YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zal denk wel te strak staan als de ketting zingt. Even op de motor gaan zitten en zal dan weinig rek meer in de ketting zitten. Ging het voor tandwiel makkelijk los?
Denk dat het hier aan ligt inderdaad. Voortandwiel was een klap tegen de momentsleutel en los.
 
Misschien ben je er nu expres op gaan letten? De versnellingsbak maakt ook een jankend geluid in de 3e versnelling, dat is een Yamaha kwaaltje.

Dubbelcheck wel alles 😉
Nee, het zat in alle versnellingen en kwam overduidelijk door de ketting. Was zelfs met m'n vizier dicht te horen.
 
Op een origineel tandwiel zit een rubber borst voor geluiddemping,de meeste aftermarket tandwielen hebben die niet,dat kan een ander geluid veroorzaken.
Als alles verder weer goed gemonteerd is denk ik dat je je geen zorgen moet maken.
Ik zet vandaag mn ketting wat losser, ga er vanuit dat het geluid dan grotendeels weg is. Een klein bijgeluidje door een ander tandwiel vind ik prima.
 
Denk dat het hier aan ligt inderdaad. Voortandwiel was een klap tegen de momentsleutel en los.

Oei... momentsleutel dien je enkel en alleen te gebruiken om dingen aan te halen. Sowieso met ander gereedschap erop slaan is absoluut af te raden. Daar hebben ze verlengstukken voor. Op mijn momentsleutel (TengTools) staat: "this is an precision measuring instrument and not a breaker bar!".

Oja, uit de catalogus: "Use a torque wrench to apply specific torque, not for tightening or loosening fasteners"
 
Laatst bewerkt:
Misschien ben je er nu expres op gaan letten? De versnellingsbak maakt ook een jankend geluid in de 3e versnelling, dat is een Yamaha kwaaltje.

Dubbelcheck wel alles 😉

Mijn MT-09 maakte een gierend geluid in de 5e versnelling... de nieuwe Tracer doet dit (volgens mij) niet... Dus het komt vaker voor, maar zeker niet perse in 3...
 
ook de nieuwe 2020 tracer giert nog als vanouds maar met oordopjes is het goed te doen en wel in alle versnellingen te horen
maar voor de rest een machine waar je snel aan went (overstap gemaakt van de mt10sp) te dorstig mis wel het vermogen
 
1. 25mm op middenbok aangehouden, bedenk me net dat dat op sidestand had moeten zijn (is waarschijnlijk ook het probleem)
2. Staat recht, met schuifmaat gemeten.
3. schijfrem zit tussen de blokken
4. Spacers niet verwisseld
5. Lager lijkt me niet om zeep geholpen, netjes op 95 nm gezet.
Bij 2:

Meten van het draaipunt van de brug
Dat is enige zekerheid dat je as precies juist (=parallel) in de brug zit.

Het zal geen cm's schelen, maar de achterzijde van de brug geeft toch minder zekerheid
 
Oei... momentsleutel dien je enkel en alleen te gebruiken om dingen aan te halen. Sowieso met ander gereedschap erop slaan is absoluut af te raden. Daar hebben ze verlengstukken voor. Op mijn momentsleutel (TengTools) staat: "this is an precision measuring instrument and not a breaker bar!".

Oja, uit de catalogus: "Use a torque wrench to apply specific torque, not for tightening or loosening fasteners"

Aah goeie, nooit bij stilgestaan. Zal er voortaan op letten. Volgens mij is m'n momentsleutel nog steeds wel volgens specificaties.
 
Mijn MT-09 maakte een gierend geluid in de 5e versnelling... de nieuwe Tracer doet dit (volgens mij) niet... Dus het komt vaker voor, maar zeker niet perse in 3...
Het gieren ken ik, maar heb me er nooit aan gestoord eerlijk gezegd.
 
Iedere motor / transmissie maakt zijn eigen geluid. Rijd maar eens een stukje (voorzichtig) zonder helm / oordoppen en je hoort ineens van alles. De momentsleutel is idd alleen bedoeld om zaken op moment vast te zetten. Moer komt dus blijkbaar makkelijk los, dacht dat je daar mogelijk lucht gereedschap voor nodig had? Mijn ketting mag er over 5dkm ook wel af, even kijken of ik dit zelf of via dealer ga doen.

Wat drinkt een MT-10 nu in de praktijk en hoeveel KM haal je dan met de kleine tank?
 
de mt10 lust hem wel bij rustig rijden met het verkeer mee gebruikt die meer als dat je wat vlotter onderweg bent
met rustig aandoen gaat het reserve lampje al bij 165 km branden
en met een beetje gang erin bij 180 km...raar maar dat waren mijn bevindingen
 
de mt10 lust hem wel bij rustig rijden met het verkeer mee gebruikt die meer als dat je wat vlotter onderweg bent
met rustig aandoen gaat het reserve lampje al bij 165 km branden
en met een beetje gang erin bij 180 km...raar maar dat waren mijn bevindingen

Haha, wel grappig... de meeste motorrijders die ik spreek zeggen het niet uit te maken hoeveel brandstof die verbruikt... tis tenslotte een hobby zeggen ze dan. Voor mij zelf is dat anders, ik vind dat 1 op 20 (gemiddeld) gewoon haalbaar moet zijn met een moderne motor. Van de MT-10 (en R1) was algemeen bekend dat dit zuipschuiten waren (net als de Aprilia RVS4 blokken).

Kan me goed voorstellen als je aan het vermogen gewend was, dat je dit nu mist. Maar er went ook niks zo snel als vermogen en motorloop. Over een paar weken ben je helemaal aan de Tracer gewend en ook die gaat vooruit.
 
Even op de testbank geweest vandaag liep prima.
Binnenkort maar een ecu flash om topsnelheid te verhogen.

Bekijk bijlage 1498186Bekijk bijlage 1498191Bekijk bijlage 1498195
En?
Wat zijn de resultaten?
Veel verandering in rijgedrag?

Al gedacht om je tandwiel verhouding te veranderen 16-45 > 16-43, 17-45, 17-43 (17t is er niet voor de tracer, maar die van de Triumph bonnville zou moeten passen) De 17-45 zou op 100 km/u 400 toeren lager moeten liggen.
Let op ketting begeleider moet een beetje afgeveild worden.
 

Bijlagen

  • fj 09.jpg
    fj 09.jpg
    65,4 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Haha, wel grappig... de meeste motorrijders die ik spreek zeggen het niet uit te maken hoeveel brandstof die verbruikt... tis tenslotte een hobby zeggen ze dan.
Ik heb al wel ondervonden dat die dan dikwijls amper rijden,dan maakt het natuurlijk niet zo veel uit.
Het is voor mij niet het belangrijkste,maar een motor die zuipt als een MT-10 moet ik toch niet hebben.

Al gedacht om je tandwiel verhouding te veranderen 16-45 > 16-43, 17-45, 17-43 (17t is er niet voor de tracer, maar die van de Triumph bonnville zou moeten passen) De 17-45 zou op 100 km/u 400 toeren lager moeten liggen.
Let op ketting begeleider moet een beetje afgeveild worden.
Waarom zou je dat doen? :?
Trekt hij te hard?
 
Ik heb al wel ondervonden dat die dan dikwijls amper rijden,dan maakt het natuurlijk niet zo veel uit.
Het is voor mij niet het belangrijkste,maar een motor die zuipt als een MT-10 moet ik toch niet hebben.


Waarom zou je dat doen? :?
Trekt hij te hard?
Ik rij ook best wat en het zou me echt geen fluit uitmaken wat mn motor verbruikt. Als ik maar lol heb en me een beetje kan vermaken.
 
Ik heb nog steeds het jankende geluid, ook nadat ik m op de sidestand op 30mm kettingspeling heb gezet. Oem tandwiel heeft een rubbere borst en het nieuwe tandwiel dus niet. Dit schijnt dat gierende gejank te veroorzaken. Iemand dezelfde ervaring na het vervangen van de ketting/tandwielen?
 
Hallo Allemaal,

Al een tijdje lees ik in dit topic mee en vond het nu wel tijd om me ook even voor te stellen.
Ik ben Dennis 26 jaartjes oud en sinds 4 weken eigenaar van deze dame.
De afgelopen weken heb ik niet stil gezeten en ben ik rustig op het internet rond gaan zoeken naar extra accessoires.
Zo is er al een lager kuipruitje opgekomen ivm turbulentie op de helm, tankpad stickers en een tanktas
Bobbins en grotere voet voor de zijstandaard en radiateur cover zijn besteld en komen een van deze dagen ook binnen.:)

Heb er nu een kleine 1500km mee gereden en bevalt me tot nu toe prima alleen het originele zadel vind ik helaas niet top, nogal snel last van een “ houten” kont na een uurtje rijden. Nu heb ik op internet ook een comfort zadel gezien maar kan zo 123 op internet geen net exemplaar vinden. Hebben jullie nog een ingeving waar deze te vinden zijn of een ander goed zadel?
Eventueel andere leuke hebbendingentjes houd ik me ook voor aanbevolen!O-)


CA35E907-55CD-4951-959D-5336A79BE6AA.jpeg
 
Heb er nu een kleine 1500km mee gereden en bevalt me tot nu toe prima alleen het originele zadel vind ik helaas niet top, nogal snel last van een “ houten” kont na een uurtje rijden. Nu heb ik op internet ook een comfort zadel gezien maar kan zo 123 op internet geen net exemplaar vinden. Hebben jullie nog een ingeving waar deze te vinden zijn of een ander goed zadel?
Eventueel andere leuke hebbendingentjes houd ik me ook voor aanbevolen!O-)


Bekijk bijlage 1511760

Mooie fiets, daar ga je veel plezier van hebben.

Wat betreft een comfortabel kan ik je de zadels van TopSellerie aanraden. Ik heb er zelf ook eentje aangeschaft, en moet zeggen dat de houten reet verleden tijd is.

Je kan hem helemaal zelf samenstellen op TopSellerie, van het soort stof en kleur stiksels tot gel en/of verwarming.

Dit is mijn zadel, buddy doen ze ook.
2019-12-16-12-16-58.jpg
2019-12-16-12-17-38.jpg
2019-12-16-12-17-08.jpg


Wat betreft de prijs valt het ook wel mee, ligt er ook aan of je je eigen zadel laat pimpen, of je een nieuwe koopt.

Hoop dat je hier iets mee kan.
 
Bij 2:

Meten van het draaipunt van de brug
Dat is enige zekerheid dat je as precies juist (=parallel) in de brug zit.

Het zal geen cm's schelen, maar de achterzijde van de brug geeft toch minder zekerheid

Dat is best rot te meten volgens mij? Voor me gevoel had ik ook niet echt een rechte lijn toegang tot t draaipunt naar de as om te meten
 
Welkom bij de club dennis150, staat bij mij op dezelfde mat :-) Heb er een Yamaha comfort zadel opzitten, maar die is vrij hard en even wennen in het begin. Je zou eens naar een bagster zadel (via chromeburner.nl bijv) kunnen kijken of het bestaande aan laten passen.

De Achterbrug as zie je aan beide kanten uit het frame komen, maar is niet makkelijk meten met standaard gereedschap. Kijk voor de zekerheid ook over de ketting en draai het wiel. Als het wiel echt scheef zit, dan zie je dit wel.

Dat de MT10 wat extra euro’s benzine lust is niet erg, maar het rijbereik van 160km is krap. Vind 280 - 300 km met de Tracer ruim genoeg om lekker een dag passen te kunnen rijden en soms moet je dan nog zoeken naar tankstations in het buitenland.


Ga eind juli een VRO training met wat rondjes op Assen doen via de KNMV!!


7F095E69-2C43-4D6E-94EB-9FD5B33CAE8F.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,

Al een tijdje lees ik in dit topic mee en vond het nu wel tijd om me ook even voor te stellen.
Ik ben Dennis 26 jaartjes oud en sinds 4 weken eigenaar van deze dame.
De afgelopen weken heb ik niet stil gezeten en ben ik rustig op het internet rond gaan zoeken naar extra accessoires.
Zo is er al een lager kuipruitje opgekomen ivm turbulentie op de helm, tankpad stickers en een tanktas
Bobbins en grotere voet voor de zijstandaard en radiateur cover zijn besteld en komen een van deze dagen ook binnen.:)

Heb er nu een kleine 1500km mee gereden en bevalt me tot nu toe prima alleen het originele zadel vind ik helaas niet top, nogal snel last van een “ houten” kont na een uurtje rijden. Nu heb ik op internet ook een comfort zadel gezien maar kan zo 123 op internet geen net exemplaar vinden. Hebben jullie nog een ingeving waar deze te vinden zijn of een ander goed zadel?
Eventueel andere leuke hebbendingentjes houd ik me ook voor aanbevolen!O-)


Bekijk bijlage 1511760

In het geval van het 1e model Tracer zou ik voor een Sargent of Corbin gaan. De Sargent Sargent Seat Yamaha MT-09 Tracer With Performance Plus Fabric heeft een nieuwe, bredere basisplaat voor een betere ondersteuning. Hij is zelfs enkel aan de voorzijde verkrijgbaar, zodat de eerste investering wat gunstiger is (en je het duo-zadel niet nodig hebt). Ik heb zelf de laatste generatie Tracer, en daar heeft Sargent een fout gemaakt door dezelfde basisplaat te gebruiken als het eerste model Tracer. Hierdoor sluit het zadel bij model 2018 e.v. niet mooi aan op de tank, dit is de reden dat ik hem niet gekocht heb.

Een Corbin is wellicht nog beter (dikkere basisplaat), maar met zijn €800,- ook erg duur (voornamelijk ook hoge transportkosten).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog steeds het jankende geluid, ook nadat ik m op de sidestand op 30mm kettingspeling heb gezet. Oem tandwiel heeft een rubbere borst en het nieuwe tandwiel dus niet. Dit schijnt dat gierende gejank te veroorzaken. Iemand dezelfde ervaring na het vervangen van de ketting/tandwielen?
Niemand?
 
Geen ervaringen nog met het vervangen van de ketting/wielenset van Tracy. Kan je niet verder helpen.
Als je het oude kettingwiel aan de vooras terugzet, is het geluid weg? Als dat zo is, dan zou ik op jacht gaan naar een kettingwiel gelijk aan de OEM.
 
Geen ervaringen nog met het vervangen van de ketting/wielenset van Tracy. Kan je niet verder helpen.
Als je het oude kettingwiel aan de vooras terugzet, is het geluid weg? Als dat zo is, dan zou ik op jacht gaan naar een kettingwiel gelijk aan de OEM.
Ga ik denk toch maar is proberen inderdaad. Vind het gejank best storend...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan