ZRX trefpunt deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi allen,

ik ben op dit forum in een ander topic actief (bandit-topic), maar heb toch even een vraag aan jullie:

een vriend van me heeft een aantal dagen geleden een mooie ZRX 1200S gekocht. Prachtige machine moet ik zeggen!!

Nu zijn we aan zoeken geslagen om iets te kunnen vinden over de veerinstellingen van de ZRX. De fiets reed tijdens de proefrit niet zo heel strak als in tests wordt omschreven. Mijn vermoeden is dat iemand (vorige eigenaar) de instellingen heeft verkloot of zo...

De veervoorspanning vóór staat bijv maximaal ingedraaid (geen ringen zichtbaar). Achter staat ie ook op max. Voor wat betreft de demping vóór weet ik al helemaal niet hoe die is ingesteld.
Kan iemand mij vertellen wat de standaard instellingen moeten zijn? Bestaat er ergens een overzicht van of kan/wil iemand zijn eigen instellingen noteren? Mijn maat is geen hele sportieve rijder (stapt over van een XJ600...), maar wil uiteraard wel lekker een bochtje kunnen pikken! :]

In ieder bedankt voor de moeite en alvast een goed motorseizoen gewenst! *O*

Groet Ivar
 
Hoi allen,

ik ben op dit forum in een ander topic actief (bandit-topic), maar heb toch even een vraag aan jullie:

een vriend van me heeft een aantal dagen geleden een mooie ZRX 1200S gekocht. Prachtige machine moet ik zeggen!!

Nu zijn we aan zoeken geslagen om iets te kunnen vinden over de veerinstellingen van de ZRX. De fiets reed tijdens de proefrit niet zo heel strak als in tests wordt omschreven. Mijn vermoeden is dat iemand (vorige eigenaar) de instellingen heeft verkloot of zo...

De veervoorspanning vóór staat bijv maximaal ingedraaid (geen ringen zichtbaar). Achter staat ie ook op max. Voor wat betreft de demping vóór weet ik al helemaal niet hoe die is ingesteld.
Kan iemand mij vertellen wat de standaard instellingen moeten zijn? Bestaat er ergens een overzicht van of kan/wil iemand zijn eigen instellingen noteren? Mijn maat is geen hele sportieve rijder (stapt over van een XJ600...), maar wil uiteraard wel lekker een bochtje kunnen pikken! :]

In ieder bedankt voor de moeite en alvast een goed motorseizoen gewenst! *O*

Groet Ivar
Hoi Ivar, het lijkt me het beste als hij zich hier eerst even aanmeld, en
daarna even op deze pagina kijkt, daar staaat ALLE info die hij zoekt

ZRXOA Home Page


Groetjes
Bart
 
Hoi Ivar, het lijkt me het beste als hij zich hier eerst even aanmeld, en
daarna even op deze pagina kijkt, daar staaat ALLE info die hij zoekt

ZRXOA Home Page


Groetjes
Bart
Er staat idd een hoop op die pagina! Dank daarvoor!

Nog een vraagje:

als óp de voorvork de stelschroeven en bij de achterveren die zwarte draaiknopjes (met standen 1 t/m 4) voor de ingaande demping zijn, waar zitten de stelschroeven dan voor de uitgaande demping??
 
Laatst bewerkt:
Gave machines hoor.. ik kan niet wachten om ze een keer in het echt te bewonderen!
Lijkt me zowiezo leuk om wat tips en tricks van elkaar te leren.. en zien, was die sneeuw nu maar weg


Helemaal mee eens Han... wordt nu echt tijd dat we elkaar eens " Live" gaan zien... *D
 
haha idd Rob dat klopt....

die met de glimmende deksels is van mij,die heb ik gekocht van mijn buurman.
toen ik een ongevalletje kreeg heb ik er een mooie naked van gemaakt,en dat vondt hij zo mooi dat hij er toch ook een wilde hebben.
en die heb ik gevonden in s'gravezande voor een leuke prijs.
ze zijn beide uit 2001 en dezelfde kleur,die van mij heeft 20 000 gelopen en die van hem 36 000 kilometers....
vandaar dat ik nog een leuk stuur zoek voor zijn zrx.......

Martin... maak je er een tweeling van?? zo wel geinig zijn.
 
Vandaag eindelijk de uitlaatpakking besteld... nog een weekje en dan is ie dicht. :)

... ook de zijkapjes van het luchtfilterhuis gedemonteerd zodat ik ze mooi zwart kan spuiten...
 
Er staat idd een hoop op die pagina! Dank daarvoor!

Nog een vraagje:

als óp de voorvork de stelschroeven en bij de achterveren die zwarte draaiknopjes (met standen 1 t/m 4) voor de ingaande demping zijn, waar zitten de stelschroeven dan voor de uitgaande demping??

Beste ivar,

Op onderstaande link kan je een werkplaats handboek downloaden in pdf bestand hier staat alles in.(gratis)
psytronix.org

gr leon
 
Voor de openingspagina, de modificatielijst van mijn ZRX1200R 2004:

Muzzy RVS megafoon
Factory Pro carburatiekit, afgesteld per cilinder op testbank
Brandstofbegrenzing vlotterbakken verwijderd
K&N filter
Achterste luchtfilterbak verwijderd
Muzzy block-off platen, slangenzooi verwijderd, luchtfiltertoegang afgeblokt
Braking voorremschijven en achterremschijf
Pro-Bolt RVS remschijfbouten
Staalomvlochten rem- en koppelingsleidingen
Pro-Bolt RVS banjobouten en ontluchtingsnippels
Hyperpro voor- en achterveren
Metisse valblokken
Metisse RVS kettingscherm
Oberon ZRX alu framedoppen
Oberon bar-end spiegels
Oberon remvloeistofdeksel achter
Oberon led knipperlichten
Olietemperatuurmeter op olievulgat
Stuurklokje
Wielen groen gespoten en gepolijste randen
 
Voor de openingspagina, de modificatielijst van mijn ZRX1200R 2004:

Muzzy RVS megafoon
Factory Pro carburatiekit, afgesteld per cilinder op testbank
Brandstofbegrenzing vlotterbakken verwijderd
K&N filter
Achterste luchtfilterbak verwijderd
Muzzy block-off platen, slangenzooi verwijderd, luchtfiltertoegang afgeblokt
Braking voorremschijven en achterremschijf
Pro-Bolt RVS remschijfbouten
Staalomvlochten rem- en koppelingsleidingen
Pro-Bolt RVS banjobouten en ontluchtingsnippels
Hyperpro voor- en achterveren
Metisse valblokken
Metisse RVS kettingscherm
Oberon ZRX alu framedoppen
Oberon bar-end spiegels
Oberon remvloeistofdeksel achter
Oberon led knipperlichten
Olietemperatuurmeter op olievulgat
Stuurklokje
Wielen groen gespoten en gepolijste randen


Dat is een mooie lijst... :) staan zeker een paar wensen van mij tussen, maar zover is het helaas nog niet :N
 
Martin... maak je er een tweeling van?? zo wel geinig zijn.

nou we zijn wel bezig om alles te polijsten maar ik denk dat hij oranje metallic erg mooi vind.
en sommige mensen hier vinden dat een erg lelijke kleur heb ik gemerkt,net zo als witte wielen onder mijn zrx....haha iemand zij dat dat op een homofiele kapper met handtasje leek ...maar smaken verschillen he :p
 
gaat het een beetje
Voor de openingspagina, de modificatielijst van mijn ZRX1200R 2004:

Muzzy RVS megafoon
Factory Pro carburatiekit, afgesteld per cilinder op testbank
Brandstofbegrenzing vlotterbakken verwijderd
K&N filter
Achterste luchtfilterbak verwijderd
Muzzy block-off platen, slangenzooi verwijderd, luchtfiltertoegang afgeblokt
Braking voorremschijven en achterremschijf
Pro-Bolt RVS remschijfbouten
Staalomvlochten rem- en koppelingsleidingen
Pro-Bolt RVS banjobouten en ontluchtingsnippels
Hyperpro voor- en achterveren
Metisse valblokken
Metisse RVS kettingscherm
Oberon ZRX alu framedoppen
Oberon bar-end spiegels
Oberon remvloeistofdeksel achter
Oberon led knipperlichten
Olietemperatuurmeter op olievulgat
Stuurklokje
Wielen groen gespoten en gepolijste randen
 
nou we zijn wel bezig om alles te polijsten maar ik denk dat hij oranje metallic erg mooi vind.
en sommige mensen hier vinden dat een erg lelijke kleur heb ik gemerkt,net zo als witte wielen onder mijn zrx....haha iemand zij dat dat op een homofiele kapper met handtasje leek ...maar smaken verschillen he :p


Ja smaken verschillen... gelukkig wel...

Ik denk ook nog steeds na over een andere kleur maar ben er nog niet uit.
Ik heb de tijd nog wel. Als er gespoten wordt dan wordt het volgend jaar. Ben een beetje door de centen heen en wil eigenlijk alleen maar rijden.

Nu moet eerst die K***e sneeuw en kou nog verdwijnen :r
 
Oke rob bedankt was alleen was benieuwd wat je er voor vroeg,ben zelf met een ZX9r voorvoork bezig model 2003 geen USD vork maar wel 46 mm dik i.p.v 43 ben nog wel op zoek naar 320mm schijven.GR gum
full
 
die heb ik 320 mm rem schijven ,z.g.a.n met een goud geanodiseerd hart met 5 boutgaten kawa steek grts rob
 
hallo rob ik heb wel intresse in die schijven en ik denk ook wel de voorvork eigenlijk heb ik alleen maar de onderste kroon plaat nodig van de vork,I.V.M aanpassen zx9r kroonplaat ,maak een mooi prijsje en mail dat naar miesenmo@live.com groetjes Mies.
 
hhmmmm

weet iemand of je een zx9r voorvork zo in je zrx kan prakken ???

of welke aanpassingen je moet doen en mschien is een bouwjaar van de zx9r ook wel handig .....
 
Martin een zx9r voorvork gaat niet zo maar passen hiervoor moet moet de pen van de kroonplaat er uit geperst worden ook heb je de orginele pen nodig uit de ZRX deze is dunner als de orginele pen uit de ZX9r hiervoor moet een bus worden gedraaid om het geheel weer in elkaar te persen .Ik gebruik een vork uit bouwjaar 2003 bij dit model zijn de lagers ook anders ,de ZRX heeft een conische lagerring en de ZX9r bj 2003 heeft een kogel lagerring .Meestal kiest men een ZX9r voor 1997 omdat de lengte van de poten nagenoeg het zelfde blijft dat is niet het geval bij een vork van een ZX9r uit 2003 .Hier zit een paar cm verschil in in hoogte,dat verschil wil ik oplossen door een kroon plaat met hogere risers te gebruiken.Maar dit is niet het enige probleem bij een ZRX zitten de schijven op 140 mm uit elkaar en bij een ZX9r 142 mm dit houd dus in dat ik of mijn remklauwen aan elke kant 1 mm naar binnen moet brengen of de rem schijven 1mm naar buiten.Omdat ik ook niet meer met de tokico remklauwen gaat rijden maar met Nissin moeten er ook 320 mm remchijven worden gemonteerd ,Op de ZRX zitten namelijk 310 mm remschijven .Al met al niet zo gebeurd ,ook het voorspatbord van de ZRX gaat niet meer passen op de onderpoten van ZX9r hiervoor gebruik ik het spatbord van de ZX9r.Ben hier al een poosje mee bezig dus ik heb hiervoor het hele internet al af gestruind om te weten of iemand ook al eens een voorvork heeft gemonteerd van een ZX9r uit 2003 en wat de rijeigenschappen doen bij een voorvork die ongeveer 3 cm lager is dan van de ZRX.Dus denk er nog maar over na om hier aan te beginnen .Goetjes mies
hhmmmm

weet iemand of je een zx9r voorvork zo in je zrx kan prakken ???

of welke aanpassingen je moet doen en mschien is een bouwjaar van de zx9r ook wel handig .....
 
bij Raspo hebben ze kant en klare usd voorvorken voor onze rex!!!

Denk dat het aanpassen van al die dingen wel meevalt voor mij.ik rij een 1200 uit 2001,volgens mij hebben die al van die grote schijven ......
En die bus draaien is voor mij geen probleem denk ik,maar die kogel lagers wel en de kroonplaat oook....en idd het voorspatbord maar daar is toch wel iets voor te maken zodat ik het zrx spatbord kan gebruiken ??

thnx voor de info,ik ga verder zoeken.............

enne watte kosten die vorken bij raspo ???
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan