Remschijfopname aanpassen

Vol D'or

Lovely boys.😊
Donateur
31 okt 2005
7.321
11.350
Venlo
Ff hier polsen what to do/don't.🤔
Deze gaten in de naaf corresponderen niet exact met de gaten in de remschijf, dus willen de boutjes er niet recht in. Dus verdraai ik de schijf en moet Ik opnieuw gaten boren en draad snijden.
Hoe doe ik dat t nauwkeurigst ?
 

Bijlagen

  • IMG_20190902_203405258.jpg
    IMG_20190902_203405258.jpg
    100,8 KB · Weergaven: 12
Het is niet zo zeer de kleinere cilinderinhoud die het probleem is, maar het jeugdige volk wat zich daar meestal mee bezig houd. En dat is hier niet zozeer aan de orde...
Het gaat hier om de techniek die tevens toepasbaar is op motoren en in mijn ogen dus prima kan....
Hmm beetje hypocriet, een carburateur is een carburateur, ongeacht de grootte en daar worden topics, ook de normale, wel van dicht gegooid.
Het gaat vooral over de bovenste post, maar meestal in combinatie met de tweede post die ik geciteerd heb.
 
Nu nog standaard RS setup.kkr.
Komt wel een snellere set op maar dat trekt nogal aandacht voor een "bromfiets".
😉😋
Daarom ook de schijfrem.

(kkr=kleinkraftrad)
De Duitsers begrepen zowiezo niet dat de gewone RSen hier motorkenteken kregen.
🤨😣
 
Ik vind een normale vraag in het kader van techniek, hetzij een auto hetzij wat anders, best een keer kunnen mits het een gewoon topic is.

Maar als je dan zegt "dat doen we niet" dan moet je ook een eenduidige streep trekken.

Of je maakt er een sub-board van.
Wel techniek maar geen motorfiets
 
Of je laat de beslissing over aan het uitstekende moderatorteam hier op M-F !

Mod's die weten in te schatten wanneer men de letter van de wet dient te handhaven en wanneer in de geest van de wet.

Het 'probleem' met bromfietstopics zijn de gebruikers die met zo'n topic komen en zich aangetrokken voelen tot bromfietstopic's.
De leeftijdsgroep die mee komt naar brommertopic's is meestal 14 tot 18 jaar oud en hebben een heel andere belevingswereld en sociale omgangsvormen dan de 'volwassen' motorrijder. In het verleden hebben we gemerkt dat dit iedere keer weer problemen oplevert, vandaar dat we geen bromfietstopic's toestaan.

Dit topic/onderwerp word als bromfietstopic aangemerkt door sommigen, maar pas nadat bleek dat de remschijf voor een Zundapp bestemd was, tot dan toe was het gewoon een technische vraag wie op vele motoren van toepassing zou kunnen zijn.
Nu dit topic sluiten zou een beslissing zijn volgens de letter van de wet, niet volgens de geest van de wet. Niemand zit te wachten op mod's die volgens de letter van de wet werken, dat is nu net de kracht van het moderatie team op M-F.
 
Of je laat de beslissing over aan het uitstekende moderatorteam hier op M-F !

Mod's die weten in te schatten wanneer men de letter van de wet dient te handhaven en wanneer in de geest van de wet.

Het 'probleem' met bromfietstopics zijn de gebruikers die met zo'n topic komen en zich aangetrokken voelen tot bromfietstopic's.
De leeftijdsgroep die mee komt naar brommertopic's is meestal 14 tot 18 jaar oud en hebben een heel andere belevingswereld en sociale omgangsvormen dan de 'volwassen' motorrijder. In het verleden hebben we gemerkt dat dit iedere keer weer problemen oplevert, vandaar dat we geen bromfietstopic's toestaan.

Dit topic/onderwerp word als bromfietstopic aangemerkt door sommigen, maar pas nadat bleek dat de remschijf voor een Zundapp bestemd was, tot dan toe was het gewoon een technische vraag wie op vele motoren van toepassing zou kunnen zijn.
Nu dit topic sluiten zou een beslissing zijn volgens de letter van de wet, niet volgens de geest van de wet. Niemand zit te wachten op mod's die volgens de letter van de wet werken, dat is nu net de kracht van het moderatie team op M-F.
Amen.
 
Niet zeuren jongens, er zitten geen trappers op dus is het een motor.
40 jaar geleden kreeg je een bekeuring als je niet met je brommert kon fietsen; je reed dan op een motor volgens oom agent .
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Heb je last van je forumnaam soms , dat je zo reageert

Ik zal het proberen duidelijk te maken:

Volgend probleem gaat hier om een brommer en daar zijn ze op motorforum niet blij mee .
Geen idee waarom mensen bleven reageren op iets wat met brommers te maken heeft.
Het gaat hier om motoren en niet anders.
Brommers heb je andere forums voor.


Welkom bij Motorforum.nl

 
Ik zal het proberen duidelijk te maken:

Volgend probleem gaat hier om een brommer en daar zijn ze op motorforum niet blij mee .
Geen idee waarom mensen bleven reageren op iets wat met brommers te maken heeft.
Het gaat hier om motoren en niet anders.
Brommers heb je andere forums voor.


Welkom bij Motorforum.nl

Hetzelfde heb ik nou met scooters O-)
 
Misschien is het voorwiel wel van een kreidler 80 cc, is het dan wel goed?
Of zit er al de 3e overmaat in en is hij 52 cc en dus geen brommer meer...

Ook met 52 cc is en blijft het een brommer, alleen is het dan een brommer die niet aan de specificatie voldoet.

Maar het gaat niet om het materiaal, de bromfiets of de motorfiets, het gaat de Crew om het publiek wat op dergelijke topic's af komt.
Veelal een andere leeftijd en bijbehorende andere sociale omgangsvormen. Dat is waarom erop gemodderd word.

Zie ook Remschijfopname aanpassen en daarna kunnen we aub weer on-topic verder ! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan