Triumph Street Triple topic deel 24

@Foegol mooie fiets! Gefeliciteerd!

Nog 1 dan:

20190616_112813.jpg
 
Bekijk bijlage 1401801
Nou hij is binnen!
We konden het eens worden over de prijs en hij rijdt als een nieuwe, wat een geweldig heerlijke fiets is dit.

Gisteravond heeft een vriend van mij direct een beugel gemaakt om het kenteken op te monteren. Die staat nu mooi in een legale hoek en mooi kort op het kontje. Hier kunnen ook gemakkelijk fatsoenlijke knippers op worden gezet dus maar even een setje bestellen.

Vandaag eerst een mooi blok om er van te genieten.

Mooi triple!! 👌👌👌

Misschien ff bij de dealer checken welke mapping erin staat, zie blauwe voorbochten 😉
 
Bekijk bijlage 1401801
Nou hij is binnen!
We konden het eens worden over de prijs en hij rijdt als een nieuwe, wat een geweldig heerlijke fiets is dit.

Gisteravond heeft een vriend van mij direct een beugel gemaakt om het kenteken op te monteren. Die staat nu mooi in een legale hoek en mooi kort op het kontje. Hier kunnen ook gemakkelijk fatsoenlijke knippers op worden gezet dus maar even een setje bestellen.

Vandaag eerst een mooi blok om er van te genieten.
Mooie fiets! Veel plezier ermee!
Morgenochtend mijn nieuwe street ophalen! Geen R, maar wel uit 2013 met arrow pijp eronder en quickshifter!
 
Quickshifter werkt echt goed op de Street triple. Bij mij merkte je alleen wat bij 1-2. Al de rest was bijna zonder effect anders dan het terugvallen van je toeren. Vond alleen dat het voor straatverkeer niet echt bruikbaar was. Je zit zodanig snel over de snelheidslimiet. En de motor is zo soepel dat je ook echt alleen bij sportief rijden er iets aan hebt in toeren te jagen en te schakelen. En ja spijtig natuurlijk dat het enkel opschakelen is. Op m'n woon/werk motor in beide richtingen dus moest wel wat opletten dat ik niet uit gewoonte zomaar naar beneden drukte ook.
 
1402144

Mooi triple!! 👌👌👌

Misschien ff bij de dealer checken welke mapping erin staat, zie blauwe voorbochten 😉
Inderdaad blauwe bochten. Zijn voor zover ik kan zien wel de originele bochten, weet alleen niet of de cat er nog in zit. Iemand een idee of dit gebruikelijk is?
 
Of het normaal is weet ik niet, maar ik heb precies hetzelfde!

Daar mijn motor (675 uit 2013) volledig standaard is heb ik er eigenlijk nooit iets achter gezocht.
Dat is fijn om te horen, ik heb voor de zekerheid ook maar een paar vrienden met Striples gevraagd. Over 2 weekjes staat er een Testbank in de buurt, dan maar even kijken hoe de a/f ratio is.
 
Dat is fijn om te horen, ik heb voor de zekerheid ook maar een paar vrienden met Striples gevraagd. Over 2 weekjes staat er een Testbank in de buurt, dan maar even kijken hoe de a/f ratio is.

Goed idee, je kunt bij de dealer ook ff laten kijken welke tune erin staat. Je hebt 2 open dempers erop zitten. Als je het laat checken, moet de tune er in staan van de Arrow hoge dempers er in staan en niet de standaard tune. Dan zit je goed. Staat de standaard er in dan deze erin laten zetten. Kost rond de 40,- dacht ik zo.
 
waar kom je vandaan? redelijk wat mensen in dit topic die wel een laptopje hebben met tuneECU denk ik? kunnen ze zo even voor je kijken
 
Hallo mede Triumph-isten,

Ik ben sinds kort zeer gelukkige eigenaar van een Triumph Street Triple RX 675 van 2015 (voorheen een GSXR750 gehad, daarna een Ducati 848 en nu dus een Triumph aan het verslijten). Wat rijdt dit lekker zeg! :] (en dat geluid i.c.m. de quickshifter :9~ :9~ :9~ )

Om e.e.a. een beetje te beschermen mochten de wielen ooit de grond niet meer raken (🤞), heb ik wat valbeschermers gekocht.

Ik heb 2e hands o.a. twee frame protectors op de kop getikt, maar heb wat problemen bij het monteren. Heeft iemand enig idee hoe (waarmee) ik bij de moer kom van de motorophanging links voor? Is daar wellicht een special tool voor of heeft iemand hier nog een gouden tip?

Ik krijg met geen mogelijkheid een steek- of dopsleutel tussen de radiateur en het spruitstuk, maar ik kan me toch ook niet voorstellen dat de radiateur hiervoor moet worden uitgebouwd.
 
Goed idee, je kunt bij de dealer ook ff laten kijken welke tune erin staat. Je hebt 2 open dempers erop zitten. Als je het laat checken, moet de tune er in staan van de Arrow hoge dempers er in staan en niet de standaard tune. Dan zit je goed. Staat de standaard er in dan deze erin laten zetten. Kost rond de 40,- dacht ik zo.
Ik heb de OBD kabel nog wel van mijn Speed, scheelt weer een ritje dealer en onnodig geld achterlaten ;). Ik zal vanmiddag eens kijken welke map er nu in staat.

Nu viel mij gisteren op dat ik een ander zadel heb dan een vriend van mij, ik ik een 2-tone zwart/grijs zadel ipv geheel zwart. Iemand een idee wat voor zadel dit is?
 
Ik heb de OBD kabel nog wel van mijn Speed, scheelt weer een ritje dealer en onnodig geld achterlaten ;). Ik zal vanmiddag eens kijken welke map er nu in staat.

Nu viel mij gisteren op dat ik een ander zadel heb dan een vriend van mij, ik ik een 2-tone zwart/grijs zadel ipv geheel zwart. Iemand een idee wat voor zadel dit is?
Zwart/grijs is volgens mij alleen voor en r versie.
 
Ik heb 2e hands o.a. twee frame protectors op de kop getikt, maar heb wat problemen bij het monteren. Heeft iemand enig idee hoe (waarmee) ik bij de moer kom van de motorophanging links voor? Is daar wellicht een special tool voor of heeft iemand hier nog een gouden tip?

Ik krijg met geen mogelijkheid een steek- of dopsleutel tussen de radiateur en het spruitstuk, maar ik kan me toch ook niet voorstellen dat de radiateur hiervoor moet worden uitgebouwd.
Ik heb dezelfde frame protectors vorig jaar op de Rx van mijn vrouw gemonteerd.
Gouden tip heb ik niet, weet wel dat de bout zo vast zat dat ik deze alleen met een luchtsleutel los kreeg.
Mijn pink doet nog steeds pijn van de klappen die ik kreeg bij het vasthouden van de ringsleutel tussen de bochten door (met de vingertoppen).
Ik heb niets extra verwijderd, het was een klotenklus en een paar extra handjes waren ook nodig.
 
Ik heb dezelfde frame protectors vorig jaar op de Rx van mijn vrouw gemonteerd.
Gouden tip heb ik niet, weet wel dat de bout zo vast zat dat ik deze alleen met een luchtsleutel los kreeg.
Mijn pink doet nog steeds pijn van de klappen die ik kreeg bij het vasthouden van de ringsleutel tussen de bochten door (met de vingertoppen).
Ik heb niets extra verwijderd, het was een klotenklus en een paar extra handjes waren ook nodig.
Mja, zoiets vreesde ik al.. -O-
Ik heb alleen een steeksleutel in die maat en die krijg ik er niet op (wellicht zit de moer net ongunstig gedraaid). Ik rij er t.z.t. wel even mee langs 'n motorgarage.
 
Je startmotor, gok ik, op z'n retour. Na een tijdje rijden wordt dat ding wat heet waardoor ie meer frictie heeft en wat aanloopt bij starten, even 5 minuten wachten na tanken om de boel te laten afkoelen en hij doet het weer ( ik heb dit altijd en tank daarom bij het weggaan en niet bij terugkomen 08 Street). Dit euvel is bij latere modellen kennelijk ondervangen want erkent door de fabrikant. Dus of de boel reviseren (eerst ff openmaken en checken of de borstels op zijn e.d.) of een nieuwe erin. 't Blijft altijd een beetje ellende met de electriek van die dingen.

Accu getest en goed bevonden. Blijft startmotor over....heeft iemand er nog eentje liggen?
 
Heeft iemand het powerbronze ruitje op het nieuwste model street triple? Is er hier in Nederland een leverancier ? En ervaringen ermee?

Deze bedoel ik.....
 
Klopt. Vaak denkt men dat dit een gelzadel is maar de two-tone is het zadel van de R-versie. Gelzadel herken je aan een Triumph labeltje tussen het stiksel.
Oké thanks! Ik vind het niet bepaald lekker zitten, schuif telkens naar voren waardoor ik praktisch op m'n ballen zit:') Zijn er betere zadels te krijgen waar je dit mee hebt?
 
Oké thanks! Ik vind het niet bepaald lekker zitten, schuif telkens naar voren waardoor ik praktisch op m'n ballen zit:') Zijn er betere zadels te krijgen waar je dit mee hebt?

Custom laten maken of eBay afstruinen. Misschien dat er voor jouw type nog ergens Triumph comfort seats (gelzadel) te krijgen zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan