Vandaag de PCX vertroeteld en verwend met nieuwe remvloeistof. De eerste keer sinds de aanschaf in 2013. Door mijn afgebroken-palletjes-syndroom heb ik vervangen lange tijd voor me uit geschoven. Honda heeft de hele scooter in elkaar geklikt waardoor alle verbindingen tussen de panelen onderling niet zichtbaar zijn. Pas bij demontage en diverse afgebroken haakjes en palletjes wordt zichtbaar hoe de panelen eigenlijk van elkaar verwijderd hadden moeten worden.
Een reservoir zit boven op het stuur en is makkelijk te bereiken. Het 2e reservoir bevindt zich echter achter een van de bewuste panelen.
De zuinigheid won het echter van de afgebroken palletjes. Ook mijn GS500 moest voorzien worden van nieuwe remvloeistof, merkbaar aan het doseren van het remhandle. Deze gaat dan bij toenemende remkracht schokkerig bewegen. Na vervanging had ik nog een half potje remvloeistof over. Deze dus gebruikt voor de scooter. Eerst het reservoir op het stuur. Gaat iets lastiger als bij de GS, waar reservoir en ontluchtingsnippel zich aan dezelfde zijde bevinden.
Daarna het wphb erbij genomen hoe het 2e reservoir bereikt kan worden. Windscherm (Givi) en achterliggende zwart paneel moeten verwijderd worden. Het reservoir moest dan losgeschroefd worden en naar voren worden gehaald.
Windscherm en zwart paneel lieten zich relatief makkelijk demonteren. Hoewel het reservoir diep is ingebouwd en alleen zichtbaar is met een looplamp, kon deze relatief makkelijk naar voren worden gehaald. Nieuwe vloeistof was daarna makkelijk bij te vullen. Hieronder een foto van het reservoir, veiligheidshalve vastgezet met een stukje draad aan het hulpframe.
Kortom klusje viel reuze mee.
Bekijk bijlage 1409101
Het reservoir op het stuur is makkelijk te bereiken, het 2e reservoir is beter verstopt en beperkt zichtbaar achter een paneel.
Het reservoir moet je gewoon laten zitten. Dit zit achter het contactslot.
Als je de kap rondom de tankdop weghaald, dan kun je makkelijk bij het reservoir.