Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Ik ben niet opzichtig genoeg, @botoo heeft me niet eens waargenomen, in Wezep noch Assen. Zullen de zenuwen voor de race wel zijn geweest.
Maar heb het naar m’n zin gehad en wie weet ga ik 7april ook naar Zandvoort als het weer het toelaat. Op m’n eigen motortje. Moettie niet uit mekander vallen.
 
Vandaag ff bij vriend op bezoek geweest.
Voor het eerst fatsoenlijk stukje gereden 200km.
XR bevalt nog steeds.
Wel de Showa voorvork aan 1 kant lek merkte ik vandaag.
Kan ik gelijk de vorkpoten servicen.
Wordt meestal ook niet zo trouw gedaan.
Vond het vanmiddag toch nog wel koud aan de handjes.
Hier op de Holterberg.
20240318_163236.jpg
20240318_163304.jpg
20240318_163251.jpg
 
Snelweg is altijd wat extra koud aan de vingers, helemaal als je er eentje omhoog houd de hele tijd 😉 😄
 
Ben niet zo zwaaiierig steek hooguit m.n vingers wat omhoog van de koppelings kant.
Heb last van Raynaud.
En dat wordt met de jaren vervelender.
 
Ben niet zo zwaaiierig steek hooguit m.n vingers wat omhoog van de koppelings kant.
Heb last van Raynaud.
En dat wordt met de jaren vervelender.
Mijn zoon heeft ook Raynoud en had er heel veel last van,maar nu heel goeie medicijnen en bijna geen last meer
Voorheen hele dode vingers die vreselijk zeer deden,nu hoor ik hem nooit meer
 
Wist niet dat er medicatie voor was?
Minder bier drinken zou voor mij ook kunnen helpen. :+
Heb nog niet echt pijn eraan maar wel vaak zere gewrichten.
Dus vermoed stukje slijtage Raynaud en Atrose.
Maar begin wel steeds meer een hekel aan kou te krijgen.
 
Ik ga een verjaardag vieren in Kroatië, ff heen en weer, telt dat ook mee :?
Afhankelijk of het je lukt het e.e.a te implemeteren.
IMG_7732.jpeg

Tennis enz, lijkt mij zelf tamelijk onhandig. Ook voor de mogelijke medeweggebruikers. Een grootscheepse stijging van een aandelenkoers is al een rally op zich dus dat telt alleen als je die zelf onderweg veroorzaakt. Een mobiele verkiezingsbijeenkomst, beetje laat aangezien er al formeerpogingen bezig zijn dus dat valt af.
Dan blijft #1 over, maak er een wedstrijd van en veroorzaak problemen zodat je in moeilijkheden geraakt.

Je kunt het!! :t
 
Ik zie dat jij ook gaat voor de bredere 150 in plaats van de standaard 130 achterband.
Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen met deze Pirelli's.
 
Ik heb mijn ideeën en wensen voorgelegd aan m’n maat en die vertaalde die dus in deze banden. De poelie moet wel een stukje opzij, die ruimte is er ook.
De oude banden zijn oud, gecupt en versleten en waren aan vervanging toe toen ik de motor in 2019 kocht maar ik heb me ermee gered.
Het zijn banden met een zachtere samenstelling en dat zou een gunstig effect moeten hebben tijdens het uit accelereren van een bocht.

Ik heb qua HD geen enkele referenties dus moet ik in sommige dingen op de adviezen van anderen afgaan.

Maar zodra ik ze eronder heb en een goed stuk heb gereden zal ik je zeggen wat ik ervan vind. Ben ook wel benieuwd of ze op een nat/koud wegdek genoeg vertrouwen geven om normaal door te rijden.
 
Tot nu toe heeft mijn Cruztools set onderweg volledig gedaan wat er nodig was, eh, niks dus, en toen ik het niet bij me had deed het ook niks.

Die verstelbare sleutel is universeel, draai je de ene kant op sloopt het metrisch en de andere kant op inch, en in geval van nood kan ik altijd de griptang pakken.

't Is nood gereedschap voor onderweg, beste verzekering tegen mishaps als je het maar bij je hebt.
 
Ik heb mijn ideeën en wensen voorgelegd aan m’n maat en die vertaalde die dus in deze banden. De poelie moet wel een stukje opzij, die ruimte is er ook.
De oude banden zijn oud, gecupt en versleten en waren aan vervanging toe toen ik de motor in 2019 kocht maar ik heb me ermee gered.
Het zijn banden met een zachtere samenstelling en dat zou een gunstig effect moeten hebben tijdens het uit accelereren van een bocht.

Ik heb qua HD geen enkele referenties dus moet ik in sommige dingen op de adviezen van anderen afgaan.

Maar zodra ik ze eronder heb en een goed stuk heb gereden zal ik je zeggen wat ik ervan vind. Ben ook wel benieuwd of ze op een nat/koud wegdek genoeg vertrouwen geven om normaal door te rijden.

Die Michelin Scorchers zijn bijv. erg goed onder je HD ,.....ik zou zelf voor de originele bandenmaten hebben gekozen.....
 
Die Michelin Scorchers zijn bijv. erg goed onder je HD ,.....ik zou zelf voor de originele bandenmaten hebben gekozen.....
Nou zou ik nooit voor een band van 30cm breed gaan en dat is niet omdat ik het niet alleen niet mooi vind. Een dergelijke breedte heeft ook veel invloed op hoe de motorfiets gedraagt. Een afwijking zo klein als de gekozen maat zal an sich niet zo veel uitmaken, waarschijnlijk tot een 200 band niet. Ook de uitgaande as zal niet heel veel merken van die ene centimeter zolang je de spanning op de riem maar niet te strak zet.
Die Michelin banden heb ik ook benoemd, zijn net wat harder als de Pirelli banden en zouden zomaar langer mee kunnen gaan. In vijf jaar heb ik nog geen zeven duizend kilometer gemaakt en ik zie dat ook niet veranderen dus qua duurzaamheid zit ik eerder op de grens van verdroging dan op die van slijtage.
 
Ik ben enkel met de 150 van achter gereden en weet dus niet wat het verschil is. Ik weet wel dat de mijne erg gevoelig is voor een te lage bandenspanning. Ik moet minimaal 2,7 bar hebben anders "rolt" hij over zijn achterband in de bochten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan