YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij het tanken slaat de pomp al snel af. Ik haal de slang dan een stuk omhoog (uitloop net boven het gat in de tank), en dan krijg ik er nog een hoop liters in.
Ik krijg de "leeg" knipper bij ~~ 280 km, dan kan ik nog 40 km rijden voordat het echt op is. Ik tank over het algemeen bij 300 km. 1:19

Hmm wellicht dat ik dat eens moet proberen! Ik steek namelijk de mond zover als kan in het gat om te tanken. Wellicht moet dit als iets schelen en slaat hij minder vroeg af! Anders toch een keer de sensor even laten checken
 
(...) Ik steek namelijk de mond zover als kan in het gat om te tanken.(...)
Dit scheelt zéker!
Ik doe dit eventjes, trek dan het vulpistool tot 'ie nog maar nét onder de vulring steekt en eindig met net daarboven. Ik vul altijd tot precies die ring onder de benzine zit (heb ik een vast punt om verbruik bij te houden).
Ik doe m dus net wat voller dan het boekje zeg:

1592900269955.png
 
Bezine meter is wat speciaal. Eerste blokje is een halve tank. Dus pas bij half leeg gaat er een blokje af, tot die tijd wijst hij “vol” aan. Volgende blokjes hebben kleinere inhoud, dus gaan ook sneller uit. Werkt dus anders dan je gewend bent, maar als je het weet kan het je niet verrassen.
En ik vul de tank altijd tot aan de ring in de tank, die laatste liter moet er wel met wat beleid ingedruppeld worden...
 
Ah onder het zadel lukte me nog niet! Heb je een foto van hoe je de banden er onder hebt lopen? Ik vind ze over de handvatten net wat rommelig zitten, al geprobeerd er omheen te vouwen maar dat zit ook niet mooi.

Had ik nog niet bij stilgestaan, maar voor het plaatsen van het bagagerek moest ik de originele handgrepen verwijderen.
Deze zitten nu verwerkt in de bevestiging die schuin naar achteren loopt. Misschien dat het daarom bij mij wel lukt.
 

Bijlagen

  • Bevestiging onder zadel door.jpg
    Bevestiging onder zadel door.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 15
Boys ik zit met het volgende: afgelopen weekend viel me op dat mijn kvs bijna op min stond.
Vervolgens deze weer afgevuld tot de max zodat ik een meetpunt heb.
Nu heb ik de afgelopen 2 dagen een kleine 2/300km gereden en is de kvs ook 2x 90 graden geweest Ivm stuk achter een trekker aanrijden. Nu heb ik het niveau met warme motor bekeken en zat het boven de max en later met koude motor, nu viel me op dat hij al 2mm onder de max streep zit.

Kortom kan iemand me nu vertellen: zal die het met warme motor boven de max via overloopje laten weglopen, of heb ik toch ergens lekkage of is dit een product eigenschap en hoort dit zo?
 
Boys ik zit met het volgende: afgelopen weekend viel me op dat mijn kvs bijna op min stond.
Vervolgens deze weer afgevuld tot de max zodat ik een meetpunt heb.
Nu heb ik de afgelopen 2 dagen een kleine 2/300km gereden en is de kvs ook 2x 90 graden geweest Ivm stuk achter een trekker aanrijden. Nu heb ik het niveau met warme motor bekeken en zat het boven de max en later met koude motor, nu viel me op dat hij al 2mm onder de max streep zit.

Kortom kan iemand me nu vertellen: zal die het met warme motor boven de max via overloopje laten weglopen, of heb ik toch ergens lekkage of is dit een product eigenschap en hoort dit zo?
Dat spul verdwijnt op één of andere manier. 90 graden? Dat is niet veel toch? Zat gisteren op 107 in het zonnetje. Paar maandjes geleden mn kvs tot max gevuld, staat nu op minimaal en ik laat het maar zo. Kan geen kwaad denk.
 
Dat spul verdwijnt op één of andere manier. 90 graden? Dat is niet veel toch? Zat gisteren op 107 in het zonnetje. Paar maandjes geleden mn kvs tot max gevuld, staat nu op minimaal en ik laat het maar zo. Kan geen kwaad denk.

Klinkt als niet veel, maar er van uitgaande dat hij na 1500/2000 km al kvs nodig heeft.
Voor zover ik weet is het koelsysteem altijd nog een gesloten iets.
Daarom vind ik het persoonlijk ook vreemd dat het niveau zakt.8)7
 
Boys ik zit met het volgende: afgelopen weekend viel me op dat mijn kvs bijna op min stond.
Vervolgens deze weer afgevuld tot de max zodat ik een meetpunt heb.
Nu heb ik de afgelopen 2 dagen een kleine 2/300km gereden en is de kvs ook 2x 90 graden geweest Ivm stuk achter een trekker aanrijden. Nu heb ik het niveau met warme motor bekeken en zat het boven de max en later met koude motor, nu viel me op dat hij al 2mm onder de max streep zit.

