Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Hier net zo, wou van racers en een HD Roadking nu een keer een naked bike. Goed handelbare motor met een fijne zithouding.

Ik heb toendertijd voor de 1000 gekozen om meerdere reden:
- Wou persè deze kleurencombinatie; Pearl White/Candy Red (was alleen op de 1000 verkrijgbaar)
- Blok oogt (is) voller dan de 750 (meer motor)
- Lineair was het vermogensverschil zodanig merkbaar dat ik geen twijfel meer had en het mij de meerprijs waard was.

Bekijk bijlage 1934656

Bekijk bijlage 1934659
Dat verschil merkte ik ook toen ik de 1000 vergeleek met de 750. De 750 leek wat slanker en is qua maat vergelijkbaar de MT-09.

Dit kan natuurlijk ook als mooier ervaren worden, allemaal subjectief. Ik geloof direct dat de 750 heel prettig rijdt. Wellicht ook wat makkelijker te doseren. De oudere 1000 modellen hebben wat last van aan/uit gedrag bij gasgeven en loslaten.
 
Ieder heeft wel een goei reden om voor een gsx-s te gaan.

Voor mij was het vooral de prijs.
Kon een mooie, nette jonge tweedehands kopen en na een goei proefit de gsxs1000 gekocht. Stuurde goed, sterk blok en meeste modellen deden al +150 pk op achterwiel op de dynos. Had ervoor een 2018 speed triple rs en een s1000r getest.

Speed triple was mijn eerste keuze maar die koste gewoon het dubbele van de gsxs1000. Wss komt er nu toch de speed triple rs 1050 in de plaats van de gsxs als ie verkocht word. De gsxr1000, die blijft.

Nu dik 50K km gereden met de gsxs en moet wel zeggen dat het een hele fijne motor is. Dik, sterk blok en met de juiste banden stuurt ie heel strak. Gewoon onderhoud gehad en nog niet 1 probleem gehad met em. Aan/ uit effect merk je na een remap bijna niets meer van. Blok is afgeleid van de gsxr1000 K5 maar qua power is het niet te vergelijken. Had suzuki de originele K5 blok in dat frame gelepeld dan was de gsxs1000 een groot succes geweest.
 
Laatst bewerkt:
ik begon met behalen van mijn rijbewijs op de 750.
Deze nog laten tunen en na 5500km ingeruild op een 1000er :P
Nu denk ik het maakt me niet heel veel uit want is allemaal bizar snel en is de kleur belangrijker voor me want ik vind beide mooi.
Zn wit/rode vind ik bijvoorbeeld heel erg gaaf
 
Ieder heeft wel een goei reden om voor een gsx-s te gaan.

Voor mij was het vooral de prijs.
Kon een mooie, nette jonge tweedehands kopen en na een goei proefit de gsxs1000 gekocht. Stuurde goed, sterk blok en meeste modellen deden al +150 pk op achterwiel op de dynos. Had ervoor een 2018 speed triple rs en een s1000r getest.

Speed triple was mijn eerste keuze maar die koste gewoon het dubbele van de gsxs1000. Wss komt er nu toch de speed triple rs 1050 in de plaats van de gsxs als ie verkocht word. De gsxr1000, die blijft.

Nu dik 50K km gereden met de gsxs en moet wel zeggen dat het een hele fijne motor is. Dik, sterk blok en met de juiste banden stuurt ie heel strak. Gewoon onderhoud gehad en nog niet 1 probleem gehad met em. Aan/ uit effect merk je na een remap bijna niets meer van. Blok is afgeleid van de gsxr1000 K5 maar qua power is het niet te vergelijken. Had suzuki de originele K5 blok in dat frame gelepeld dan was de gsxs1000 een groot succes geweest.

Welke banden zijn goed onder de GSXS? Bij mij liggen er nu Bridgestone T31 onder. Geen super sportieve band maar wel genoeg grip wat ik tot nu toe ervaar.
 
Welke banden zijn goed onder de GSXS? Bij mij liggen er nu Bridgestone T31 onder. Geen super sportieve band maar wel genoeg grip wat ik tot nu toe ervaar.
Alle goed aangeschreven sportbanden. Deze word aanbevolen voor de GSX-S. Snelle opwarmtijd, veel grip, stuurt strak.
Als je bij Bridgestone wilt blijven kom je op een S23 uit. Je hebt er nu een tourband op liggen (T-Serie).

Op aanraden van Hoegee heb ik er Dunlop Sportsmart MK3 op laten leggen.
Deze gaan redelijk lang mee voor een sportband is mijn ervaring. Voor mij tot nu toe de beste sportband gereden (grip/levensduur).
 
Meeste sportbanden, met een 190/55/17 stuurt ie beter de bocht in. Vind 55 persoonlijk veel fijner dan de standaard 50.

Ik heb nu al een paar keer een pirelli diablo rosso 4 erop gehad. Zeer fijne band en heeft ook uitstekend grip op nat wegdek. Verder heb ik er al S22 op gehad, zeer fijne band. Op mijn gsxr heb ik nu dunlop sportsmart tt erop liggen, ook een top band!
 
Vraagje, heeft iemand al ervaring met een tandje voor(tandwiel) minder; 16 of wellicht 15 ipv de standaard 17?
Is hier nog niet voorbij gekomen. Ik vermoed dat de meesten hier daar geen reden toe zien om dat aan te passen.
De GSXS heeft al een goed acceleratievermogen. Waarom zou je een kleiner tandwiel willen monteren?
 
Gefeliciteerd met je aankoop 👍🏻.
Welke uitvoering heb je gekocht?

Mogelijk als je je eerst voorstelt dat forumleden je kunnen adviseren.
750, 950 of 1000 & Bwj. vermelden.

Klinkt alsof je vermogen mist op snelheid. Het K5 blok is voor de GSX-S wat tammer afgesteld i.v.m. straatgebruik wat ik heb gelezen. Dat ga je met een iets kleiner tandwiel niet veel corrigeren. Een ECU-Flash zal meer doen.

Als je over de hele range meer vermogen wilt is een Hoegee R aanpassing een aanrader, die is vèèl feller en heeft over de hele range aanzienlijk meer vermogen.
Ik weet niet of dit inmiddels voor alle uitvoeringen beschikbaar is, ik meen alleen voor de 1000.

Gr.
 
Het blijft uiteraard een viercilinder. Zelfs als je hem laten kietelen zal dit niet compleet veranderen.

Ik neem aan dat je relatief laagtoerig bedoelt met de vierde t/m zesde versnelling. Onder de 5-6k toeren is best wel wat beschikbaar bij de s1000, maar niet vergelijkbaar met wat een twee- of driecilinder met hetzelfde vermogen zou hebben. Wat mij betreft is er voldoende, maar ik snap het gemis van explosiviteit onderin zeker wel.

Je moet de lol van het klimmen in toerental een beetje zien denk ik.

Alternatieven zullen dan bij KTM of Triumph te vinden zijn.
 
Gefeliciteerd met je aankoop 👍🏻.
Welke uitvoering heb je gekocht?

Mogelijk als je je eerst voorstelt dat forumleden je kunnen adviseren.
750, 950 of 1000 & Bwj. vermelden.

Klinkt alsof je vermogen mist op snelheid. Het K5 blok is voor de GSX-S wat tammer afgesteld i.v.m. straatgebruik wat ik heb gelezen. Dat ga je met een iets kleiner tandwiel niet veel corrigeren. Een ECU-Flash zal meer doen.

Als je over de hele range meer vermogen wilt is een Hoegee R aanpassing een aanrader, die is vèèl feller en heeft over de hele range aanzienlijk meer vermogen.
Ik weet niet of dit inmiddels voor alle uitvoeringen beschikbaar is, ik meen alleen voor de 1000.

Gr.
Heb me op 23 aug. al min of meer voorgesteld met m'n nieuwe GSX S 1000 zwart. De enige extra's zijn seatcover, andere spiegels en er komt een korte kentekenhouder op en mogelijk nog korte hendels.
Je opmerking over een ECU-flash ga ik overwegen, want ik heb ook het idee dat hij zich bij volgas in de hogere versnelling(en) wat inhoud en en als je het hendel iets terugdraait en merkbaar beetje extra vermogen inkomt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gee
Overigens las ik het verleden over het aansluiten van een navi op het achterlicht of met een extra gezekerde verdeler op de accu. Ik vond 2 standaard accessoire-aansluitingen bij de diagnose-stekker! Een van 12v en een van 5v. Enkel lastig om daar passende stekkers op te vinden (ook niet via de dealer). Opgelost met een deel van een Yamaha-accesscoire-stekker.
 
Dit is vanwege milieu eissen, dat kan er met een ECU flash wel uit gehaald worden ;)

En een 4 cilinder moet je toch wat hoogtoeriger rijden dan een 2 of 3 cilinder.
Laat m'n gsxs 750 niet onder de 8000 RPM komen als ie warm is en we rijden.
Daar onder is het gewoon te tam in vergelijken met de Tuono waar ik vanaf kom.
 
mijn Gsx-s1000 is verkocht. lees hier nog wel mee maar het is tijd voor wat anders om mee te knallen
20230817_120840.jpg
 
Heb me op 23 aug. al min of meer voorgesteld met m'n nieuwe GSX S 1000 zwart. De enige extra's zijn seatcover, andere spiegels en er komt een korte kentekenhouder op en mogelijk nog korte hendels.
Je opmerking over een ECU-flash ga ik overwegen, want ik heb ook het idee dat hij zich bij volgas in de hogere versnelling(en) wat inhoud en en als je het hendel iets terugdraait en merkbaar beetje extra vermogen inkomt.
Excuus, dat bericht heb ik gemist.
Je zou de motor altijd een keer op een testbank kunnen zetten, daarmee word wel zichtbaar of de motor zich inhoud of dat deze prima is afgesteld. Vanaf dat dit model uit is zijn er al genoeg resultaten bekend over de motorloop en mogelijkheden.

Gr.
 
Vandaag sinds een aantal maanden weer gereden. Bij het omzetten van het contact (dus voordat ik een startpoging deed) ging het motorstoring lampje branden en de tekst FI knipperen. Vreemd want voor het wegzetten geen foutcodes. Na een stukje gereden te hebben /een aantal keer uit/aan zetten verdween de melding. Nog geprobeerd de plug onder het zadel met paperclip door te verbinden, maar toen kwam er c00 te staan (geen foutmelding). Klopt het dat de codes niet onthouden worden? En heeft iemand dit eerder gehad?

Kreeg te horen dat dit kan komen doordat de vlinderkleppen in de uitlaat een beetje vast kunnen zitten na een aantal maanden stilstand. Verder heerlijk gereden :)
 
Vandaag sinds een aantal maanden weer gereden. Bij het omzetten van het contact (dus voordat ik een startpoging deed) ging het motorstoring lampje branden en de tekst FI knipperen. Vreemd want voor het wegzetten geen foutcodes. Na een stukje gereden te hebben /een aantal keer uit/aan zetten verdween de melding. Nog geprobeerd de plug onder het zadel met paperclip door te verbinden, maar toen kwam er c00 te staan (geen foutmelding). Klopt het dat de codes niet onthouden worden? En heeft iemand dit eerder gehad?

Kreeg te horen dat dit kan komen doordat de vlinderkleppen in de uitlaat een beetje vast kunnen zitten na een aantal maanden stilstand. Verder heerlijk gereden :)
Ik heb iets dergelijks ook gehad toen de accu kapot was. Toen ik hem weer goed vol had geladen door te rijden (en later had vervangen) was de foutmelding ook weg.
 
Hij heeft wel de hele tijd aan de druppellader gestaan, maar kan altijd stuk zijn natuurlijk. Zal het eens in de gaten houden!
 
Vandaag sinds een aantal maanden weer gereden. Bij het omzetten van het contact (dus voordat ik een startpoging deed) ging het motorstoring lampje branden en de tekst FI knipperen. Vreemd want voor het wegzetten geen foutcodes. Na een stukje gereden te hebben /een aantal keer uit/aan zetten verdween de melding. Nog geprobeerd de plug onder het zadel met paperclip door te verbinden, maar toen kwam er c00 te staan (geen foutmelding). Klopt het dat de codes niet onthouden worden? En heeft iemand dit eerder gehad?

Kreeg te horen dat dit kan komen doordat de vlinderkleppen in de uitlaat een beetje vast kunnen zitten na een aantal maanden stilstand. Verder heerlijk gereden :)
Dat is inderdaad vreemd, heb er zelf geen ervaring mee. Mijne staat ook +/- 4 maand stil in de winterperiode maar probeer wel om de 1 a 2 maand i.i.g. even een uurtje te rijden, alleen bij pekel/regen niet.

Ik heb de storing die je noemt ook nog niet eerder gehoord of voorbij zien komen.
Zolang deze vanzelf verdwijnt zou het geen kwaad kunnen, zoals je het beschrijft lijkt het wel te linken aan langere stilstand, al blijft het vreemd dat deze storing dan niet bij meerdere opduikt. Er zijn zat rijders welke de motor 5 maand stil laten staan.

Gr.
 
Vandaag sinds een aantal maanden weer gereden. Bij het omzetten van het contact (dus voordat ik een startpoging deed) ging het motorstoring lampje branden en de tekst FI knipperen. Vreemd want voor het wegzetten geen foutcodes. Na een stukje gereden te hebben /een aantal keer uit/aan zetten verdween de melding. Nog geprobeerd de plug onder het zadel met paperclip door te verbinden, maar toen kwam er c00 te staan (geen foutmelding). Klopt het dat de codes niet onthouden worden? En heeft iemand dit eerder gehad?

Kreeg te horen dat dit kan komen doordat de vlinderkleppen in de uitlaat een beetje vast kunnen zitten na een aantal maanden stilstand. Verder heerlijk gereden :)
9 vd 10x is dat inderdaad dat klepje. Ik heb het ook eens gehad na 5 maanden stilstand. Ff beetje gas geven en aan/uit en het is foetsie!
 
Goedemorgen,
laat het seizoen maar weer beginnen :-)
motor is op beurt geweest en de kleppen staan zoals ze moeten staan, nieuwe ketting en tandwielen eronder en alle olie weer vers erop
Kennelijk hadden ze bij de vorige eigenaar de carter ontluchting dichtgemaakt en dat is weer herstelt
al met al rijd en voelt het weer anders aan en heb het idee dat het vermogen hoger ligt dan ik zelf dacht
enige wat ik weet van de historie is dat er een k&n filter in zit en meer ook niet
kom maar op met de zon
 
Terug
Bovenaan Onderaan