zinnen gezet op een zrx r lawson replica dus vandaar de vraag waar moet je op letten bij een zrx als je deze gebruikt koopt.

zxrgeert
 
ik wil graag van de zrx rijders weten waar moet ik op letten als ik een zrx koop.
zxrgeert
Deze jongens zijn vrij sterk en er mankeert meestal weinig aan. Ze zijn wel gevoelig voor te weinig olie bij de krukaslagers. Dit kan gebeuren door veel te laag olieniveau, te veel te lang steigeren, of als brommer valt en motor blijft draaien als ie op z'n kant ligt.
Versnellingsbak is wat hakerig en grof. Als de brommer te lang ongebruikt blijft staan kunnen carburateurs vervuilen (sproeiers) en kwaaltjes geven.

Verder is het uiteraard geen zxr, dus zwaarder / (ietwat) minder rap door bochten / bij 8krpm overschakelen / 5 gear. Wel lekker veel koppel al bij zeer laag rpm en steigeren op het gas.

Maar uiteraard is het WEL de leukste brommer die je kan rijden!!! :]
 
Ze zijn wel gevoelig voor te weinig olie bij de krukaslagers.

wat is dan het gevolg? hoe merk je zoiets?
ik heb de mijne ook tweedehands gekocht, met een heeeel klein beetje schade links....

[edit: niet rechts maar links]
 
Laatst bewerkt:
Deze jongens zijn vrij sterk en er mankeert meestal weinig aan. Ze zijn wel gevoelig voor te weinig olie bij de krukaslagers. Dit kan gebeuren door veel te laag olieniveau, te veel te lang steigeren, of als brommer valt en motor blijft draaien als ie op z'n kant ligt.
Versnellingsbak is wat hakerig en grof. Als de brommer te lang ongebruikt blijft staan kunnen carburateurs vervuilen (sproeiers) en kwaaltjes geven.

Verder is het uiteraard geen zxr, dus zwaarder / (ietwat) minder rap door bochten / bij 8krpm overschakelen / 5 gear. Wel lekker veel koppel al bij zeer laag rpm en steigeren op het gas.

Maar uiteraard is het WEL de leukste brommer die je kan rijden!!! :]

De nadelen die jij noemt in de 1ste alinea van gevoelige krukaslagers bij te weinig olie en vervuilde carbs gebeuren natuurlijk bij elke motor onder die omstandigheden, dat is niets specifiek voor een ZRX. Bij stuntmotoren en vooral bij dragracemotoren zijn er gemodificeerde carters en carterpannen verkrijgbaar om te zorgen dat de krukas in de olie blijft draaien.
Vervuilde carbs kun je tegengaan door bij langdurige stilstand de vlotterbakken af te tappen.
 
bedankt voor de reactie
dat het geen zxr is en zwaarder dat ben ik bewust maar het plezier van het rijden zal er zeerzeker niet minder om zijn 8-)
 
Weet je al of je wat aan je overbrenging gaat doen? Ik wil je niet iets opdringen hoor, MAAR NEEM IN IEDER GEVAL MINSTENS 44 TANDEN ACHTER! Is echt veel leuker rijden, bij elk rpm.
Succes.
Dat 44 of nog groter gedoe staat me wel aan, maar heb net het laatste bankafschrift ontvangen. Ketting word een maandje uitgesteld (of 2)!! Dat geeft ook weer de gelegenhied om effe goed te zoeken.
Ik heb een bod van 249,- euri's voor een originele Kawa set, Struik moet er 195,- voor hebben. Wie heeft een beter idee ??
 
kijk eens bij jos smit te haarlem, deze is volgens mij niet duur. Weet niet welk merk struik verkoopt echter neem wel een redelijk merk nemen zoals DID / Tsubaki o.i.d. Een kettingset van kawasaki is zo wie zo duur dus raad ik af.
Andere merken verkopen ook kettingen die goudgekeurd zijn!
 
full


ook maar even voorstellen: rij nu sinds een paar maand op deze motor, vanuit groningen, na een poos een zx6r gehad te hebben.
bevalt wel, ik begin al te wennen aan het gewicht en het vermogen, hoewel ik mag toegeven dat het geen supersport is.

alleen het geluid uit mijn bos demper is niet lekker, zelfs zonder db-killer niet.
dus toch even om me heen kijken naar een andere pijp, met wat lekkerder sound..
wellich dat ik hier suggesties kan lezen..
 
[afbeelding]

ook maar even voorstellen: rij nu sinds een paar maand op deze motor, vanuit groningen, na een poos een zx6r gehad te hebben.
bevalt wel, ik begin al te wennen aan het gewicht en het vermogen, hoewel ik mag toegeven dat het geen supersport is.

alleen het geluid uit mijn bos demper is niet lekker, zelfs zonder db-killer niet.
dus toch even om me heen kijken naar een andere pijp, met wat lekkerder sound..
wellich dat ik hier suggesties kan lezen..
Welkome GerrieM

De ZRX is natuurlijk geen supersport, als je een gooi- en smijt fiets wilt, is er keuze zat op de markt. Maar onderschat een ZRX niet, je kunt er toch nog behoorlijk mee opschieten.

Ik heb zelf een Bos Carbon, en vind dat een prima sound. Donker, zonder knalhard te zijn. Maar hier op het forum zijn er meerdere ZRX rijders vol lof over Muzzy. En die levert ook nog eens wat extra PK'tjes op. Ik raad je aan om de vorig topic eens door te nemen (ZRX trefpunt 2)

Groet,

Bob
 
kijk eens bij jos smit te haarlem, deze is volgens mij niet duur. Weet niet welk merk struik verkoopt echter neem wel een redelijk merk nemen zoals DID / Tsubaki o.i.d. Een kettingset van kawasaki is zo wie zo duur dus raad ik af.
Andere merken verkopen ook kettingen die goudgekeurd zijn!
Bij Jos ben ik EUR 157,- kwijt voor een Tsubaki 530 Sigma ORS o-ring.
Dat moet 'em dan maar worden.

Wie heeft er ervaring met klinken van de sluit-schakel? De laatste keer heb ik gedaan met de (forse) voorhamer als tegengewicht, en dan de stift met de drevel platslaan, maar was er toch niet helemaal tevreden over. Wie heeft een beter idee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan