YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey mede tracers. Ik ben edwin en heb sinds afgelopen weekend een 2015 tracer 900. Wat een heerlijke wendbare machine zeg! Ik kom van een Triumph street triple en honda Cbr600rr, dit is wel heel wat fijner om te rijden. Had ik jaren eerder moeten doen! Bekijk bijlage 1513383Bekijk bijlage 1513385Bekijk bijlage 1513384

Gefeliciteerd. En in de mooiste kleur die er bestaat ;-) Mooi ruitje ook ;-) Ik heb in 2015 een hoop gepost wat ik nog meer gedaan heb. Nog steeds super blij mee. Teller staat inmiddels op 70.000 en ziet er door weer, wind en sneeuw licht gebruikt uit :-).
 
Goedemorgen, volgens mij had ik me hier nog niet gemeld. Ik ben sinds een maand of 3 eigenaar van een rode 2015 met een gezonde 35dkm op de klok. Bevalt enorm goed. Ik heb direct even een vraagje:

Is er hier al iemand met de nieuwe Zumo XT? Ik heb hem gisteren na lang wikken en wegen aangeschaft. Met de montage loop ik tegen een (zeker niet onoverkomelijk) probleempje aan; het dikke stuur van de Tracer is tussen de risers te dik voor de meegeleverde beugel. Heeft iemand een eenvoudige oplossing / betere plek bedacht voor de montage?
Ik rijd straks al even naar de bouwmarkt om een langere U te scoren, dat leek me voor nu de snelste quick fix.

Ik ben vorige week overgestapt van De TomTom Rider 550 naar de XT, wat een verademing! Mijne heb ik ook met behulp van de originele beugel gemonteerd, erg tevreden mee.
 

Bijlagen

  • IMG_1190.jpeg
    IMG_1190.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 11
Ik heb nog steeds het jankende geluid, ook nadat ik m op de sidestand op 30mm kettingspeling heb gezet. Oem tandwiel heeft een rubbere borst en het nieuwe tandwiel dus niet. Dit schijnt dat gierende gejank te veroorzaken. Iemand dezelfde ervaring na het vervangen van de ketting/tandwielen?
Ik had inderdaad ook last van een zoemend geluid na het vervangen van het voorste tandwiel door 1 zonder demping.
Veranderen van ketting speling heeft daar geen invloed op.
 
Ik had inderdaad ook last van een zoemend geluid na het vervangen van het voorste tandwiel door 1 zonder demping.
Veranderen van ketting speling heeft daar geen invloed op.
Ben ik gelukkig niet de enige ;)
Heb nu een nieuw tandwiel met rubber besteld en de oude tijdelijk even terug gezet, wat al een enorme vermindering in herrie gaf:t
 
Goedemorgen allen. Afgelopen weekend een nieuwe Garmin aangeschaft. Ik ben nogal eigenwijs van aard, dus als het boekje zegt dat ik hem op de accu aan kan sluiten, dan doe ik dat (tegen beter weten in). Maandagavond een stuk gereden, gisterenavond sloeg hij moeilijk aan. De sluipstroom van het omvormertje is dus veel groter dan Garmin doet voorstellen in de handleiding.

Nu ben ik op aanraden van iemand van plan hem vandaag via de kentekenverlichting te voeden. Ik ben benieuwd of er betere opties zijn? Heeft de 2016 MT09 Tracer toevallig een accessoirestekker o.i.d. die over het contact gaat?
 
Goedemorgen allen. Afgelopen weekend een nieuwe Garmin aangeschaft. Ik ben nogal eigenwijs van aard, dus als het boekje zegt dat ik hem op de accu aan kan sluiten, dan doe ik dat (tegen beter weten in). Maandagavond een stuk gereden, gisterenavond sloeg hij moeilijk aan. De sluipstroom van het omvormertje is dus veel groter dan Garmin doet voorstellen in de handleiding.

Nu ben ik op aanraden van iemand van plan hem vandaag via de kentekenverlichting te voeden. Ik ben benieuwd of er betere opties zijn? Heeft de 2016 MT09 Tracer toevallig een accessoirestekker o.i.d. die over het contact gaat?
Jazeker! Als je de ruit weghaalt, heb je daar 2 stekkers zitten die je kunt gebruiken.
IMG-20191227-WA0010.jpeg

Op de foto zie je in het midden onder het display 2 witte afdekdoppen zitten. Daar heb je 12 volt zitten die je pas krijgt als de motor op contact staat.

Heb zelfs nog stekkers voor je liggen, DM maar als je interesse hebt.
 
Jazeker! Als je de ruit weghaalt, heb je daar 2 stekkers zitten die je kunt gebruiken.
Bekijk bijlage 1513698
Op de foto zie je in het midden onder het display 2 witte afdekdoppen zitten. Daar heb je 12 volt zitten die je pas krijgt als de motor op contact staat.

Heb zelfs nog stekkers voor je liggen, DM maar als je interesse hebt.
Wauw, dat is een stuk beter. Ik stuur je een DM
 
Jazeker! Als je de ruit weghaalt, heb je daar 2 stekkers zitten die je kunt gebruiken.
Bekijk bijlage 1513698
Op de foto zie je in het midden onder het display 2 witte afdekdoppen zitten. Daar heb je 12 volt zitten die je pas krijgt als de motor op contact staat.

Heb zelfs nog stekkers voor je liggen, DM maar als je interesse hebt.

Op deze manier heb ik mijn Tom Tom ook aangesloten. Staat ook in het boekje.
 
Heeft iemand hier al iets gedaan aan de remmerij van de tracer?

Het remt prima, totdat ik vandaag op een motor reed met gevlochten leidingen. Erg verleidelijk!
 
Laatst bewerkt:
Elke Tracer heeft remklauwen met 4 zuigers,vooraan toch.
Maar betere remmen zijn uiteraard mogelijk,als je daar maar flink voor wil betalen.
Brembo heeft kits met grotere schijven vooraan.
Grotere R6 of R1 schijven kan ook.
 
Elke Tracer heeft remklauwen met 4 zuigers,vooraan toch.
Maar betere remmen zijn uiteraard mogelijk,als je daar maar flink voor wil betalen.
Brembo heeft kits met grotere schijven vooraan.
Grotere R6 of R1 schijven kan ook.
Ik bedoel 4 per klauw.

Ik zat meer te denken aan andere leidingen, of nieuwe gesinterde remblokken.

Een drastische veranderingen met andere schijven of ander klauwen vind ik ook weer niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan