Kawasaki ZXR 400 topic deel 44:laat het voorjaar maar komen!

Die Ali rubbers kunnen gewoon, ze houden het misschien 10 jaar minder lang vol.😉
wat is niet heel lang ? als het maar half zo lang is, ben je weer voor 15 jaar gerust
een kwart is nog steeds goed voor 7,5 jaar ...
Daar hebben jullie n punt *D In dat geval zou ik dan t oude rubber van de flenzen halen, en dan die nieuwe met andere slangklem dr op...?
Wilde eerst nog wel even proberen met iets van vloeibaar rubber.. had nog t idee om loctite 5980 vloeibare pakking te gebruiken, is geen rubber maar is best sterk en blijft flexibel
 
20230722_181931.jpg


Kermit de kikker 🐸
 
Laatst bewerkt:
Nog eens proberen. Ik heb in 2019 mijn ZXR400 gekocht. Op het kenteken zit een MF sticker. Kenteken is MH-TR-61. Is de motor misschien van iemand uit dit topic geweest, of misschien kent iemand hem/haar wel. Misschien leuk om te weten dat hij nog rond rijdt.
 
Zijn er reeds tests met de splinternieuwe zxr 400 en de oude uit de 90ties op het net geplaatst?
Ik ben gisteren gaan proefzitten op de nieuwe en is zeker ok.
Benieuwd naar een duel tussen 4 cilinders.

De nieuwe zal waarschijnlijk de oude overklassen, maar niet helemaal zoekrijden. Daar is de L versie te goed voor.
 
Ik ben heel benieuwd, zal wanneer het weer wat beter is proefritje doen bij Lemstra.
Zou de ZX4R graag willen testen op circuit maar dat wordt lastig.
Maar niks wat het character van de ZXR kan vervangen
 
Kom me hier ook melden als nieuwe bezitter van een zxr 400 (1992).
Was al besmet met het 400 virus, heb al een cbr 400 rr staan. Toch kan ik als honda fan een kawa wel echt waarderen.
Ben ook wel in voor een 400 meeting. Kom uit Arnhem en zal dit topic ook volgen.
 
motor opgehaald *O* omdat er een compleet ander uitlaat systeem op zat deze nog geruild tegen een origineel systeem.
Na drie dagen flink poetsen van de motor en uitlaatstaat hij er nu weer een stukje beter bij. Vandaag, met goed weer, maar eens een rondje rijden. Zal uiteraard even wat foto's maken.....
 
Zijn er reeds tests met de splinternieuwe zxr 400 en de oude uit de 90ties op het net geplaatst?
Ik ben gisteren gaan proefzitten op de nieuwe en is zeker ok.
Benieuwd naar een duel tussen 4 cilinders.

De nieuwe zal waarschijnlijk de oude overklassen, maar niet helemaal zoekrijden. Daar is de L versie te goed voor.
De ZXR400 is een stukje lichter en voor die tijd high tech.
De nieuwe ZX4RR is meer een toermotor met hoog stuur en goedkope afwerking.
Daar mag wel een R van af vind ik.
Voor meer supersport en hogere graad van afwerking moest ik toch echt bij de ZX-6R zijn vertelde dealer.
Maar die mist ook van alles (geen ride by wire, blipper, etc) en is nagenoeg gelijk aan het 2013 model maar dan -6 pk (Euro5).
 
Oh wat leuk, woon inderdaad in Alkmaar.
Wie weet zie ik een mede ZXR 400 eigenaar rond rijden.
Die van mij staat nu helaas nog op stalling gezien er nog gesleuteld wordt aan een 636 circuitmotor
Heb hem pas net moet bij nog wel een en andere gebeuren is me eerste motor. Als je nog tips hebt met zxr 400 hoor ik het graag
 
Afgelopen vrijdag voor het eerst de 400 weer uitgelaten dit seizoen.
Het was een koud en winderige dag maar gelukkig bleef te regen uit.
Eerste paar sessie's gingen een beetje stroef maar tijdens sessie 3 begon het te klikken en sessie 4 gewoon een PR gereden.
400 ging wel lekker onder de wat koudere lucht en met een 2:13.765 mag ik niet klagen als seizoens opener.
Wat wel lache was, was de geluidswaarschuwing. Blijkbaar ergens een 101 gemeten met killer.
Dus laatste ronde zonder gereden en geen waarschuwingen gekregen.
Gaat toch nog iets mis daar.
Maar al met al een leuke dag en op naar de volgende.
 

Bijlagen

  • 1712057315248.png
    1712057315248.png
    997,9 KB · Weergaven: 0
  • 1712057446507.png
    1712057446507.png
    476,7 KB · Weergaven: 0
  • 1712057595419.png
    1712057595419.png
    1.006,1 KB · Weergaven: 0
Dat kleinood zal eigenlijk niet zo heel eenvoudig te vinden zijn. Alles boven de cilinders is nogal gegeerd in de zxr400L racerij.
Je moet er eentje vinden die in de soep gedraaid is. Maar ik ken niemand die nu een kapot bovenblok heeft. :N
Misschien later in het seizoen. Dan is het weeral volop organenhandel. 8-)
 
Dat kleinood zal eigenlijk niet zo heel eenvoudig te vinden zijn. Alles boven de cilinders is nogal gegeerd in de zxr400L racerij.
Je moet er eentje vinden die in de soep gedraaid is. Maar ik ken niemand die nu een kapot bovenblok heeft. :N
Misschien later in het seizoen. Dan is het weeral volop organenhandel. 8-)
Oke dat is shit, de zxr gaat dus echt n stille dood tegemoet straks.. Of iemand moet die dingen gaan maken
Soms duiken er in duitsland wel nog blokken op, zal s proberen
KAWASAKI ZXR 400 750J/L ZX-9 R ZX900B 1994-97 KIPPHEBEL SCHLEPPHEBEL orig.Kawa | eBay Klopt t dat die tuimelaars voor de kawas 400 750 en 900 hetzelfde zijn? Anders heb ik misschien aan deze genoeg
 
Ik had voor jou even gezocht op het net en ook die advertentie gezien. Ik denk niet dat dat past. Mss weet janbros meer.
Maar niet getreurd. Dat ga je vinden....
 
Terug
Bovenaan Onderaan