#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

en nieuwe helm mee genomen voor bijna noppes bij superpole waspik :P

50 euro kreeg alleen de doos niet mee op de motor _O-
2020-06-20 17.20.47.jpeg
 
Zo heb ik in een ver verleden een helm gekocht en had die gewoon los op de tank gelegd,zat wel klem tussen m,n benen,en wat doet deze knurft🤪,
bij het eerste stoplicht trok ik flink hard op,kortom de helm schoot tussen m,n benen uit en vliegt regelrecht een moddersloot in,
ik had nog een soort van geluk dat hij ondersteboven bleef liggen,maar toch wat vies slootwater in gekomen:r,ik ben een paar dagen bezig geweest om
de binnenkant weer netjes te krijgen.:+
 
Zo heb ik in een ver verleden een helm gekocht en had die gewoon los op de tank gelegd,zat wel klem tussen m,n benen,en wat doet deze knurft🤪,
bij het eerste stoplicht trok ik flink hard op,kortom de helm schoot tussen m,n benen uit en vliegt regelrecht een moddersloot in,
ik had nog een soort van geluk dat hij ondersteboven bleef liggen,maar toch wat vies slootwater in gekomen:r,ik ben een paar dagen bezig geweest om
de binnenkant weer netjes te krijgen.:+
Hahaha ik had hem met 4 bandjes van de tas vast gezet dacht eerst ook benieuwd of die thuis haald
 
Mooi hoor.
Dat lijkt me ook nog wel een keer wat zo'n high mount.
 
IMG_20200618_123025.jpg


Goedemorgen, sinds het begin van deze week in het bezit van deze heerlijke fiets. Vrijwel nieuwe bandjes en ketting/tandwielen en beurtje gehad. Met 97 achterwiel pk's (uitdraai erbij) is het blok mooi los.

Helaas heeft de kuipruit schade door mijn eigen gestuntel. Heeft iemand nog een zwarte of heel donkere over?

Of heeft iemand ervaring met het spuiten van een originele ruit en heeft iemand die dan misschien over en er van af wil?

Voor een liefhebber heb ik evt nog een bagagerek en een verhoogde ruit liggen.
 
Gisteren een rode VFR1200 gespot bij Motoport Rockanje, blijft een mooie kleurtje,

Gisteren met wat vrienden wezen rijden, flink op z'n sporen getrapt. Echter op een gegeven moment het oranje motor storingslampje aan, op een veilige plek aan de kant gezet, motor uit, gekeken, motor weer aan, lampje uit. Iemand een idee waar ik dit moet zoeken, of kromme volt ofzo?
 
Mooi met die high level. Merk?

Dank je. Highmount is vereiste voor mij. Merk, geen idee. Ik heb al gezocht maar kan niets vinden. Klinkt fabuleus. Er gaat qua geluid niet veel boven een Honda V4. Als hobbyprojectje zou ik er nog wel een Magna naast willen om met de kids eens een rondje te knorren.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een rode VFR1200 gespot bij Motoport Rockanje, blijft een mooie kleurtje,

Gisteren met wat vrienden wezen rijden, flink op z'n sporen getrapt. Echter op een gegeven moment het oranje motor storingslampje aan, op een veilige plek aan de kant gezet, motor uit, gekeken, motor weer aan, lampje uit. Iemand een idee waar ik dit moet zoeken, of kromme volt ofzo?
Misschien je katalysator sensor en daardoor je melding ff aangesprongen, gewoon in de gaten houden...of eventueel je foutcodes uitlezen, tenminste als jouw motor zo’n mogelijkheid heeft.
 
Waarom moest het blok eigenlijk al worden gereviseerd bij 87000? Meest moet zo'n blok wel 3 ton mee kunnen zonder reparatie s

Geen idee, dit is mij verteld door de vorige eigenaar die hem gekocht had van motorservice Eersel. Hier zijn geen documenten gedaan dus voor hetzelfde geld is er niks aan die blok gedaan. Of misschien bedoelde ze ermee dat kleppen eens gesteld zijn of zo iets dergelijks, ik weet het niet.

Ben zeer tevreden van de machine, alleen is mijn gashendel wat stroef (krijg relatief snel kramp in men hand als ik lang op 'cruisesnelheid' rij) en dat knikken in trage bochten of zichzelf terug recht trekken. Ook bij het loslaten van het stuur durft hij naar een tank slapper toe te werken. De bandendruk is goed. Misschien eens opnieuw laten balanceren, of uiteindelijk sowieso voor een nieuw setje banden gaan (zoals hierboven mij al aangeraden)

Mijn verbruik zit op 6,4l/100km met sportief rijgedrag.

Iemand ervaring met de stuurverhogers van motocnc, genmar of zo iets dergelijks? Of eventueel met de helibars? En welk comfortzadel raden jullie aan?
 
Iemand ervaring met de stuurverhogers van motocnc, genmar of zo iets dergelijks? Of eventueel met de helibars? En welk comfortzadel raden jullie aan?
Ik heb zo'n setje liggen, scheelde wel iets in comfort. Je moet natuurlijk niet al te hoge verwachtingen hebben want het is geloof ik maar 2cm hoger dan standaard.
Voor een schappelijk prijsje mogen ze weg, ik heb ze er namelijk afgehaald omdat mijn VFR de verkoop in gaat.

Wat betreft je `tank slappers´ zou ik ook even je balhoofd- en wiellagers nalopen, kijken of beide voorvorken even ver zijn doorgestoken en recht zitten tov elkaar. Je voorwiel-as los schroeven en een aantal keer pompen zou ervoor kunnen zorgen dat alles daar beneden weer netjes in het gareel zit.
Hoop dat je dit snel opgelost krijgt!
 
Dat is toch echt niet normaal, bij elke snelheid ( onder de 100 durf ik dat nog wel-) rechtop met het stuur los... stabiel totdat je bijna stilstaat.
Zo moet het.

@ themack91, je bandenspanning is wel goed? Zo ja, check je bandenprofiel en je balhoofdlagers. Zo nee, pomp ze op en probeer opnieuw. Heeft het niet geholpen, check alsnog profiel en balhoofdlagers. En je velg zelf. Geen deuk of slinger?
 
Heb ik ook gezien.

Mijn gashandle leek eerst ook zwaar te gaan maar toen bleek dat het rubber aan liep op het stuurgewicht. Als ik iets naar links beweeg gast hij wel superlicht.

Misschien even checkrn of dat bij jou ook het geval is.
 
Ik heb zo'n setje liggen, scheelde wel iets in comfort. Je moet natuurlijk niet al te hoge verwachtingen hebben want het is geloof ik maar 2cm hoger dan standaard.
Voor een schappelijk prijsje mogen ze weg, ik heb ze er namelijk afgehaald omdat mijn VFR de verkoop in gaat.

Wat betreft je `tank slappers´ zou ik ook even je balhoofd- en wiellagers nalopen, kijken of beide voorvorken even ver zijn doorgestoken en recht zitten tov elkaar. Je voorwiel-as los schroeven en een aantal keer pompen zou ervoor kunnen zorgen dat alles daar beneden weer netjes in het gareel zit.
Hoop dat je dit snel opgelost krijgt!
Zo moet het.

@ themack91, je bandenspanning is wel goed? Zo ja, check je bandenprofiel en je balhoofdlagers. Zo nee, pomp ze op en probeer opnieuw. Heeft het niet geholpen, check alsnog profiel en balhoofdlagers. En je velg zelf. Geen deuk of slinger?

Profiel en spanning zijn ok. Bovenstaande zal ik deze week eens onder handen nemen!
 
Hmmm, m'n motor nog niet terug van garage... Onderhoud was allemaal prima en zonder verrassingen, echter bleven ze het vreemd vinden dat de rem voor blijft piepen en vonden dat er wat warm liep bij het wiel. Heb dit zelf nooit ondervonden bij voelen aan remschijven na intensieve rijsessies, maar wat remmen betreft better safe then sorry denk ik dan maar.

Heb een honda CB500F mee als leenmotor, rijd niet onaardig echter zoals te verwachten een gebrek aan power :P
 
Laatst bewerkt:
Hmm, vraag aan de experts hier mbt een VFR1200F
- Voorremmen piepen sinds aankoop motor, diversen keren voor terug geweest, uiteindelijk opgegeven.
- Remblokken vervangen
- Vloeistoffen vervangen
- Remblokken voor/achter ondertussen gedemonteerd door garage, schoon gemaakt en, de boel ingevet waar nodig ( bleek dat er paar remcilinders niet lekker bewogen )

Nog steeds geeft garage aan dat wiel aan lijkt te lopen ergens, ze geven hem een slinger en binnen halve draai staat ie stil, ook geven ze aan dat remmen warm worden en dat dit doorzet in de remvloeistof, met andere woorden potentieel gevaarlijk.

Hier nog mensen ideeën wat het kan zijn ? Word er zo ongetwijfeld wel beetje moedeloos van.
 
Remzuigers controleren op verontreinigingen, klauw helemaal demonteren, zuigers lichtjes opschuren en nieuwe afdichtingen. En niet van dat half gebakken werk van ietsjes vet ed...

Wiel mag niet aanlopen, en zeker niet met een halve omwenteling stil
 
Zi
Hmm, vraag aan de experts hier mbt een VFR1200F
- Voorremmen piepen sinds aankoop motor, diversen keren voor terug geweest, uiteindelijk opgegeven.
- Remblokken vervangen
- Vloeistoffen vervangen
- Remblokken voor/achter ondertussen gedemonteerd door garage, schoon gemaakt en, de boel ingevet waar nodig ( bleek dat er paar remcilinders niet lekker bewogen )

Nog steeds geeft garage aan dat wiel aan lijkt te lopen ergens, ze geven hem een slinger en binnen halve draai staat ie stil, ook geven ze aan dat remmen warm worden en dat dit doorzet in de remvloeistof, met andere woorden potentieel gevaarlijk.

Hier nog mensen ideeën wat het kan zijn ? Word er zo ongetwijfeld wel beetje moedeloos van.
Zijwaartse bewegingen van de remklauwen ook goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan