TomTom Rider 550

Vreemde standaard.
Maar goed, ik laat jullie weten hoe het ging.
Nou ja, standaard?

Het komt vaker voor dat ik dingen de volgende dag in een half uurtje oplos, terwijl ik de avond van tevoren uren aan het martelen ben geweest en niet gelukt.

En dan met name met computers, maar ook met telefoons enz.
Er zou ook gewoon een storing kunnen zijn, of onderhoud aan de site.
 
Het viel mij op dat de MyDrive App op mijn Android telefoon is geüpdatet. Ik kan nu weer alle routes zien (de MRA bug) en dus ook eenvoudig delen met andere.
 
Jij gebruikt toch de bèta versie? Op mijn normale MyDrive-app (ook Android) zie ik geen veranderingen. Versie 2.7.0 / NC v17.1.14.10302.

Waarom kies jij voor de bèta versie?
 
Er zitten wat bugjes in de oude versie en ik vind testen wel leuk. Volgens mij heb ik nu versie 2.11. Deze ziet er uit als een verbetering ik kan nu namelijk weer eenvoudig routes delen.
 
Ik heb een TomTom Rider 550 aangeschaft (is nog onderweg) maar het kabeltje aan de mount lijkt me redelijk in de weg te zitten en hij bungelt er maar wat zielig bij. Ik denk niet dat ik heel erg vaak in de regen ga rijden, dus opladen kan ook prima met de USB poort en als het toch regent dan denk ik ruim genoeg te hebben aan de ingebouwde accu.

Heeft iemand ervaring om dat kabeltje gewoon van de mount te knippen? Ik snap dat als ik er ooit spijt van krijg dat ik dan een nieuwe mount moet kopen, maar dat vind ik niet echt een probleem.
 
Ik heb een TomTom Rider 550 aangeschaft (is nog onderweg) maar het kabeltje aan de mount lijkt me redelijk in de weg te zitten en hij bungelt er maar wat zielig bij. Ik denk niet dat ik heel erg vaak in de regen ga rijden, dus opladen kan ook prima met de USB poort en als het toch regent dan denk ik ruim genoeg te hebben aan de ingebouwde accu.

Heeft iemand ervaring om dat kabeltje gewoon van de mount te knippen? Ik snap dat als ik er ooit spijt van krijg dat ik dan een nieuwe mount moet kopen, maar dat vind ik niet echt een probleem.
Ik zou het korte stukje snoer met stekkertje dan gewoon af-tapen en aan de achterkant van de houder vast-tapen. Of Ty-rappen aan de Ram-mount.
 
Ik heb de kabel opgerold en achter mijn mount vastgemaakt met tie-wraps. Niet een TomTom mount eerlijk gezegd
 
Ik heb een TomTom Rider 550 aangeschaft (is nog onderweg) maar het kabeltje aan de mount lijkt me redelijk in de weg te zitten en hij bungelt er maar wat zielig bij. Ik denk niet dat ik heel erg vaak in de regen ga rijden, dus opladen kan ook prima met de USB poort en als het toch regent dan denk ik ruim genoeg te hebben aan de ingebouwde accu.

Heeft iemand ervaring om dat kabeltje gewoon van de mount te knippen? Ik snap dat als ik er ooit spijt van krijg dat ik dan een nieuwe mount moet kopen, maar dat vind ik niet echt een probleem.
opladen via USB op de motor zelf raad ik af. Ik heb meerdere berichten gezien waarbij dit op termijn toch problemen geeft variërend van USB connector die kapot is gegaan en rubber klepje dat stuk gaat tot vocht in het toestel via het openstaande klepje.

Afknippen van het kabeltje geeft geen problemen maar ik raad je aan het 12V kabeltje gewoon aan te (laten) sluiten op de stoom aansluiting van de motor. Ik sluit mijn USB kabel bijna nooit aan. Laden on de motor, routes op de TomTom zetten en updaten via WiFi. Super handig geen geknoei met kabeltjes.

(Op een huur motor is de Rider gebruiken met de interne accu natuurlijk wel de handigste optie. Maar de laatste keer dat ik dat deed zag ik bat die motor al een TomTom stroomkabeltje voor een Rider 400..550 had)
 
Thx voor de antwoorden. Ik ga eens lekker op mijn gemak kijken als hij binnen is gekomen wat voor mij de beste oplossing is. Ik heb een RAM mount kogel met draadeind op de plek van de linkerspiegel, dat lijkt me een handige plek, en de TomTom mount denk ik niet te laten zittenIk heb het idee dat de afstand voor de kabel op de motor dan redelijk ver is. Maar nogmaals, morgen (hopelijk, hangt van PostNL af :)) eens op mijn gemak gaan bekijken.

Ik he in ieder geval nu al een beetje voorpret, want volgens mij is het een mooi apparaat.
 
.. dat lijkt me een handige plek, en de TomTom mount denk ik niet te laten zittenIk heb het idee dat de afstand voor de kabel op de motor dan redelijk ver is.
De kabel die erbij zit is behoorlijk lang hoor, ik heb hem flink ingekort igg.

Daarnaast kun je vaak onder de cockpit of lamp wel ergens een schakelende 12V pakken.
bv koplamp.
 
De kabel die erbij zit is behoorlijk lang hoor, ik heb hem flink ingekort igg.

Daarnaast kun je vaak onder de cockpit of lamp wel ergens een schakelende 12V pakken.
bv koplamp.
Ik bedoelde eigenlijk meer de lengte van de kabel naar het uiteinde van het stuur, ik zag al dat de kabel inderdaad lang genoeg is om onder mijn zadel te komen.
 
Ik laat de mount eigenlijk altijd zitten. Heb er wel een rubberen dekseltje bij gekocht ooit.
Afknippen moet kunnen, al is het wel zonde. Ik zou dan eerder kijken naar klittenband waarmee als je de mount plaatst, het snoertje even tijdelijk en je stuur hangt.
 
Gisteren is de TomTom binnengekomen, dus 's avonds lekker spelen met de software en koppelen met de headset en de iPhone. Ik had de verhalen al gelezen, en het leek eerst wel goed te gaan, maar vandaag tijdens het rijden blijkt dat inderdaad behoorlijk %$#@%$# te zijn, dus dan maar een hotspot op de telefoon dan heb ik in ieder geval netjes de file- en verkeersinformatie. Flitsers hoeven niet (lang leve FlitsMeister) en berichten van de telefoon op de TomTom vind ik niet echt boeiend dus snel de TomTom app van de telefoon geknikkerd.

Vandaag dus een lekker stukje gereden, eerst normaal navigatie om te kijken of dat bevalt, en daarna een spannende route terug naar huis. In totaal in twee uurtjes zo'n 130 kilometer gereden en de TomTom bevalt me prima.

Thuis nog eens even gekeken of ik dat kabeltje toch nog op een nette manier weg kon werken zonder dat het irritant bungelt als de TomTom mount er niet op zit. En dat ging gelukkig een stuk beter dan ik had verwacht dus het kabeltje zit keurig naast de RAM mount ball, gaat onder de tank naar het zadel en je ziet er vrijwel niets van. Nu alleen nog uitvogelen hoe ik het beste dat kabeltje kan aansluiten aangezien ik hem niet direct op de accu wil hebben zitten. Ik denk dat ik het aan de bedrading van het achterlicht vast ga maken, maar dat zie ik nog wel.

In ieder geval bedankt voor het advies en er is weer een tevreden TomTom gebruiker bij :)
 
Achterlicht of stadslicht is een goede optie, die staan geschakeld op contact. Zelf heb ik de mazzel dat de TDM 900 een optiestekker heeft voor een alarm, en daar zit een geschakelde 12V op. Twee stekertjes aan het snoer knijpen, in de stekker gefrut en voila, werken.
Dat koppelen blijft inderdaad een beetje een issue, vooral met de iPhone. Ik heb wel de indruk dat het onder iOS 14 iets beter gaat.
 
Verlichting is inderdaad een goede optie. Rechtstreeks zou ik ook nooit doen. Dan staat er altijd spanning op de houder, lijkt me niet fijn. Trekt uiteindelijk toch ook langzaam je accu leeg.
 
Verlichting is inderdaad een goede optie. Rechtstreeks zou ik ook nooit doen. Dan staat er altijd spanning op de houder, lijkt me niet fijn. Trekt uiteindelijk toch ook langzaam je accu leeg.
Ik mag toch aan nemen dat je ook overdag met verlichting aan rijd wat is het verschil dan met rechtsstreek op je accu.
 
Ik mag toch aan nemen dat je ook overdag met verlichting aan rijd wat is het verschil dan met rechtsstreek op je accu.
Dat, wanneer je niet rijdt er geen stroom naar je lamen gaat (geschakeld op contact), maar wel naar je TomTom-houder (direct op de accu)
 
  • Leuk
Waarderingen: jjgv
Een ander voordeel is dat er dan een zekering tussen zit, het lijkt me vrij vervelend als de mount of het kabeltje sluiting zou maken, en ik heb liever niet dat mijn motor in de fik vliegt :)

Overigens is mijn achterlicht altijd aan, ik kan het niet eens uitzetten, dus dat is prima om stroom af te tappen.

Heeft iemand trouwens een goed idee hoe je het beste de stroom kunt aftappen? De Posi taps lijken me erg goed, maar ik kan ze nergens vinden in een Nederlandse webshop.
 
Een ander voordeel is dat er dan een zekering tussen zit, het lijkt me vrij vervelend als de mount of het kabeltje sluiting zou maken, en ik heb liever niet dat mijn motor in de fik vliegt :)

Overigens is mijn achterlicht altijd aan, ik kan het niet eens uitzetten, dus dat is prima om stroom af te tappen.

Heeft iemand trouwens een goed idee hoe je het beste de stroom kunt aftappen? De Posi taps lijken me erg goed, maar ik kan ze nergens vinden in een Nederlandse webshop.
In de mount zelf zit ook een zekering.
 
Een ander voordeel is dat er dan een zekering tussen zit, het lijkt me vrij vervelend als de mount of het kabeltje sluiting zou maken, en ik heb liever niet dat mijn motor in de fik vliegt :)

Overigens is mijn achterlicht altijd aan, ik kan het niet eens uitzetten, dus dat is prima om stroom af te tappen.

Heeft iemand trouwens een goed idee hoe je het beste de stroom kunt aftappen? De Posi taps lijken me erg goed, maar ik kan ze nergens vinden in een Nederlandse webshop.
Solderen
 
Gewoon zo'n ding gebruiken. Hebben ze ook bij de Gamma of bij de automaterialenhandel
1608538329606.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan