Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Ik zit me nog ff te bedenken wanneer ik de SP uit de schorsing ga halen. Het weer gaat iig wel weer de goede kant op…
 
Nadeel vind ik wel dat als het even mooi weer is je niet gelijk kan zeggen ik ga effe een stukkie rijden.
Heb de afgelopen jaren echt weinig gereden, denk wel per jaar op een hand (of 2) te tellen. Keuze was daarom niet echt een lastige. Al heb ik dit jaar ook nog het eea te klussen in huis en in de tuin, verwacht ik dat dit ook geen topjaar gaat worden. Maar ff kijken wat het aankomende seizoen gaat brengen…
 
wat komt er ook weer na 3?
Think Give Up GIF by Boomerang Official
 
Heren, lange tijd afwezig geweest maar nog steeds happy op de SP2.

Maar even een vraagje waar jullie wellicht mee kunnen helpen. Wie weet er een goede garage in de buurt van Breda voor een grote beurt voor de SP2?

Denk echt aan alles: kleppenstellen, koppelingsplaten, tandwielen en ketting, alle vloeistoffen (olie, rem, koel, vering). Dus dan liever een monteur die al vaker een SP2 uit elkaar heeft gehaald...
 
Heren, lange tijd afwezig geweest maar nog steeds happy op de SP2.

Maar even een vraagje waar jullie wellicht mee kunnen helpen. Wie weet er een goede garage in de buurt van Breda voor een grote beurt voor de SP2?

Denk echt aan alles: kleppenstellen, koppelingsplaten, tandwielen en ketting, alle vloeistoffen (olie, rem, koel, vering). Dus dan liever een monteur die al vaker een SP2 uit elkaar heeft gehaald...
Hier helaas geen SP meer, maar ik ging toen ik hem nog wel had naar Schijndel (Huybers motoren). Weet niet of dat in de buurt genoeg is?
 
Heren, lange tijd afwezig geweest maar nog steeds happy op de SP2.

Maar even een vraagje waar jullie wellicht mee kunnen helpen. Wie weet er een goede garage in de buurt van Breda voor een grote beurt voor de SP2?

Denk echt aan alles: kleppenstellen, koppelingsplaten, tandwielen en ketting, alle vloeistoffen (olie, rem, koel, vering). Dus dan liever een monteur die al vaker een SP2 uit elkaar heeft gehaald...
Zevenbergen dichtbij genoeg?
 
Hey MFers!

Ik denk eraan een SP1 aan te schaffen, het is een import uit Engeland. Geen originele uitlaten maar voor de rest aardig origineel.

Dingen waar ik op moet letten?

Heeft ongeveer 37000km gedraaid en 2 jaar terug voor het laatst onderhouden. Insteek is sowieso hem te onderhouden conform km stand/wphb.

TIA💪🏻
 
Altijd lastig om te zeggen bij een motor van 23-24 jaar oud, je weet natuurlijk niet wat voor leven die achter de rug heeft. Maar typische SP1 dingetjes zijn lekkende radiateur (ik meen vooral links), zwetende tank bij het scharnier, lekkende uitlaatpakking van het tussenstukje bocht achterste cilinder (bij de schokdemper), corrosie in de grote grijze stekker in de kuip links voorin en corrosie in het richtingaanwijzermechanisme op het stuur. Is allemaal goedkoop op te lossen. Verder natuurlijk de algemene dingen bij een oudere motor en ik zal ook vast nog wel wat vergeten zijn, maar echt schokkende zaken zoals motorische en rijwieltechnische issues zou je op een SP1 niet tegen moeten komen. Wel belangrijk is om te kijken of het plastic allemaal netjes en origineel is, want dat vind je niet makkelijk meer en zeker niet betaalbaar.
 
Laatst bewerkt:
Altijd lastig om te zeggen bij een motor van 23-24 jaar oud, je weet natuurlijk niet wat voor leven die achter de rug heeft. Maar typische SP1 dingetjes zijn lekkende radiateur (ik meen vooral links), zwetende tank bij het scharnier, lekkende uitlaatpakking van het tussenstukje bocht achterste cilinder (bij de schokdemper), corrosie in de grote grijze stekker in de kuip links voorin en corrosie in het richtingaanwijzermechanisme op het stuur. Is allemaal goedkoop op te lossen. Verder natuurlijk de algemene dingen bij een oudere motor en ik zal ook vast nog wel wat vergeten zijn, maar echt schokkende zaken zoals motorische en rijwieltechnische issues zou je op een SP1 niet tegen moeten komen. Wel belangrijk is om te kijken of het plastic allemaal netjes en origineel is, want dat vind je niet meer makkelijk meer en zeker niet betaalbaar.
Top, zijn allemaal niet schokkende dingen zo te lezen! Bedankt 👍🏻👍🏻👍🏻
 
Spreek af dat je -als je gaat kijken- de motor KOUD gestart wordt.
Rookt ie wat condens, prima. Olie? Walk away.
 
Terug
Bovenaan Onderaan