Kortom kan iemand me nu vertellen: zal die het met warme motor boven de max via overloopje laten weglopen, of heb ik toch ergens lekkage of is dit een product eigenschap en hoort dit zo?

Mijn niveau staat al 1,5 jaar iets boven het minimum bij koude motor. Lijkt mij ook logisch omdat er ruimte moet zijn voor uitzetting tijdens opwarmen.
Boven max bij warme motor is niet de bedoeling, dus zeker niet vullen tot max bij koude motor. Zijn er geen koelvloeistofsporen bij het slangetje onder het reservoir?
 
Mijn niveau staat al 1,5 jaar iets boven het minimum bij koude motor. Lijkt mij ook logisch omdat er ruimte moet zijn voor uitzetting tijdens opwarmen.
Boven max bij warme motor is niet de bedoeling, dus zeker niet vullen tot max bij koude motor. Zijn er geen koelvloeistofsporen bij het slangetje onder het reservoir?
Perfecte vulling is in het midden van de 2 strepen. Daarnaast kan tot de max vullen geen kwaad. Tot de bovenste streep geeft nog genoeg ruimte om de druk kwijt te kunnen. Daarnaast zet de vloeistof niet tot nauwelijks uit!

Mocht er teveel druk op het systeem staan, dan zit er bij de dop bovenaan de radiator een overdruk ventiel die dan open gaat.
 
Vraagje, heeft er iemand het verlaagde zadel van Yamaha?

Hoeveel lager is het en hoe voelt het aan de poep na 300 km?
Ik heb een verlaagd zadel op mijn 2016 model. Deze is uit mijn hoofd 3cm lager. Als ik solo rij dan is 300km wel te doen, maar met mijn vrouw achterop krijg ik toch wat sneller last van het zitvlak.

Je bent meer dan welkom om even te komen zitten als je in de buurt van Doetinchem bent.
 
Ik heb vandaag een healtech quickshifter gekocht voor op mijn Tracer.
Erg benieuwd of dit net zo lekker werkt als de originele Yamaha quickshifter (die op mijn Tracer helaas niet werkt)
 
Ik heb vandaag een healtech quickshifter gekocht voor op mijn Tracer.
Erg benieuwd of dit net zo lekker werkt als de originele Yamaha quickshifter (die op mijn Tracer helaas niet werkt)
Daar heb ik ook naar zitten kijken. Ben benieuwd of het de moeite waard is om aan te schaffen en of hij goed en soepel werkt.
 
Mensen,
Ik ben al ontzettend lang aan het zoeken naar een manier om mijn telefoon/tomtom boven het instrumenten paneel te hebben. Dan hoef je niet naar beneden te kijken voor directies. Echter kan ik bar weinig vinden. Wat diy dingen en iets voor een tracer 900 uit 2016 - 2017.

kunnen de veteranen hier mij misschien helpen? Ik zoek iets voor een tracer 900 gt uit 2019
Foto als voorbeeld.
 

Bijlagen

  • 83082CFB-C037-44DB-B356-0577846DD7ED.png
    83082CFB-C037-44DB-B356-0577846DD7ED.png
    256,3 KB · Weergaven: 14
  • B0EA9153-45CE-4225-8B38-6B88523F4CDE.jpeg
    B0EA9153-45CE-4225-8B38-6B88523F4CDE.jpeg
    147,3 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag een healtech quickshifter gekocht voor op mijn Tracer.
Erg benieuwd of dit net zo lekker werkt als de originele Yamaha quickshifter (die op mijn Tracer helaas niet werkt)
Waarom werkt die niet op jouw tracer? Elke tracer kan toch voorzien worden van een quickshifter?
 
Klinkt als niet veel, maar er van uitgaande dat hij na 1500/2000 km al kvs nodig heeft.
Voor zover ik weet is het koelsysteem altijd nog een gesloten iets.
Daarom vind ik het persoonlijk ook vreemd dat het niveau zakt.8)7
Waarschijnlijk verdampt het en zweet het ergens tussendoor... Ik zou anders ook niet weten waar het blijft. In het allerergste geval een lekke koppaking maar dan zou je motor ook moeten roken e.d. Denk niet dat dat het geval is.
 
Ik zoek eigenlijk een variant waarbij die in het midden van het dashboard komt te zitten. Eigenlijk zoiets als op de eerste foto!
Denk dat je dan een andere motor moet kopen _O- In het midden gaat niet werken, omdat de verstelschuif van je ruit er tussenin zit.
Als je hem daarboven plaatst zou het prima kunnen hoor. Er komt ook nog een rammount arm tussen, waarmee je dat wel voor elkaar krijgt.
 
Denk dat je dan een andere motor moet kopen _O- In het midden gaat niet werken, omdat de verstelschuif van je ruit er tussenin zit.
Als je hem daarboven plaatst zou het prima kunnen hoor. Er komt ook nog een rammount arm tussen, waarmee je dat wel voor elkaar krijgt.

Dus iemand een extra tracer kopen hier? Haha
Thanks voor de hulp. Ben inderdaad bang dat er geen andere mogelijkheid is 😜
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan