Het grote BANDIT topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wow, tof ding :} Hoe ziet dat eruit als je gaat rijden? Allemaal oliespetters ofzo :?

@Robert.v, is het nog gelukt me de circuitfoto's? Volgens mij waren er drie van jou inclusief een elegante foto van je met je korte broek op de motor :+

Affijn, hier nog wat foto's van mij op de circuitdag, hoewel ik op de foto's niet zo plat ga zijn ze wel goed gelukt :]

(Afbeelding)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

En nog wat foto's van toen ik laatst ben gaan spelen O-)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

Bandits ... echte sporttoercircuitstuntragcrossmotoren :} 8-) :+ :+

Heel fraai Hicham :} en mooie combinatie bandit/combi :Y
 
Thanx 8-) 8-) 8-)

@Bright, een wheelie is niet zomaar uit te leggen over internet. Ik zou beginnen met veel erover lezen, er zijn genoeg 'uitlegjes' op het internet te vinden en ik heb ooit zelfs twee filmpjes gevonden waarin iemand ging demonsteren en uitleggen hoe het moest.

Als je gewoon ff wilt posen dat je op 1 wiel weg kunt trekken is gas heel snel dicht / open tijdens het optrekken rond de 7.000 toeren genoeg. Wil je gecontroleerder aan de gang dan zul je met de koppeling moeten werken. Gewoon in de 1 heel even de koppeling intrekken (niet helemaal, laten slippen) en tegelijkertijd een juist dosering van de gas terwijl je de koppeling zo snel mogelijk loslaat (niet per se laten schieten) en je gaat airborn :Y

Wil je nog serieuzer aan de gang (wheelies vasthouden op het balanspunt) dan moet je gewoon even een wheelieles nemen bij Da Liks. Die kan het echt goed uitleggen en helpt je op weg. Heb ik ook gedaan en je kunt veel van hem leren. Hoe ver je komt ligt maar net aan je eigen lef en leertalent. Vergeet iig nooit je voet bij de achterrem te houden als je wheelies probeert!!

Stoppies is een veel korter verhaal :P Kwestie van even licht remmen tot je voorvering flink is ingezakt. Dan even kort maar krachtig doorremmen terwijl je op hetzelfde moment je lichaam een beetje naar voren duwt (alsof je over het stuur heen wilt gaan) en je achterwiel gaat zo de lucht in. Niet door blijven knijpen natuurlijk want dan eindigt het in een salto :+

Stalen remleidingen zijn een handig hulpmiddel, en verder is het vooral een kwestie van techniek en niet een kwestie van zo hard mogelijk in je voorrem knijpen!

Succes :9 Met iemand oefenen die het al kan werkt stukken beter dan zelf aanprutsen en van internet aflezen. Het is dat je in Middelburg woont (hoofdstad van Zeeland toch :? ), anders had ik het wel kunnen demonsteren ;)
 
Laatst bewerkt:
@Robert.v, is het nog gelukt me de circuitfoto's? Volgens mij waren er drie van jou inclusief een elegante foto van je met je korte broek op de motor :+

ik heb nog niks van die fotograaf gehad?
heb de paginanummers doorgegeven en de nummers die er stonden als je op eigenschappen klikte.


serie 01 4584
serie 01 4586
serie 02 4662
serie 03 4725
serie 03 4745

deze dus.
 
Thanx 8-) 8-) 8-)

@Bright, uitleg....

Succes :9 Met iemand oefenen die het al kan werkt stukken beter dan zelf aanprutsen en van internet aflezen. Het is dat je in Middelburg woont (hoofdstad van Zeeland toch :? ), anders had ik het wel kunnen demonsteren ;)

Thanks voor de uitleg en de link. Ik ga eerst eens even zelf wat proberen op een industrieterreintje ofzo. Mocht het nog niet echt lukken dan zal ik er eens over na gaan denken om bij RWP een les te nemen :)

Ik woon inderdaad in Middelburg, Zeeland. Dat ligt echt overal ver vandaan -O-
 
ik heb nog niks van die fotograaf gehad?
heb de paginanummers doorgegeven en de nummers die er stonden als je op eigenschappen klikte.


serie 01 4584
serie 01 4586
serie 02 4662
serie 03 4725
serie 03 4745

deze dus.

Ik heb hem 18 juni gemailed en 19 juni alles binnengekregen. Heb jij je Hotmail adres gebruikt? Want dan kan het zijn dat zijn bijlage te groot was voor je inbox oid. Ik heb ook 3 foto's van jou erbij. Die andere 2 had ik niet gezien ;)
 
ja hotmail, das alles wat ik heb.

zou jij anders de bestelling voor me willen doen?
dan krijg ik ze wel weer van jou.
 
Wow, tof ding :} Hoe ziet dat eruit als je gaat rijden? Allemaal oliespetters ofzo :?

@Robert.v, is het nog gelukt me de circuitfoto's? Volgens mij waren er drie van jou inclusief een elegante foto van je met je korte broek op de motor :+

Affijn, hier nog wat foto's van mij op de circuitdag, hoewel ik op de foto's niet zo plat ga zijn ze wel goed gelukt :]

(Afbeelding)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

En nog wat foto's van toen ik laatst ben gaan spelen O-)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

Bandits ... echte sporttoercircuitstuntragcrossmotoren :} 8-) :+ :+

Mooie foto's kerel! Met wat voor tandwielverhouding rijdt jij rond :?
 
Standaardverhouding 15/47. Ga er volgende week 14/47 van maken, maar dat is niet vanwege het stunten. Kleiner tandwiel voor is omdat ik bijna nooit de toerenbegrenzer in de 6 haal. Heb je teveel asfalt voor nodig of het moet naar beneden lopen :P
 
heb nog een SBK stuurtje liggen van spiegler 75cm breed met stuurgewichtjes
prijs 35 eurotjes
full
 
Standaardverhouding 15/47. Ga er volgende week 14/47 van maken, maar dat is niet vanwege het stunten. Kleiner tandwiel voor is omdat ik bijna nooit de toerenbegrenzer in de 6 haal. Heb je teveel asfalt voor nodig of het moet naar beneden lopen :P

Een kleiner voortandwiel of groter achter rijd net ff lekkerder dan standaard :Y
Ik heb 1 tandje meer achter, maar 6 haal ik de toerenbegrenzer nog niet :N Maar de beperkende factor ben ik :P
 
het is gelukt hicham!

heb ze vandaag binnen gekregen.


*D

Oh, had hem vanmiddag al gemailed maar zo is ook goed natuurlijk :+


Een kleiner voortandwiel of groter achter rijd net ff lekkerder dan standaard :Y
Ik heb 1 tandje meer achter, maar 6 haal ik de toerenbegrenzer nog niet :N Maar de beperkende factor ben ik :P

Mijn plan was ook eerst om 3 tandjes groter achter te nemen. Dat is ongeveer hetzelfde effect als 1 tandje voor minder. Toen bedacht ik me ineens dat een voortandwiel een stuk goedkoper is dus ik ga toch maar voor een kleiner voortandwiel :P Bovendien weet ik niet eens of er een (JT) 50 tandwiel bestaat. Op de website van JT sprockets gaat 't maar tot 49 :z

Je kunt hier trouwens een beetje spelen met de tandwielverhoudingen >>

http://www.xs4all.nl/~ator0437/gc/ 8-)

De Bandit 600 staat al in de presets (heb ik gemailed naar de webmaster) dus die hoef je alleen maar in te laden en eventueel wat custom specificaties (bandenmaat) aanpassen als dat niet hetzelfde is voor je. Zoals je ziet heeft 1 tandje voor minder zelfs een iets groter effect dan 3 tandjes meer achter :Y
 
Laatst bewerkt:
Oh, had hem vanmiddag al gemailed maar zo is ook goed natuurlijk :+Mijn plan was ook eerst om 3 tandjes groter achter te nemen. Dat is ongeveer hetzelfde effect als 1 tandje voor minder. Toen bedacht ik me ineens dat een voortandwiel een stuk goedkoper is dus ik ga toch maar voor een kleiner voortandwiel :P Bovendien weet ik niet eens of er een (JT) 50 tandwiel bestaat. Op de website van JT sprockets gaat 't maar tot 49 :z

Je kunt hier trouwens een beetje spelen met de tandwielverhoudingen >>

http://www.xs4all.nl/~ator0437/gc/ 8-)

De Bandit 600 staat al in de presets (heb ik gemailed naar de webmaster) dus die hoef je alleen maar in te laden en eventueel wat custom specificaties (bandenmaat) aanpassen als dat niet hetzelfde is voor je. Zoals je ziet heeft 1 tandje voor minder zelfs een iets groter effect dan 3 tandjes meer achter :Y

Je moet er alleen wel rekening mee houden dat het voortandwiel en je ketting extra hard zullen gaan slijten, gelukkig kosten voor tandwielen geen frol :9
 
Ben sinds vandaag trotse eigenaar van Bandit 600 N. Na proefritje op die van Douweh was ik verkocht. Nee heb niet die van hem gekocht, hij wou hem niet kwijt. Zelf eentje gevonden. Heb ook nog een GPZ 500. Zal er waarschijnlijk na de zomer uit gaan. Nu eerst genieten van de aanwinst
 
Vandaag in zwolle noodstoppie gemaakt [lees noodstop/stoppie] -O-

uit schrik tehard mn voorrem |(
ik moet alleen het neerkomen nog oefenen want ik schrok zo van dat noodstoppie dat ik tegen het asfalt ging :? (zijwaarts) was ik ff blij dat ik toen al stil stond.

pliezie stond er vlak bij en hebt me even geholpen (nog ff tnx daar voor)coolle gasten (één rijd zelf ook motor :] )

mn eerste valletjuh en dat is hoopelijk mn allerlaatste.
 
Vandaag weer wat overbodig plastic verwijderd :z

Passen en meten
000.jpg


Aluminium accuhouder:
001.jpg


Houder gemonteerd:
002.jpg


Zakie met kuipwerk er weer op:
003.jpg


004.jpg

 
Laatst bewerkt:
ziet er goed uit *D *D

maar heb je nu nog op ber ruimte onder je zadel??

ook als is dit niet zo zeker de moeite om het ook te doen :} :}

nu alleen nog dat slot om je buddy te openen een ander plekkie te geven of te verwijderen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan