Je kan in MRA de originele track of route ook in de route zichtbaar maken.
Hoe dan, als je alleen een 10 jaar oude route hebt...?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je kan in MRA de originele track of route ook in de route zichtbaar maken.
Even mezelf quoten...Nou, voor mij als newbee begint het me toch behoorlijk te duizelen. Ik heb inmiddels de cursus Toeren met je Tomtom van MRGPS verslonden, urenlang het internet afgestruind maar hoe meer ik lees, ook hier, des te meer raak ik een beetje de rode draad kwijt....
Ik weet inmiddels het verschil en het voordeel van een track t.o.v. een route. Maar wie kan mij nu simpel uitleggen wat ik moet doen als ik b.v. van iemand een track toegestuurd krijg?
Uiteraard wil ik die bekijken. Doe ik dat dan beter in Mydrive of MRA? Moet ik in MRA daar eerst een Route van maken, of kan ik het een track laten en daarna versturen naar Mydrive? Kan ik hem, na bekeken te hebben in Mydrive, deze rechtreeks in mijn Rider zetten? En wat als ik samen met mijn motormaat wil gaan rijden die een Zumo heeft? Eerst weer bekijken met de Here kaart in MRA of gewoon, na het bekijken met de TT kaart in MRA gewoon overzetten naar de Zumo?
Zucht, ik zou bijna heimwee krijgen naar mijn "oude" TomTom waar ik simpelweg een ITN bestandje kon gebruiken...
Het intern geheugen van de 400/420 is groter dan de 40/42 (8Gb t.o.v. 16 GB), de 420 heeft een gevoeliger scherm die in te stellen is. (werkt echt beter weet ik uit ervaring). En als je tzt weer de Rider wilt verkopen zal dat makkelijker zijn met een nieuwer model. Op de site van MRGPS staat overigens een zeer uitgebreide review van deze Riders, inclusief het verschil tussen deze modellen.
Overigens zou ik wel overwegen om je mobiel te koppelen met de Rider om alle mogelijkheden te benutten zoals verkeersinformatie, flitsers e.d. Dat werkt n.l. niet zonder een internetverbinding.
Zoals reeds gezegd is de verkeers en real-time flits informatie heel goed bij TomTom. Koppelen aan smartphone zeker aan te bevelen alhoewel als je met twee motoren bij elkaar rijdt het wellicht voldende is dit bij de voorste motor te doen.Ik twijfel tussen de 400 en 420. Mevrouw Duc wil ook zo een ding, maar heeft geen behoefte aan alles ten oosten van Duitsland, dus dat zou voor haar de 40 of 42 worden. Het enige verschil wat ik zo een beetje opmerk is de flitslocatie toevoeging. Nou was ik niet van plan mijn telefoon aan zo een ding te koppelen (heb niet eens internet op mijn telefoon) dus die optie is niet van belang. De prijs valt uit in het voordeel van de 40/400. Is er een goed reden om toch voor de 42/420 te kiezen?
Inderdaad was ik vergeten om de TT kaart te gebruiken. Bij de TT kaart zie ik dit:@sonsan: Als je in MRA de TomTom kaart gebruikt (i.p.v. Google), zal het resultaat minder afwijken t.o.v. MyDrive.
De mobiele flitsers worden maar een paar keer per dag bijgewerkt.De flitsers worden ook bijgewerkt via updates die via je pc binnen haalt. Eén keer geflitste en je hebt het er al uit.
De 420 heeft Europa kaarten, de 450 heeft Wereld. Overigens is de 420 volgens mij net zo duur als de 450. Dus dan is de keus snel gemaakt....De 420 heeft ook wereld kaart-licenties, de 400 is Europa.
Inderdaad was ik vergeten om de TT kaart te gebruiken. Bij de TT kaart zie ik dit:
Ik begrijp wat je bedoelt, maar je redeneert iets te veel vanuit Garmin-routes. Garmin heeft als sinds jaar en dag eigen routeformat waarin, naast de routepunten feitelijk ook trackpoints verborgen zitten. Die punten worden, omdat het garmin-eigen is, alleen door Mapsource en Basecamp gebruikt. Om die reden is de 'krankzinnige' omweg die jij noemt bij dergelijke routes inderdaad verstandig.Moet ik dan voor gebruik in MRA allereerst een route m.b.v. bijvoorbeeld BaseCamp omzetten naar een track, deze inladen in MRA en daarna converteren naar een route die ik met behulp van het track weer corrigeer. Dat is krankzinnig.
Je kunt de originele track er ook bij in laden, dan zie je waar de afwijkingen in de route zitten. Als je in MyRouteApp de route-lijn versleept, dan wordt er automatisch een routepunt geplaatst waar je de lijn los laat. Even los van kaart afwijkingen (de track waarschijnlijk van/voor Garmin geweest. TomTom wil niet over sommige wegen die Garmin wel accepteert), kun je de route dus zo verslepen dat deze boven op de track komt te liggen.Inderdaad was ik vergeten om de TT kaart te gebruiken. Bij de TT kaart zie ik dit:[afbeelding]
Toch nog wel wat afwijkingen rechtsonder en boven.....
MyRoute-app: De #1 alles-in-een routetoolBij dialogen als deze kan het heel handig zijn om even een linkje naar de route in MRA te plaatsen, dat maakt het een stuk makkelijker om oorzaken van afwijkingen te ontdekken. Vaak komt dat nl doordat een routepunt in een andere kaart nét even anders staat (andere rijrichting?) en dat levert schokkende effecten.
zeker als de 400/40 als "oud" model nog met een aardige korting worden aangeboden.
Zolang je een van de ondersteunde formaten hebt (helaas geen GDB), kan je de route importeren. Na de import maak je een copy (rechts in de regel) en deze copy open je vervolgens.Hoe dan, als je alleen een 10 jaar oude route hebt...?
Inderdaad was ik vergeten om de TT kaart te gebruiken. Bij de TT kaart zie ik dit:[afbeelding]
Toch nog wel wat afwijkingen rechtsonder en boven.....
Een route van 5 à 10 jaar moet je met zekerheid eerst controleren voordat je deze omzet naar een track, maar hoe wou je dat dan doen in MRA? Zeker met zo'n oude route wil je het origineel beschikbaar houden om te zien waar het herberekenen de route veranderd. Dat is toch een normale procedure?
Moet ik dan voor gebruik in MRA allereerst een route m.b.v. bijvoorbeeld BaseCamp omzetten naar een track, deze inladen in MRA en daarna converteren naar een route die ik met behulp van het track weer corrigeer. Dat is krankzinnig.
Je kan in MRA de originele track of route ook in de route zichtbaar maken. De track optie gebruik ik veel. Route optie nog niet gebruikt (wist eigenlijk niet eens dat het kon).
Weet niet zeker maar als je alleen de import van de GPX doet en die nog niet opent, is de route (dus niet de track) waarschijnlijk identiek aan het origineel. Maak dan van de import een kopie, je opent die en zet dan het origineel er onder, kan je de boel dan alsnog gelijk trekken.
Wat gebeurd hier? Ik heb uit BaseCamp een route ge-exporteerd geen track!! Deze geëxporteerde route een keer met Routebestand importeren en een keer met Trackbestand importeren in MRA binnen gehaald. Worden hier de Garmin vormingspunten als Trackpunten gebruikt of zit er sowieso een track verborgen in het gpx bestand als je een route uit BaseCamp exporteert?
Ik begrijp wat je bedoelt, maar je redeneert iets te veel vanuit Garmin-routes. Garmin heeft als sinds jaar en dag eigen routeformat waarin, naast de routepunten feitelijk ook trackpoints verborgen zitten. Die punten worden, omdat het garmin-eigen is, alleen door Mapsource en Basecamp gebruikt.
Echter: het ligt uiteindelijk aan 'de bron'. Je kunt bij verschillende route-sites ook de 'gpx-route' downloaden, maar daar staan niet altijd die extra punten in. In die zin blijft het verstandiger om bij download, waar mogelijk, te kiezen voor 'track'.
De mobiele flitsers worden maar een paar keer per dag bijgewerkt.
Er is in het verleden ook melding gemaakt dat er geen flits waarschuwing gegeven werd als er geen life smartpho
ne internet verbinding aktief was. Ook niet als de flitsers zelf wel op het toestel bekend/geladen zijn.
Iemand nog meer duidelijkheid hierover ?
Yep, dat is goede research
Mijn collega's wilden er niet aan, maar ik was voornemens op onze Rijnroute alleen de track aan te bieden en helder te maken dat de eigenaren kennis van zaken moeten hebben om met een track om te gaan in hun toestel.