YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan zal het op dit moment wel mee vallen met de extra pk-tjes denk ik :+

Alsnog gefeliciteerd, op het huidige matte blauw na, de mooiste kleur :t (heb hem ook)

Dank je wel. Ik heb geen referentie dus ik weet niet of het nu al verschil maakt. Morgen is rond bellen voor een remap.
 
Heeft iemand hier al iets gedaan aan de remmerij van de tracer?

Het remt prima, totdat ik vandaag op een motor reed met gevlochten leidingen. Erg verleidelijk!

Yamaha staat toch wel bekend om zijn goede remmen? "vroeger" had je bijvoorbeeld op een Fazer 600 al de "blauwe stoppers" van Yamaha, kwamen volgens mij van de R1 af ofzo, stonden goed bekend iig

Stalen leidingen zijn inderdaad wat directer
 
Dank je wel. Ik heb geen referentie dus ik weet niet of het nu al verschil maakt. Morgen is rond bellen voor een remap.

Hij loopt zowiezo niet helemaal lekker heb ik gemerkt (ook met oem uitlaat). Onregelmatige loop bij constant gas. Toerental gaat op en neer. Gelukkig heb ik garantie.
 
Hij loopt zowiezo niet helemaal lekker heb ik gemerkt (ook met oem uitlaat). Onregelmatige loop bij constant gas. Toerental gaat op en neer. Gelukkig heb ik garantie.

Onze Tracers hebben sowieso wel een beetje last van aan/uit effect.

Bij jouw MIvv zit die voeler niet meer in de uitlaat, of wel?
 
Hij loopt zowiezo niet helemaal lekker heb ik gemerkt (ook met oem uitlaat). Onregelmatige loop bij constant gas. Toerental gaat op en neer. Gelukkig heb ik garantie.
Hier staat de tracer bekend om, ergens rond de 3 a 4000 touren rommelt het een beetje. Went vanzelf ;)
 
Yamaha staat toch wel bekend om zijn goede remmen? "vroeger" had je bijvoorbeeld op een Fazer 600 al de "blauwe stoppers" van Yamaha, kwamen volgens mij van de R1 af ofzo, stonden goed bekend iig

Stalen leidingen zijn inderdaad wat directer
Vind de "bite" bij de tracer tegenvallen, en als je echt hard wilt remmen moet je best een beetje doorknijpen...
 
Is dat onregelmatig lopen niet op te lossen door een ecu flash? Iemand dat gedaan hier?

Mijn '17 Tracer is met de hand gebouwd in een lab. Door mensen met witte jassen. Onder toezicht van Mr. Yamaha zelf.
Tenminste, dat vermoed ik.
Het ding wobbelt niet, gasaanname is smooth (ook in A), en nadert in algemene zin tot volmaaktheid. (behalve het ruitje natuurlijk)
Biedingen ver boven de nieuwprijs worden overwogen :+
 
Mijn '17 Tracer is met de hand gebouwd in een lab. Door mensen met witte jassen. Onder toezicht van Mr. Yamaha zelf.
Tenminste, dat vermoed ik.
Het ding wobbelt niet, gasaanname is smooth (ook in A), en nadert in algemene zin tot volmaaktheid. (behalve het ruitje natuurlijk)
Biedingen ver boven de nieuwprijs worden overwogen :+
Doe eens een foto posten van de volmaakte Tracer???? Kijken hoe dicht de mijne in de buurt komt van perfectie....
 
Vind de "bite" bij de tracer tegenvallen, en als je echt hard wilt remmen moet je best een beetje doorknijpen...
Heb wel eens op een Street Triple gereden, die bite bij het eerste aanleggen vond ik echt irritant. Sowieso snap ik niet waarom mensen met 2 vingers moeten remmen, in mijn optiek nergens voor nodig (ik vind de doseerbaarheid dan eerder slechter dan beter). De kans dat je in de ABS komt is veel groter, vanwege het agressieve aangrijpen. Heb zelf een paar keer door een schrikreactie op mijn kokosnoot gelegen (motoren zonder ABS), dat direct aangrijpen is niks voor mij. Zeker als je in een reflex gaat remmen, ben je toch geneigd direct met de volle hand (en kracht) te knijpen. Met ABS wordt natuurlijk voorkomen dat je onderuit gaat, maar áls je motor in de ABS gaat, weet je zeker dat je (afhankelijk van de snelheid), de eerste meters al kwijt bent..
De maximale vertraging wordt toch bepaald door de banden en het wegdek, en zal ongeveer rond de 10 m/s^2 liggen. In de loop der jaren kunnen de rubberen remleidingen ietwat vermoeidheid gaan vertonen, waardoor de remmen sponzig kunnen gaan aanvoelen. Stalen remleidingen kunnen dit gevoel opheffen, maar reken wel op een kitje van ca. 250 euro (7 leidingen).

Wat ook nog kan helpen is de zuigers van de voorste remklauwen weer goed gangs maken. Na verloop van tijd zul je zien dat 1 paartje zuigers eerder gaat reageren dan de andere (per klauw gezien).

Ik knijp wel iets harder, hoef ik ook niet meer naar de sportschool....
 
Heb vandaag mn oude tandwiel terug geplaatst. En voila, de herrie is drastisch verminderd.
Voor mij geen ongedempte tandwielen meer!

Ik laat deze denk zitten, hij is nauwelijks versleten en ik heb m ook nog omgedraaid met de verse kant van de tand de juiste kant op.

Ach, als je weet waar het vandaan komt (en het niet schadelijk is), dan is er toch te leven met het geluid? Originele kettingwielen zijn erg prijzig... Dat omdraaien wordt over het algemeen afgeraden.

Ik probeer zelf op de helft van de levensduur van de ketting (tja... rara, wanneer is dat) het kettingwiel te vervangen door een nieuwe). Beetje kip en ei verhaal... een versleten kettingwiel zorgt ook voor een snellere slijtage van de ketting..
 
Net terug van een rondje Utrechtse Heuvelrug, blijft mooi rijden daar:]
Wat een topfiets die Tracer, je kan er alles mee:}8-) Nu iets meer dan 2500 op de teller
 

Bijlagen

  • 31B3D16D-D4C1-4F33-B784-95CCBF2A9D9A.jpeg
    31B3D16D-D4C1-4F33-B784-95CCBF2A9D9A.jpeg
    2,5 MB · Weergaven: 11
Ha!

Ik rij nu sinds het voorjaar Tracer, veel lol al mee gehad! Zoals op de foto te zien is zit er een nog grote GIVI ruit op, die ik door m'n lengte graag wil vervangen door een Puig sportruitje. (ben lang dus zit liever in de volle wind dan turbulentie op m'n helm)

Gister de ruit binnen gekregen maar ik merk dat ik een onderdeel mis van de originele bevestiging, namelijk het plaatje achter de ruit. Met de GIVI was deze blijkbaar niet nodig maar m'n nieuwe ruit wel. Heeft iemand toevallig nog zo'n bevestigingsplaatje over?
 

Bijlagen

  • IMG_20200612_125128.jpg
    IMG_20200612_125128.jpg
    4,2 MB · Weergaven: 13
  • IMG-20200620-WA0000.jpeg
    IMG-20200620-WA0000.jpeg
    2,1 MB · Weergaven: 12
Ha!

Ik rij nu sinds het voorjaar Tracer, veel lol al mee gehad! Zoals op de foto te zien is zit er een nog grote GIVI ruit op, die ik door m'n lengte graag wil vervangen door een Puig sportruitje. (ben lang dus zit liever in de volle wind dan turbulentie op m'n helm)

Gister de ruit binnen gekregen maar ik merk dat ik een onderdeel mis van de originele bevestiging, namelijk het plaatje achter de ruit. Met de GIVI was deze blijkbaar niet nodig maar m'n nieuwe ruit wel. Heeft iemand toevallig nog zo'n bevestigingsplaatje over?
Dat klinkt heel bekend, ik had precies hetzelfde. Misschien is er hier nog iemand met zo'n plaatje. Ik heb er destijds een gevonden bij Boonstra motorparts. Je kan ook overwegen meteen een plaatje met GPS bevestiging te nemen, dan zit je nav boven je tellers. Heb ik zelf niet gedaan omdat ik mijn TomTom vaak verticaal heb staan en dat past denk ik niet. Ohja ik liep er ook tegenaan dat de boutjes van givi niet de goede lengte hebben voor het originele plaatje. Goedkoop op te lossen in de bouwmarkt.
En nog een tip: mogelijk zitten er adapters op je stuurkappen, die ervoor zorgen dat je stuur dat grote scherm niet raakt. Als je een kleiner scherm neemt kan je die er tussenuit halen. Hangen je kappen weer op de orginele plek, staat mooier vind ik.
Nu ik de foto zie heb ik nog een vraag: hoe bevallen die sw motech tassen? Lijkt mij wel mooie oplossing voor een weekendje weg.
 
Ha!

Ik rij nu sinds het voorjaar Tracer, veel lol al mee gehad! Zoals op de foto te zien is zit er een nog grote GIVI ruit op, die ik door m'n lengte graag wil vervangen door een Puig sportruitje. (ben lang dus zit liever in de volle wind dan turbulentie op m'n helm)

Gister de ruit binnen gekregen maar ik merk dat ik een onderdeel mis van de originele bevestiging, namelijk het plaatje achter de ruit. Met de GIVI was deze blijkbaar niet nodig maar m'n nieuwe ruit wel. Heeft iemand toevallig nog zo'n bevestigingsplaatje over?
Volgens mij heb ik er nog eentje liggen. Zou ik even moeten kijken als ik thuis ben.
 
Ha!

Ik rij nu sinds het voorjaar Tracer, veel lol al mee gehad! Zoals op de foto te zien is zit er een nog grote GIVI ruit op, die ik door m'n lengte graag wil vervangen door een Puig sportruitje. (ben lang dus zit liever in de volle wind dan turbulentie op m'n helm)

Gister de ruit binnen gekregen maar ik merk dat ik een onderdeel mis van de originele bevestiging, namelijk het plaatje achter de ruit. Met de GIVI was deze blijkbaar niet nodig maar m'n nieuwe ruit wel. Heeft iemand toevallig nog zo'n bevestigingsplaatje over?
Ik zit met 1.95 en een lage puig sportruit nog steeds net aan in lichte turbelentie. 5 cm lager had perfect geweest denk. Maar ondanks dat is het een enorme verbetering tov de originele ruit!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan