#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Met het laatste te beginnen, laat hem stationair ‘lopen’ en op een gegeven moment komt de temperatuur boven de 105 graden (bij mijn vtec dan) en dan slaat de ventilatormotor aan, als de thermostaat goed is.

Koelvloeistofniveau, zolang hij geen vloeistof uit het expansietank gooit niet druk om maken. In principe zou het systeem in evenwicht moeten zijn tussen min/max.

Kijk of je geen luchtbellen/borrelen ziet wat op een lekke koppakking duid.
 
Als je niets weet van de historie dan kun je beter alles nalopen. Dan begin je tenminste met een schone lei en ben je zeker van je zaak. Je wilt ook niet rondrijden met het idee dat iets niet goed is toch?
 
Idd, gelijk alles nakijken soort van 0 beurt...mijn ervaring is datje altijd wel iets tegenkomt. Vooral prutswerk mbt montage kuipschroeven/ringen
 
Aloha,

Ik heb voor het eerst sinds tijden weer een VFR erbij. Nu zoek ik alleen de linker onderkuip en een buddy afdekkap van een RC36-1. Heeft iemand nog wat liggen?

1587991514990.png
 
Idd, gelijk alles nakijken soort van 0 beurt...mijn ervaring is datje altijd wel iets tegenkomt. Vooral prutswerk mbt montage kuipschroeven/ringen

Precies. En missende rubbertjes. Afgebroken montagevlakken bij de achterkuip.
Ik wil je niet ontmoedigen hoor 😄
 
Precies. En missende rubbertjes. Afgebroken montagevlakken bij de achterkuip.
Ik wil je niet ontmoedigen hoor 😄
Daarom heb ik ondertussen nieuwe sets gekocht incl. kunststof clips, gewoon een stukje netheid voor de volgende keer als ik de kuipdelen om een of ander reden eraf wil schroeven. Dus geen verklote inbussen ed....

Trouwens in mijn hele leven heb ik altijd netjes gewerkt aan motoren mbt onderhoud...en dat kun je zien aan de staat van het ‘wagenpark’ hier...... _O-
 
Bijzonder kundig, zie et mezelf niet doen. Heb met de gedachte zitten spelen om weer eens wat van de speciale verrichtingen zoals geleerd met rijlessen te gaan proberen, maar heb zo'n vermoeden dat dat ook niet goed komt haha.
 
Bijzonder kundig, zie et mezelf niet doen. Heb met de gedachte zitten spelen om weer eens wat van de speciale verrichtingen zoals geleerd met rijlessen te gaan proberen, maar heb zo'n vermoeden dat dat ook niet goed komt haha.
Ga eens een half dagje Motogymkhana rijden. Ze hebben af en toe een kennismakingsdag waar beginners kunnen proeven aan het motorgymen. Het is een soort van AVB voor gevorderden en erg leuk om te doen.
 
Bijzonder kundig, zie et mezelf niet doen. Heb met de gedachte zitten spelen om weer eens wat van de speciale verrichtingen zoals geleerd met rijlessen te gaan proberen, maar heb zo'n vermoeden dat dat ook niet goed komt haha.

Heb je al even gekeken naar de valbeugels?
Bovendien zijn het 750's die ook nog eens aangepast zijn, die grappen ga je met je eigen motor echt niet kunnen.
Ik heb het geprobeerd, lukt niet.
Dit zijn speciale teams en motoren, niet de gewone wegpolitie of gewone motoren.
 
Heb je al even gekeken naar de valbeugels?
Bovendien zijn het 750's die ook nog eens aangepast zijn, die grappen ga je met je eigen motor echt niet kunnen.
Ik heb het geprobeerd, lukt niet.
Dit zijn speciale teams en motoren, niet de gewone wegpolitie of gewone motoren.
Dat is de vfr 800fi rc46. Echt geen 750.
 
Er zijn ook filmpjes waarbij de gymkhana iets minder goed verloopt, dan zie je hoe enorm effectief die valbeugels zijn!

Maar verder zijn die motoren vrij standaard, de skills zitten echt in het poppetje op de brommer.
 
Achterremmetje erbij. Op het juiste moment remmen en gasgeven.
Zo moeilijk is dat toch niet....ahum.....
 
Gister Lekker een rondje de Meije gedaan. Zal je me voorlopig niet meer zien. Vroeger was het volgens mij een mooie weg.. Maar nu de hele weg achter een grote vrachtwagen gezeten... Achja voor de rest lekker 200km er bij gereden op de teller :]
IMG_20200508_155504 (2560 x 1920).jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan