Het Honda CBR1000RR Fireblade Topic *deel 52*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik voorzie in 2010 een CBR1000RR/CBR600RR meeting in Hotel le Belleveu. Reserveren we de hele kiet voor een week. :9

:+


Leuk verhaal kerel, zo gaan er toch stiekem al een heleboel van hier op motorvakantie :Y 8-)


:} :} :} :} :} :} :} :}
Sow mannen, ziet er weer :9~ uit. Denk dat ik volgend jaar ook maar mee moet gaan :Y
Lijkt me echt toppie en de filmpies zijn ook :9

idd doen, je hebt 1000x meer plezier van je motor in Frankrijk, weinig verkeer, weinig gendarmes en veel asfalt in alle windrichtingen.
 
Ik geef je 1 kans.......................................... anders :+ [afbeelding]

Kleine hint, cijfer...........

Pfffffff, je hebt altijd van die mensen die extra opletten :X :/

full


is aangepast hoor Sir :P
 
Tja, veel typewerk om zo stil in een hoekje te laten zitten. :+


Hier mijn verslagje van het weekje berg-op-berg-af op twee wielen.

Voorbereidingen waren weken te voren ingezet, van zelfontworpen stuurharnassen,

[afbeelding]

[afbeelding]

een trekhaak, nieuwe Pilot Power, camera en de superaanhanger van Dennis hierboven eerder bejubeld door Johan, (Nosmo).

Zaterdag 27 juni om 03.45 uur uit Amsterdam vertrokken om bij Johan om 05.15 uur in Tilburg zijn Blade op de trailer te plaatsen. Eén keer tanken een paar keer stoppen voor de wissel van stuurwiel/sanitaire stop, incl een geheel nieuwe ervaring met een afgewogen mix van inspanning/ontspanning om in een frans toilet m’n behoefte achter te laten. (waarom is toilet een frans woord voor iets wat beter gatindegrond genoemd kan worden?) B|

Om 21.45 uur waren we in Beauvezer, precies 1200 km naar het zuiden, wat ligt ong 100km boven Nice. Het hotel word gerund door een sympathiek nederlands echtpaar van onze leeftijd. Hotel Le Bellevue - Beauvezer - France. Eten en kamers zijn perfect, ook de prijs.

De volgende ochtend werd rustig gestart volgens Henk en Gert Jan, oude rotten in deze Alpen. Okee, maar na een half uur stond de Bl08 al te blazen en te puffen boven de 108 graden. Johan had z’n POV’s op helm en achter gemonteerd en ook Henk had een POV van de soloseat naar achteren gericht.

[afbeelding]

Zie voorbeelden in de posts van betrokkenen. Op het hotel terras zaten wel vaker vrouw en man samen te tafelen waar manlief veelal met scheve nek onze POVbeelden van die dag in de gaten zat te houden. Hele volksstammen Duitsers en een enkele fransman schoven een stoeltje bij onze avondvoorstelling. Eén duitser wilde zelfs zijn TT-audi afstaan voor een rondje op een Bl08, iets waar Henk geen moeite meehad.

[afbeelding]

[afbeelding]

Het asfalt wisselde van superbreed tot supersmal en alles er tussen in. Grind was soms niet te onderscheiden van dennenappels. Een achterrem die ik op vlak terrein (bijna) nooit gebruik draaide nu overuren in de haarspeldbochten. Overig verkeer was in deze regio weinig tot niet aanwezig de colls op en af. Eveneens als de gendarmerie hebben we die bijna niet gezien laat staan zien controleren op snelheid, op geluid of papieren.

Bijna elke dag hadden we regen vanaf een uur of 3 ’s middags. Drogen gaat makkelijk in de zon op de motor de volgende dag. M’n pak zit nu als gegoten. ;)

Henk had me tevoren verzekerd dat het tempo niet op SBK nivo zou liggen, ik moet zeggen dat de AVI beelden van hen een goeie indruk geven en dat mijn snelheid op veel trajecten een stukje lager ligt. Wel hebben ze aardig ingehouden om mij mee te krijgen als ik hun lijnen kon blijven volgen. Dat lukte soms net. ;)
Eén dag in de stromende regen met mist en kou boven op een col met een paar bliksemflitsen gaven een wat onrustig gevoel maar we kwamen toch weer zonder kleerscheuren beneden. De bar was inmiddels open en de motoren konden binnen gestald worden. Ik werd voor gek verklaard als ik mijn motor wilde wassen. Je ziet toch verschil, niet?? :o ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

De regen elke dag daarna deden me besluiten verdere wasjes maar voor thuis te bewaren.

Donderdag zijn we over de d’Agnello naar Italie gereden waar we allervriendelijkst en gastvrij werden ontvangen door een plaatselijke horeca en de Carabinerie. Beiden spraken geen woord over de grens iets wat de politie deed besluiten om de controle achterwege te laten, en de ander rekende voor een groot bord pasta en de ene na de andere fles bubbeltjeswater 8 euro per persoon. La dolce vita!

De laatste motordag hebben we rustig gedaan, om alles heel te houden maar ook omdat ’s middags de motoren weer op de trailer gingen voor de terugreis de volgende dag. Even naar de kapper omdat ze er zo aardig uitzag.

[afbeelding]

Die zaterdag hebben we om 7.30 uur gegeten en Roel uitgezwaaid die op de motor terugreed en zijn om 8.00 uur vertrokken.

[afbeelding]


De Xantia van Johan had wat vermogen te kort als je een weekje Alpenbranden bent gewend maar is een betrouwbare reiswagen gebleken.

[afbeelding]

Om 21.30 uur waren we bij Johan en hebben we de trailer achter mijn auto gehaakt. Om 23.30 uur had ik de auto en de aanhanger in Amsterdam in een garage geduwd en stak ik de sleutel in m’n huisdeur.

Een geweldige week die me nog lang laat nagenieten waarbij ik het gevoel heb maar 50% van de gebruiksmogelijkheden van deze motor te benutten hier in ons platte overbevolkte landje. Staat 1841km bij sinds deze week!!

[afbeelding]

Volgend jaar weer!! Ik kan het iedereen aanbevelen.
Mooi verhaal! :}
Kan bijna niet wachten om over een goeie maand ook die kant op te gaan.
 
Iemand nog een cam kopen voor op de bl8?

Ik zag dat op ibood een actie hebben: http://www.ibood.com/nl/nl/product_specs/12403/Oregon_Scientific_ATC5K_Waterproof_Action_Cam/

ps: ik heb niets met ibood te maken.... misschien dat iemand er een voordeeltje mee kan doen...

Eh, nee wij gaan hier voor de top kwalitieit anders zouden we geen blade rijden...... :X

Maar even een update voor de POV gebruikers en gegadigden.....

Heb de nieuwe 1.5M(otor) binnen. Daar zit dus de accu aansluiting bij. Die wil ik namelijk naar mijn tanktas laten lopen zodat ik ook van de batterijen af ben.

Heb ondertussen ook de 70 mm lenzen binnen. Maar let daar bij op dat er nog een tussenkabel met mike bij moet als je de 1.5 heb!

Die heb ik net erbij besteld.

Ook heb ik nog een losse lens erbij. Ik maak nog een schakel kastje zodat ik met 3!!! camera's op de motor kan werken.

Had bedacht de 70 mm achter. 1 op de helm, 1 op de motor.

Ja ik ben prettig gestoord en val daar niet al te veel mensen mee lastig. :+

Gaat bij mij vaak om de uitdaging. Nu de Fireblade af is kan ik er alleen nog maar mee rijden. Het prutsen, verbeteren en techniek om het motor rijden heen is immers zeker zo leuk.

De lensbeschermers komen met 2 dingen.
En de 70 mm lens heeft ook nog een eigen houder.

Nu is iedereen weer op de hoogte.
 
Laatst bewerkt:
Eh, nee wij gaan hier voor de top kwalitieit anders zouden we geen blade rijden...... :X

Maar even een update voor de POV gebruikers en gegadigden.....

Heb de nieuwe 1.5M(otor) binnen. Daar zit dus de accu aansluiting bij. Die wil ik namelijk naar mijn tanktas laten lopen zodat ik ook van de batterijen af ben.

Heb ondertussen ook de 70 mm lenzen binnen. Maar let daar bij op dat er nog een tussenkabel met mike bij moet als je de 1.5 heb!

Die heb ik net erbij besteld.

Ook heb ik nog een losse lens erbij. Ik maak nog een schakel kastje zodat ik met 3!!! camera's op de motor kan werken.

Had bedacht de 70 mm achter. 1 op de helm, 1 op de motor.

Ja ik ben prettig gestoord en val daar niet al te veel mensen mee lastig. :+

Gaat bij mij vaak om de uitdaging. Nu de Fireblade af is kan ik er alleen nog maar mee rijden. Het prutsen, verbeteren en techniek om het motor rijden heen is immers zeker zo leuk.

De lensbeschermers komen met 2 dingen.
En de 70 mm lens heeft ook nog een eigen houder.

Nu is iedereen weer op de hoogte.


Ben benieuwd of het gaat werken met het schakel kastje. Het is namelijk een digitaal signaal wat door de kabel gaat en dat komt nogal precies. De kabel kan ook maar in een richting gebruikt worden, maar dat wist je al verwacht ik.

Tevens zal het live schakelen (dus zonder dat je de POV eerst uitzet) niet werken volgens mij. De verbinding met de camera is dan even weg en de unit loopt dan vast. Ook is de clip die hij aan het opnemen was op dat moment corrupt en kun je niet meer gebruiken. De enige manier om de unit dan weer te resetten is het verwijderen van de batterijen, hij reageerd dan namelijk ook niet meer op de toetsen. Test dit maar eens door tijdens een opname de camera los te koppelen.

Overigens heb jij veel meer verstand van electronica en dergelijke dan ik dus wellicht kan en lukt het je wel. Dan :} :} :}

Ik lees dat je nog een 1.5m kabel hebt besteld. Mocht die te kort zijn om een camera in de neus te monteren terwijl de unit in het kontje van de bl8 zit dan heeft Henk nog een ongebruikte 5 meter kabel. Hij heeft zijn 1.5 meter kabel stuk getrapt hij het afstappen en wil die 5 meter kabel eventueel wel met je ruilen voor de 1.5 meter kabel.


Edit: Wat bedoel je met de eigen houder voor de 70mm lens?
 
Laatst bewerkt:
Eh, nee wij gaan hier voor de top kwalitieit anders zouden we geen blade rijden...... :X

Maar even een update voor de POV gebruikers en gegadigden.....

Heb de nieuwe 1.5M(otor) binnen. Daar zit dus de accu aansluiting bij. Die wil ik namelijk naar mijn tanktas laten lopen zodat ik ook van de batterijen af ben.

Heb ondertussen ook de 70 mm lenzen binnen. Maar let daar bij op dat er nog een tussenkabel met mike bij moet als je de 1.5 heb!

Die heb ik net erbij besteld.

Ook heb ik nog een losse lens erbij. Ik maak nog een schakel kastje zodat ik met 3!!! camera's op de motor kan werken.

Had bedacht de 70 mm achter. 1 op de helm, 1 op de motor.

Ja ik ben prettig gestoord en val daar niet al te veel mensen mee lastig. :+

Gaat bij mij vaak om de uitdaging. Nu de Fireblade af is kan ik er alleen nog maar mee rijden. Het prutsen, verbeteren en techniek om het motor rijden heen is immers zeker zo leuk.

De lensbeschermers komen met 2 dingen.
En de 70 mm lens heeft ook nog een eigen houder.

Nu is iedereen weer op de hoogte.

Goed bezig!!! *O* :} *O* :}
Ben benieuwd of je het geschakeld krijgt zou wel subliem zijn!!
Heb die batterijen mod ook; tip van flip de zekering houder is erg kwetsbaar doe daar een tapje omheen of een andere zekeringhouder... Tis lullig als je rijdt en dat ding valt uitelkaar (dat is mij dus gebeurt...)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan