Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Zo'n XR heeft af fabriek al 90+ pk dacht ik?

Die 300 banden hebben ook verschillen, sommigen breed en plat, daar krijg je dus een kantel gevoel in de bocht, maar ook rondere modellen die je netjes en gelijkmatig af kan schuinen in de bocht. Ik hou het wel bij de standaard 160 mm maar dan niet die kneiterharde Scorcher dingen, gan lekker lang mee maar ik vind het but-banden. Ik ben met mijn tweede set Michelin Commander (Cruiser) bezig, bevallen mij heel goed.
 
Komend weekend blijkbaar guur weer wat niet uitnodigd tot rijden, das denk ik dat ik mijn nieuwe knppers maar ga monteren.

HeinzBikes.jpg
 
Zo'n XR heeft af fabriek al 90+ pk dacht ik?

Die 300 banden hebben ook verschillen, sommigen breed en plat, daar krijg je dus een kantel gevoel in de bocht, maar ook rondere modellen die je netjes en gelijkmatig af kan schuinen in de bocht. Ik hou het wel bij de standaard 160 mm maar dan niet die kneiterharde Scorcher dingen, gan lekker lang mee maar ik vind het but-banden. Ik ben met mijn tweede set Michelin Commander (Cruiser) bezig, bevallen mij heel goed.
ik heb een beetje de omgekeerde voorkeur ,.....ik heb nu Commander III ,....maar als deze weer aan vervanging toe zijn , wil ik er die Scorchers weer op terug hebben.
 
Laatst bewerkt:
Van 130mm naar 150mm, wil je dat merken op een HD zul je van goede huize moeten komen. Als ik naar de banden van de meeste HD’s kijk dan kunnen ze wel op smallere banden gaan rijden want de middenvlakken zijn plat gereden en verder naar de kanten zie je brede schaamranden.
Ik maak mij werkelijk geen enkele zorgen, tot 200 en met een juiste vorm en samenstelling dus niet platte, harde autoband, ga je prima door een bocht komen. En neem dan ook een passende voorband als je veel breder gaat.
Wel op tijd vervangen.

En een 300 band, good luck in de bochten. You’re on your own.

🤔 ivm de afvoer van de regen, aqua-planing .... of neemt de grip sowieso af ?

edit: spel fout 😇 😎
 
Laatst bewerkt:
Ik heb pas die III types , ( met anderhalf profielbaantje :+ ) , ik herinner me een betere grip met die Scorchers met plens-buien

Ik vind de grip van de Scorchers verschrikkelijk slecht met regen, kou .... 🙈

Vind ik niet zo erg, rij toch liever met 🌞 en met ❄️🌨️ gewoon rustig 😇
 
vorig jaar , begin september met de club een weekend naar omgeving Winterberg door de onophoudelijke afgrijselijke plensbuien gereden.
( we raakten elkaar onderweg zelfs kwijt )
We begonnen hier in Katwijk eigenlijk al met geplens , ....maar ja ,....hotel al besproken .....etc...
Als dit jaar de weersverwachting hetzelfde mocht zijn dan ga ik gewoon met de auto.
...Dan maar geen die-hard "echte" motor-rijder meer ,.....8 jaar geleden heb ik me zo ( met vriendin achterop ) daar bijna frontaal tebarste gereden.
Ik ben nu voor het eerst van m'n leven dergelijke "tyfus-arremoe" een beetje meer dan zat geworden ! :+
 
Laatst bewerkt:
Aquaplaning is de meest bekende vorm van hydrodynamische smering en als je het eenmaal gevoeld hebt vergeet je het ook nooit meer.
....dáár heb je gelijk in ,....dat vergeet je i.d.d. NOOIT meer !!! :N
Inmiddels alweer 47 jaar geleden ! ,....in m'n Opel Commodore ,....bij amper 115-120 km/u , had ineens de hele auto geen contact meer met het asfalt , en begon zo'n 30 graden uit 't lood naar rechts te draaien terwijl ik nog rechtdoor ging.
Toen een paar seconden later de wielen plots weer contact met de weg kregen , ging ik al zig-zaggende over de hele breedte van de snelweg .
( ...als een wilde mongool aan me stuur van links naar rechts en alle kanten draaien om te corrigeren ,....jezes !....... )
Als ik van schrik toen op de rem had getrapt , dan was ik echt over de kop gegaan.....
Gelukkig alles kunnen ontwijken , ....je kunt door dit fenomeen behalve jezelf óók anderen zomaar het graf in helpen . -O-
Opels werden destijds vanuit de fabriek en dealerschap altijd uitgerust met Vredestein banden.......
Sinds dat hachelijke avontuur heb altijd "een kijkkie" op dat banden-merk blijven houden.
( Gelukkig is er intussen al wel een heleboel verbeterd w.b.t. banden en hun rij-eigenschappen )

Resumé : ...Ik vond mezelf een klootzak , ...en op die dag een les voor 't leven geleerd , ...om 't bij regen voortaan gewoon "kalm an" te doen...:$
 
Laatst bewerkt:
....dáár heb je gelijk in ,....dat vergeet je i.d.d. NOOIT meer !!! :N
Inmiddels alweer 47 jaar geleden ! ,....in m'n Opel Commodore ,....bij amper 115-120 km/u , had ineens de hele auto geen contact meer met het asfalt , en begon zo'n 30 graden uit 't lood naar rechts te draaien terwijl ik nog rechtdoor ging.
Toen een paar seconden later de wielen plots weer contact met de weg kregen , ging ik al zig-zaggende over de hele breedte van de snelweg .
( ...als een wilde mongool aan me stuur van links naar rechts en alle kanten draaien om te corrigeren ,....jezes !....... )
Als ik van schrik toen op de rem had getrapt , dan was ik echt over de kop gegaan.....
Gelukkig alles kunnen ontwijken , ....je kunt door dit fenomeen behalve jezelf óók anderen zomaar het graf in helpen . -O-
Opels werden destijds vanuit de fabriek en dealerschap altijd uitgerust met Vredestein banden.......
Sinds dat hachelijke avontuur heb altijd "een kijkkie" op dat banden-merk blijven houden.
( Gelukkig is er intussen al wel een heleboel verbeterd w.b.t. banden en hun rij-eigenschappen )

Resumé : ...Ik vond mezelf een klootzak , ...en op die dag een les voor 't leven geleerd , ...om 't bij regen voortaan gewoon "kalm an" te doen...:$
Dat valt best tegen wat betreft banden , was pas een test en daar werd de helft als slecht beoordeeld, die Chinese zooi die ze er onder gooien is levensgevaarlijk
Mensen willen 50€ per band uitsparen en daardoor een 20 m lange remweg op de koop toe geven
 
Terug
Bovenaan Onderaan