#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

:Y
Bij bijna elke motorzaak vast wel te krijgen...
Vind het een ideaal ding :)
Heerlijk als je op de snelweg lange tijd onderweg bent om af en toe de gelegenheid te hebben om je gashand los te laten.
Ik kan het domweg proberen en kijken hoe het bevalt. Dan heb ik meteen iets voor mijn Fireblade als ik daarmee lang over de snelweg moet hobbelen.
 
Van vrijgezel naar huisje boompje beestje.
Dan wordt de tijd toch wat schaarser.
Kwestie van prioriteiten.....
Voodoo is in het gelukkige (nou ja....) gezelschap van 1 vrouw en 3 stuks nog thuiswonende kinders. Tevens in bezit van een baan. Des te meer redenen om met de motor op pad te gaan!
 
Ugh, gisteren in et pauperweer ritje gemaakt, handvat verwarming aan want met de zomerhandschoenen werd et wat fris, kom ik thuis, zitten m'n handvatten aan beide kanten los...

Nu ben ik geen techneut, maar ik ga dr toch vanuit dat dit word vastgezet met lijm die hitte kan hebben ? Zit er net 6 maanden op, lijkt me niet dat het dan al los moet komen. Gevalletje pech ? Of prutswerk van de garage..
 
Ik had met mijn Oxford handvatten precies hetzelfde... Vooral bij de koppelingszijde, dat is niet zo heel erg maar wel vervelend.
 
Gewoon lekker volblearen met secondelijm :)
Had m'n koppeling-kant-handvat verwarming van Oxford ook een keertje los.. Keertje opnieuw lijmen met (veel) meer lijm en probleem opgelost :)
 
ik heb mijn oxford handvat verwarming nog een aparte lijm bij gehaald dikke seconde lijm want die er bij zat draaide ook veels te snel los.

8949958311966-424-424.jpg
 
Ben een beetje klaar met de 36-1. Stator uit gefikt, 2e hands nieuwe er in en een mosfet SR. accu vervangen 14+ laadstroom en tijdens een ritje verdorie weer niet starten. Ikke meten nouwelijks laadstroom en slechts 40V wissel op de gele draden
 
Ben een beetje klaar met de 36-1. Stator uit gefikt, 2e hands nieuwe er in en een mosfet SR. accu vervangen 14+ laadstroom en tijdens een ritje verdorie weer niet starten. Ikke meten nouwelijks laadstroom en slechts 40V wissel op de gele draden
Dat wordt de stator vervangen, zal rond de 80-90V wisselspanning moeten hangen, pech dus....Elke motor heeft last van uitgefikte SR’s en stator’s, dus niet alleen Honda.

Kosten 150 euro ofzo.

Ik heb een nieuw gewikkelde Carmo gekocht.
 
Na 2 seizoenen ff de luchtfilter schoongeblazen....en oliepeil gecheckt.

Heb nog heel even gedacht om de flapper en snorkel mod uit te voeren, laat maar.

F7D5C130-3C2C-476B-AD61-55CA7EDDCFBA.jpeg
 
Heb nog heel even gedacht om de flapper en snorkel mod uit te voeren, laat maar.
Beide heb ik gedaan.
Snorkel mod maakt het inlaat geluid iets rauwer, that's it.
Flapper mod maakte voor mij hem in lage toeren veeel rijdbaarder.
Ervoor was het onder de 4k RPM gewoon niet fijn.. Hij bokte heel erg en als ik wat gas gaf trilde hij meer dan accelereerde. Dit hielp best aanzienlijk.
En is heel makkelijk te doen; buisje van de flapper eraf halen en afdoppen aan de vacuum kant. Kun je het dus ook zo weer ongedaan maken :)
Pair mod wil ik ooit nog wel eens gaan doen. Alsmede een PC ertussen o.i.d. Er zit bij mijn VFR een enórme vermogendip vlak voor VTEC inschakelt.
 
Ik heb geen last van onrustig lopen in de lagere toeren.

Dip herken ik maar zoals ik rij kom ik niet vaak boven de 7k uit, ding is onderin soepel en vlot genoeg. Ga ik boven de 7k rijden dan is het racen en daardoor voor mijn gewone ritten veel te snel.... en natuurlijk trek ik hem op een oprit oid ff flink door maar dat is snelweg weg waar ik zo min mogelijk op wil rijden. En als ik daar op rij dan hou ik die 100km/h in de gaten...dus in de zesde draai je pak en beet 4K ofzo... _O-

Dus PC heeft voor mij geen zin, hou liever het geld over voor de grote beurt as winter...samen met de 888 die ook eraan toe is.
 
Na 2 seizoenen ff de luchtfilter schoongeblazen....en oliepeil gecheckt.

Heb nog heel even gedacht om de flapper en snorkel mod uit te voeren, laat maar.

Bekijk bijlage 1504677

Grappig.. jij hebt ook het die corrosie naast het typeplaatje. Zat te denken om er wat op te doen om het niet erger te laten worden.
btw, de mods leveren niets op. Zag op het andere vfr forum dat iemand een dyno had gemaakt en dat het er niets beter van was geworden.. Kan nu alleen de link niet meer vinden. :S
Je doet het schijnbaar alleen voor het geluid mocht je dat belangrijk vinden.
 
Grappig.. jij hebt ook het die corrosie naast het typeplaatje. Zat te denken om er wat op te doen om het niet erger te laten worden.
btw, de mods leveren niets op. Zag op het andere vfr forum dat iemand een dyno had gemaakt en dat het er niets beter van was geworden.. Kan nu alleen de link niet meer vinden. :S
Je doet het schijnbaar alleen voor het geluid mocht je dat belangrijk vinden.
Geluid vind nu prima zo, en vermogen...tja en met die 100pk kom ik ook wel vooruit en is ruim voldoende voor mijn toertochten. Mocht je snelheid willen maken dan heb je 200 er met gemak op de teller maar verder heb je niets aan behalve kans maken dat je je rijbewijs kwijt raakt.

Ik zal tzt met een lak stiftje bijwerken...maar vergeet het steeds...
 
hehe, dat is wel iets anders dan wat ik in gedachte had, maar wel een heel stuk goedkoper alternatief.
Ik heb dit gezien Veeefour ECC maar het lijkt erop dat de site nu anders is ingericht en dit niet meer wordt aangeboden :/

ik heb een kaoke, topding makkelijk en niet lelijk.. Heerljk op de autobahn richting de alpen!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan