Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 18 - V-Twin 60°

Status
Niet open voor verdere reacties.
Anyone..?

Heb relais nu vervangen maar alsnog knipperen ze alle 4 tegelijk _O-
Suggesties?

Ook gehad, gefixt door gewoon standaard relais te houden en er weerstanden tussen te zetten..

Het lukt op 1 of andere manier heel raar door bij die knipperlichten, kreeg het niet werkend met alleen relais vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Help.

Bij het starten gaat de teller uitslaan naar 9000toeren normaal gesproken. Maar bij mij motor gaat hij nu nog maar tot 6000toeren. Tijdens het rijden gaat het lampje ook al knipperen bij 6000 toeren.

Hoe kan dat, wie kan mij uitleggen hoe ik dat kan verhelpen dat hij pas. Weer bij 9000 toeren gaat roodknipperen
 
Uitslaan naar toerental is gewoon zelf in te stellen, even in de manual kijken hoe dat moet.
Uitslaan naar 6000 is standaard. Zal dus gereset zijn bij jou?

En HP motoren staat niet echt hoog aangeschreven als motor verkoop punt. Meestal zijn de motoren een bij elkaar geschraapt zooitje van andere schade motoren.
Zitten soms goede motoren tussen, maar dan moet je erg goed inspecteren.
Up wilt ook nog wel eens liegen over de historie en reparaties etc.

Lees maar eens in het hp topic.
 
En HP motoren staat niet echt hoog aangeschreven als motor verkoop punt. Meestal zijn de motoren een bij elkaar geschraapt zooitje van andere schade motoren.
Zitten soms goede motoren tussen, maar dan moet je erg goed inspecteren.
Up wilt ook nog wel eens liegen over de historie en reparaties etc.

Lees maar eens in het hp topic.

Ja precies, daarom hoop ik dat iemand de fiets kent.
 
Ben er al achter. Hij was gereset. Staat nu weer op 10.000 ingesteld. Dikke prima

je moet wel even de oorzaak aanpakken. Ik had het ook. Dit kwam door te lage laadspanning/accuspanning. Hierdoor resette de computer telkens. Nieuwe accu of laadspanning verbeteren heeft het bij mij verholpen.
 
Even een vraag. Heb nu een setje velgen voor op het circuit te gebruiken, zodat ik mijn straatbanden kan oprijden. Nu ben ik opzoek naar leuke bandjes voor op het circuit.

Ik rijd nu zon 2:03 op assen. En de michelin pp2ct gaven mij veel vertrouwen. Tot ik tot 3 keer toe begon te dweilen. Ze schijnen een zwak karkas te hebben, die bij hoge druk het even kan begeven...

Vond het altijd wel fijne bandjes en lekker goedkoop. Maar op het circuit wil ik nu banden die meer vertrouwen geven.

Natuurlijk zouden de supercorsa's (hoeveel types heb je er wel niet van?) fijn zijn. Maar vind ze behoorlijk prijzig..

Is de metzeler sportec m5 wat? Die gaan nu lekker goedkoop weg vanwege de nieuwe lijn. OF heeft iemand een aanrader?
 
Ik rij zelf op de metzler sportec m3, hele fijne banden, en kosten nu ook bijna niks.
Daarvoor gereden op continental sportattack 2. Reden ook erg goed!
 
Ik rij op het circuit altijd de supercorsa sc2 voor en achter.

Betaal liever iets meer dan dat ik geen grip heb of de grip ineens weg is zoals bij MPP 2CT.
Want als je het asfalt kust kost het je meer.
 
Ik rijd nu zon 2:03 op assen. En de michelin pp2ct gaven mij veel vertrouwen. Tot ik tot 3 keer toe begon te dweilen. Ze schijnen een zwak karkas te hebben, die bij hoge druk het even kan begeven...

Mijn advies: niet met die 2CT banden op het circuit als je dergelijke tijden op Assen rijdt. Als je ze goed gebruikt 'smeren' ze en ik ken meerdere verhalen van rijders met 2CT banden die zonder een waarschuwing van de banden zo van de motor lagen. Staan hier op MF ook wel wat topics over volgens mij.
 
Rij nu een tijdje met een Powercommander V en ik moet zeggen dat ik het niet bar veel vind schelen. Ja, het is iets soepeler onderin, maar niet schokbarend. Ook het vermogen en het bijbehorende verbruik vind ik geen verbetering. Vermogenswinst is nauwelijks voelbaar.

Volgens de dynorun max 128pk wat ik nog wel aan de magere kant vindt met open luchtfilter en open dempers. Plaatje 1 en Plaatje 2. Blauwe lijn is met dB killers.

Is dit normaal? Zo ja, dan ga ik de Powercommander V van de hand doen.
Vind de kosten niet echt opwegen tegen de baten :)
 
Zo, mijn rsv is de deur uit. Heb er 9 jaar plezier aan beleefd.
Maar de laatste tijd ben 'k toch meer en meer beginnen kijken naar motoren waar trager ook fun aan is. En met een meer praktische ingesteldheid en bagage mogelijkheden.
Weet nog niet wat de volgende zal zijn. (Hangt af van wat beschikbaar is wanneer ik een redelijk budget heb, zijn zoveel motoren en mij echt vastpinnen op 1 model ga 'k nog niet doen)
 
Rij nu een tijdje met een Powercommander V en ik moet zeggen dat ik het niet bar veel vind schelen. Ja, het is iets soepeler onderin, maar niet schokbarend. Ook het vermogen en het bijbehorende verbruik vind ik geen verbetering. Vermogenswinst is nauwelijks voelbaar.

Volgens de dynorun max 128pk wat ik nog wel aan de magere kant vindt met open luchtfilter en open dempers. Plaatje 1 en Plaatje 2. Blauwe lijn is met dB killers.

Is dit normaal? Zo ja, dan ga ik de Powercommander V van de hand doen.
Vind de kosten niet echt opwegen tegen de baten :)

Is die wel op de tweede mapping gezet mbv een axone?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan