Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Nieuwe remblokken gestoken.

48784510742_a5efaa39f0_h.jpg
 
Vandaag de voorste remschijven van mijn st1100 vervangen.
Prima klusje voor een recreant, toch weer een paar uurtjes zoet geweest
.IMG_0777.JPG
IMG_0780.JPG
IMG_0778.JPG
 
Nieuwe remblokken gestoken.

48784510742_a5efaa39f0_h.jpg

Ik geloof dat dit een van de eerste motoren is die ik indrukwekkend vind. En terughoudend om op te stappen en mee te rijden. Uit je nick gok ik dat het een Ducati is, dus als ik flauw wil doen, kan ik zeggen dat dat is omdat ik bang ben met pech te komen, dus dat doe ik niet. Maar ik zou hier een paar keer omheen lopen om hem eens te bekijken.

Misschien niet te duidelijk, maar het is een compliment.
 
Ik geloof dat dit een van de eerste motoren is die ik indrukwekkend vind. En terughoudend om op te stappen en mee te rijden. Uit je nick gok ik dat het een Ducati is, dus als ik flauw wil doen, kan ik zeggen dat dat is omdat ik bang ben met pech te komen, dus dat doe ik niet. Maar ik zou hier een paar keer omheen lopen om hem eens te bekijken.

Misschien niet te duidelijk, maar het is een compliment.

Hehe dank je wel!

Hij is ook best indrukwekkend. Deze weegt 162kg droog heeft 160pk en 120nm. Zonder wheeliecontrol, driftcontrol etc. Dus je kunt je voorstellen dat het redelijk intens is om op te rijden. Maar.. dat vind ik juist geweldig hehe!

En ja, het stilstaan. Dat imago blijft het toch achtervolgen he. Ja, ducs hebben meer onderhoud nodig en ja als je dat niet doet gaat het stuk. Maar de afgelopen 10 jaar hebben ze wel bewezen dat ze een stuk beter geworden zijn hoor. Niet veel minder betrouwbaar dan andere fietsen met hele hoge prestaties.
 
En ja, het stilstaan. Dat imago blijft het toch achtervolgen he. Ja, ducs hebben meer onderhoud nodig en ja als je dat niet doet gaat het stuk. Maar de afgelopen 10 jaar hebben ze wel bewezen dat ze een stuk beter geworden zijn hoor. Niet veel minder betrouwbaar dan andere fietsen met hele hoge prestaties.

Om deze opmerking moest ik lichtjes van binnen lachen...
Paar weken terug met de motorclub een toertje gereden, halverwege met z'n allen stil gestaan.
Was 1 duc met pech... en was dus een echte stukgatie...
Weet zo even niet meer wat het precies was, maar een vrij recente motor, waarbij er dus een boutje los gegaan was en in de abs-ring geklapt...
ABS ring was zo verre vernield dat de remklauw achter beschadigd was en wiel blokkeerde...
We hebben toen aan de weg even de abs-ring er helemaal afgesloopt en daarmee was het achterwiel weer vrij om te draaien.
Motorrijder is naar huis gereden zonder achterrem te gebruiken, motor heeft blijkbaar wel nog een keer afgeslagen onderweg naar huis.
 
Om deze opmerking moest ik lichtjes van binnen lachen...
Paar weken terug met de motorclub een toertje gereden, halverwege met z'n allen stil gestaan.
Was 1 duc met pech... en was dus een echte stukgatie...
Weet zo even niet meer wat het precies was, maar een vrij recente motor, waarbij er dus een boutje los gegaan was en in de abs-ring geklapt...
ABS ring was zo verre vernield dat de remklauw achter beschadigd was en wiel blokkeerde...
We hebben toen aan de weg even de abs-ring er helemaal afgesloopt en daarmee was het achterwiel weer vrij om te draaien.
Motorrijder is naar huis gereden zonder achterrem te gebruiken, motor heeft blijkbaar wel nog een keer afgeslagen onderweg naar huis.

Haha ja, zo kan ik er ook wel wat bedenken.
Afgelopen jaar twee x een weekend weg geweest en 2500km gereden per weekend met o.a. 2 ducs en een Aprilia.

1x ging een kawa stuk
2x een KTM
1x een Yamaha die niet meer wilde starten.

Natuurlijk toeval dat de ducs het bleven doen.
Wel vervelend van dat boutje. Misschien wel vergeten vast te zetten door een monteur. (who's to blame then?)
 
DINGGGGGGGG DONG

R: Dag, motorwinkel, er zit een deuk in mijn band... Echt veel onderzoek gepleegd maar het is de band. Geen lagerschade, geen krom wiel, geen achterbrugspeling... Gek want al zou die band leeg zijn gelopen, hij heeft altijd op de bok gestaan dus ook dan kan hij niet inzakken en de deuk blijft erin ook bij 4 bar...
M. Okee Duidelijk, we kijken er effe naar
R: Het kan een luchtbel zijn, canvasbreuk, binnenband die dubbel zit. Je hebt Carte Blanche om er voor te zorgen dat ik een goed wiel terugkrijg
M: Okee
R: Er is geen haast bij... (AU!)


Week later: R belt op. Tring, Tring

M: Met de motorwinkel
R: Hallo, Met R. is mijn wiel al klaar?
M: Nee.
R: Okee, bel ik volgende week, geeft niet, zit toch in Duitsland.

Week later: R belt op. Tring, Tring

M: Met de motorwinkel
R: Hallo, Met R. is mijn wiel al klaar?
M: Nee.
R: Okee, bel ik volgende week, geeft niet, Ben toch op vakantie

Des Donderdags, in de vakantie M Belt op, Tring, Tring

M: Dag R. (R. denk: Ha, wiel klaar) We hebben naar je wiel gekeken maar of het wiel is krom, of er is iets met het rijwielgedeelte aan de hand
R: Nou, ik kan je verzekeren van niet, er heeft hier ook 4 man naar gekeken... Maar weet je wat, ik kom gelijk na da vakantie naar je toe

Na de vakantie: DINGGGGGGGGG, DONG

R: Wat is er nou?
M: Ja, daar staat je wiel...
R: Wat voor quatsch, ik heb gezegd kijken wat er is en repareren, hier is drie weken niks mee gebeurd... Er zit een deuk in die band, dat wiel is recht en het frame is goed!!! Nou stuur je me weg met niks en moet ik naar Rene van Weel... Die doet het namelijk wel wat ik zeg
M: Ja, ja, ja, ehhh, ehh
R: Hup, nu een band erop. Met BiBa
M: kijk dit is 'm
R: Dat is een voorband en het is een achterwiel, en hij is een maat te breed 110/90/18 BT45 achter, duidelijk toch?
M: Oh, die hebben we niet...
R: Bestellen, eropzetten, en die band die je nu in beeld op je monitor hebt is ook een voorband!!!
Boem, deur dicht...

Paar dagen later, M belt op... Tring Tring

M: Wiel staat klaar
R: Kostat
M: 160
R: Vrijdag beb ik trug, daarna haal ik hem op

Vanmorgen

DINGGGGGGGGG DONG

R: Hallo, kom me wiel halen... Moet je horen, als ik tevreden ben zeg ik het, als ik het niet ben zeg ik het ook... En nou ben ik niet tevreden... NIET
M: Ja, Ja, Ja, ehhh...ehhh
R: Komop, aftikken en ik ga monteren...
145 afgetikt
Ah, daar is me wiel, met de oude band, die vrijwel nieuw was erbij
R: Joh, dat lijkt wel een voorband, ik ken dat profiel tamelijk goed
M: Nee, dat is dat nieuwe profiel
R: Echt? Nou, dat zal wel dan, maarrehhh

R naar de auto met wiel, effe kijken hoor... nog es kijken: FRONT USE ONLY


DINGGGGGGGG DONG

R: Dit is een voorband, op een achterwiel, kijk, een tandwiel! DIE ZITTEN NOOIT VOOR OP EEN RD!!!!!
R: Erafhalen en mijn geld terug, klaar ermee, nou ga ik naar Rene!
M: Ja, Ja, Ja, ehh.. ehhh...
R: Erafhalen die zooi...
M: we maken dat geld over...

DINGGGGGGG BOEM DONG


Vrrrt, vrrrt, vrrrrrrrrrrrt ---> Bussie naar blijswijk motorbandenquickservice.nl

12:55
Rob: Rene, kan je een BT45 monteren, met BiBa?
13:05:

20191003_150821.jpg
 
Laatst bewerkt:
Som
DINGGGGGGGG DONG

R: Dag, motorwinkel, er zit een deuk in mijn band... Echt veel onderzoek gepleegd maar het is de band. Geen lagerschade, geen krom wiel, geen achterbrugspeling... Gek want al zou die band leeg zijn gelopen, hij heeft altijd op de bok gestaan dus ook dan kan hij niet inzakken en de deuk blijft erin ook bij 4 bar...
M. Okee Duidelijk, we kijken er effe naar
R: Het kan een luchtbel zijn, canvasbreuk, binnenband die dubbel zit. Je hebt Carte Blanche om er voor te zorgen dat ik een goed wiel terugkrijg
M: Okee
R: Er is geen haast bij... (AU!)


Week later: R belt op. Tring, Tring

M: Met de motorwinkel
R: Hallo, Met R. is mijn wiel al klaar?
M: Nee.
R: Okee, bel ik volgende week, geeft niet, zit toch in Duitsland.

Week later: R belt op. Tring, Tring

M: Met de motorwinkel
R: Hallo, Met R. is mijn wiel al klaar?
M: Nee.
R: Okee, bel ik volgende week, geeft niet, Ben toch op vakantie

Des Donderdags, in de vakantie M Belt op, Tring, Tring

M: Dag R. (R. denk: Ha, wiel klaar) We hebben naar je wiel gekeken maar of het wiel is krom, of er is iets met het rijwielgedeelte aan de hand
R: Nou, ik kan je verzekeren van niet, er heeft hier ook 4 man naar gekeken... Maar weet je wat, ik kom gelijk na da vakantie naar je toe

Na de vakantie: DINGGGGGGGGG, DONG

R: Wat is er nou?
M: Ja, daar staat je wiel...
R: Wat voor quatsch, ik heb gezegd kijken wat er is en repareren, hier is drie weken niks mee gebeurd... Er zit een deuk in die band, dat wiel is recht en het frame is goed!!! Nou stuur je me weg met niks en moet ik naar Rene van Weel... Die doet het namelijk wel wat ik zeg
M: Ja, ja, ja, ehhh, ehh
R: Hup, nu een band erop. Met BiBa
M: kijk dit is 'm
R: Dat is een voorband en het is een achterwiel, en hij is een maat te breed 110/90/18 BT45 achter, duidelijk toch?
M: Oh, die hebben we niet...
R: Bestellen, eropzetten, en die band die je nu in beeld op je monitor hebt is ook een voorband!!!
Boem, deur dicht...

Paar dagen later, M belt op... Tring Tring

M: Wiel staat klaar
R: Kostat
M: 160
R: Vrijdag beb ik trug, daarna haal ik hem op

Vanmorgen

DINGGGGGGGGG DONG

R: Hallo, kom me wiel halen... Moet je horen, als ik tevreden ben zeg ik het, als ik het niet ben zeg ik het ook... En nou ben ik niet tevreden... NIET
M: Ja, Ja, Ja, ehhh...ehhh
R: Komop, aftikken en ik ga monteren...
145 afgetikt
Ah, daar is me wiel, met de oude band, die vrijwel nieuw was erbij
R: Joh, dat lijkt wel een voorband, ik ken dat profiel tamelijk goed
M: Nee, dat is dat nieuwe profiel
R: Echt? Nou, dat zal wel dan, maarrehhh

R naar de auto met wiel, effe kijken hoor... nog es kijken: FRONT USE ONLY


DINGGGGGGGG DONG

R: Dit is een voorband, op een achterwiel, kijk, een tandwiel! DIE ZITTEN NOOIT VOOR OP EEN RD!!!!!
R: Erafhalen en mijn geld terug, klaar ermee, nou ga ik naar Rene!
M: Ja, Ja, Ja, ehh.. ehhh...
R: Erafhalen die zooi...
M: we maken dat geld over...

DINGGGGGGG BOEM DONG


Vrrrt, vrrrt, vrrrrrrrrrrrt ---> Bussie naar blijswijk motorbandenquickservice.nl

12:55
Rob: Rene, kan je een BT45 monteren, met BiBa?
13:05
Bekijk bijlage 1433360

Haahahahah, Goud waard deze post.

Sommige garages, valt gewoon niet te bevatten wat ze af en toe uitvreten.
 
Vandaag weer een beetje aan de Bush Pig gewerkt. Nieuwe voorvork gezet. Alleen nog knipperlicht plaatjes maken en elektra aansluiten. Dan de cilinder of zuigerveren vervangen, distributieketting vervangen, kleppen inslijten in kop, kleppen stellen, achterschokbreker vervangen en een mikuni TM 40 pumper carb steken. Dan is het perfect voor off road.

DR 650 Project.jpg
 
foutje van het forum...

"hiervoor moet je ingelogd zijn"???
 
Terug
Bovenaan Onderaan