===>Oldskool Gixxer topic '85 tot 95' deel 2<

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Mannen,
ben op zoek, voor een maat van mij, naar een Buddyseat voor een GSX1100Rw,bj. 93.
We kan mij helpen????????
Gr. Harry
 
Redline,

Ik vind mijn fiets de laatste tijd, (na het verhogen) heel erg zenuwachtig ,
af en toe zelfs eng.

Vroeger was hij koers vast in een bocht ,, nu blijft ie zoeken en onstabiel.


Is er iets wat ik kan proberen ??
 
Redline,

Ik vind mijn fiets de laatste tijd, (na het verhogen) heel erg zenuwachtig ,
af en toe zelfs eng.

Vroeger was hij koers vast in een bocht ,, nu blijft ie zoeken en onstabiel.


Is er iets wat ik kan proberen ??

Alleen instabiel in de bocht, op vlak asfalt of met hobbels in de weg?? Wat voor banden rij je ??
 
Alleen instabiel in de bocht, op vlak asfalt of met hobbels in de weg?? Wat voor banden rij je ??

Altijd onstabiel, gas geven op een rechte weg > in bochten > na hobbels.
Alleen bij contstant rijden is het goed.
Ik heb conti's road attack / deze had ik ook al voordat het een fighter werd.
Zal ik de voorvering is wat slapper zetten ?? (redelijk ver ingedraaid momenteel)
 
Altijd onstabiel, gas geven op een rechte weg > in bochten > na hobbels.
Alleen bij contstant rijden is het goed.
Ik heb conti's road attack / deze had ik ook al voordat het een fighter werd.
Zal ik de voorvering is wat slapper zetten ?? (redelijk ver ingedraaid momenteel)


Ik zal eens langs hyperpro rijden om de vering af te laten stellen. Dit kan al een wereld van verschil opleveren. Verder is er denk ik ook aardig wat te winnen in andere banden (diablo / mpp / supercorsa's) dit omdat de bander ronder zijn en beter de bocht invallen.

Had ooit eens een :r BT20 :r achterband en toen ik de diablo erop legde lag hij een stuk stabieler in de bocht, een verschil van dag en nacht.


Ik denk dat er heel wat te verbeteren is maar dat hij nooit zal stabiel zal worden als dat hij was toen hij nog lager was... je moet ervan houden :P
 
misschien een optie om hem weer te verlagen en alleen het frame van het kontje hoger zetten. dan klopt de geometrie van je rijwiel gedeelte weer.

die van mij is helemaal origineel nog, en ik kan elke bocht zonder problemen uitkatapulteren met alleen soms heel klein beetje wild stuur bij het neerkomen van de voorkant. (voor macadam, achter BT010)
 
Weet iemand of een achter wiel van een GSXR750W in een 88-90 achterbrug past?

die 5 inch achtervelg moet eruit! :Y

op oldskoolsuzuki wisselen ze vanalles dus dit moet ook wel gaan. misschien dat je de spacers van de velg nodig hebt. kan je verder ook niet helpen helaas.

trouwens nu kan het nog, voetbal. een vlaggetje kon ik niet goed kwijt maar dit is bescheiden en we doen toch een beetje mee in de orange gekte;

full


ps: mocht het nodig zijn licht hij er ook zo af :Y
 
Even spammen bij de heren Gixxer-liefhebbers. Ik heb deze 750W uit 1992 te koop staan voor de scherpe vraagprijs van 2450 euro:

IMG_3251.jpg


IMG_3253.jpg


IMG_3254.jpg



Technisch in orde, uiterlijk heeft wat gebruikssporen dus hij mag weg voor een scherpe prijs.

Km-stand: 38700 km

Opties:
- Instelbare stuurdemper,
- kleine knippers,
- Devil carbon demper,
- undertray,
- K&N luchtfilter,
- eventueel duo-seat cover (nog niet gespoten).

Onderhoud:
- Nieuwe olie + filter,
- nieuwe koelvloeistof,
- nieuw K&N luchtfilter,
- nieuwe remblokken voor, recente remblokken achter,
- recent nieuwe keerringen en olie in de voorvork,
- banden en ketting voldoende.
- en een paar nieuwe lampjes ;)
 
Vandaag was het dan zover de gixxer gaat op de bank *O* *O* *O*

Sinds een aantal weken loopt hij (naar mijn idee) op drie poten, goede resultaten had ik niet verwacht (integendeel).

Hier de resultaten ;(

full

full



Hij rijdt dan ook bij lange na niet zoals een maand terug.
Volgens de dyno meneer liggen de beroerde resultaten aan:

1. De 750 nokkkenassen. Volgens hem is de timing helemaal verkeerd
2. De carberateurs afstelling is redelijk alleen staat hij veels te rijk
3. één cilinder doet het niet (carberateur of bougie)


Aanbevelingen van Moto eemnes:

1. 1100f/r nokkenassen terug plaatsen.
2. Carbs afstellen (staat momenteel veels te rijk)

Kosten (prijs afspraak): 350 - 400 euro (moet ik zelf de nokassen regelen)

Wat ik dus niet snap is dat hij een paar maanden terug als een kanon ging. Met de 750 nokassen. Ik heb natuurlijk geen vergelijkings materiaal met een andere 1100cc / 1000cc motor maar hij was beduidend sneller als de 750.

Nadat we de zaken nog even doorgesproken hadden heeft hij nog een stukje gereden en volgens hem loopt hij dus wel op 4 poten :? .

Kortom ik heb zo me twijfels, voor me gevoel loopt hij dus echt op 3 cilinders, meer trillen in het blok en het geluid. Misschien dat de 750 assen iets vermogens verlies geven maar de slechte performence valt denk ik toch zeker niet alleen te wijten hieraan. Voorheen ging hij namelijk als een speer.

Kortom het zit me niet helemaal lekker, hij heeft me wel verzekerd dat na de plaatsing van de 1100 nokassen + afstellen van de carbs de boel weer helemaal optimaal is.

Het personeel was wel uiterst gast vriendelijk, en volgens mij hebben ze ook zeker kennis van zeken maar toch twijfel ik aan de diagnose. Of zou het toch een combinatie zijn van bovenstaande punten die de problemen veroorzaken?

Ik heb een vervolg afspraak op 8 juli, 19 juli ga ik namelijk de vogezen in.. en die wil ik wel betreden met 120bhp :Y
 
Laatst bewerkt:
Hij rijdt dan ook bij lange na niet zoals een maand terug.

het gebrek aan paardjes kan dan toch niet aan de nokkenassen liggen :?

als hij zo beter heeft gelopen zou je zeggen dat het probleem ergens anders ligt.
en dat je denkt dat hij op 3 poten loopt is toch te checken door steeds 1 kabel los te leggen. loopt hij slechter dan deed de cilinder die daar bij hoor wel mee. veranderd er niks dan zou je kunnen aannemen dat hij eerst ook niks deed en kun je verder gaan zoeken waarom hij niet meeloopt. (benzine of vonk probleem).

ik heb zelf ook wel eens nokkenassen gewisseld en merkte geen verschil. was wel in de 750 versie. maar kontroleer eventueel de timing. 1 tandje verschoven op een vage maniet????? als je de oplossing niet weet dan maar kontroleren wat wel goed is.

succes ermee
 
het gebrek aan paardjes kan dan toch niet aan de nokkenassen liggen :?

Dat was dus precies mijn idee.


als hij zo beter heeft gelopen zou je zeggen dat het probleem ergens anders ligt.
en dat je denkt dat hij op 3 poten loopt is toch te checken door steeds 1 kabel los te leggen. loopt hij slechter dan deed de cilinder die daar bij hoor wel mee. veranderd er niks dan zou je kunnen aannemen dat hij eerst ook niks deed en kun je verder gaan zoeken waarom hij niet meeloopt. (benzine of vonk probleem).

ik heb zelf ook wel eens nokkenassen gewisseld en merkte geen verschil. was wel in de 750 versie. maar kontroleer eventueel de timing. 1 tandje verschoven op een vage maniet????? als je de oplossing niet weet dan maar kontroleren wat wel goed is.

succes ermee

Eerst de onsteking inderdaad maar zelf eens controleren. Van de carbs en timing heb ik alleen zelf absoluut geen verstand.

Nu al drie personen incl mezelf die het nokassen verhaal in twijfel trekken.


Wordt vervolgd....
 
Laatst bewerkt:
Net terug uit Assen.
701 km gereden vandaag :)
Allen wat zijn dat kutbankjes in de strubben zeg voor €60,- :N
Hier een foto van de heenweg.
De soes ging weer als een beest, en de BT-14's plakten weer super :}
full

Gr John,

Misschien heeft iemand mijn motor wel gezien, rij alleen zonder mf sticker ;)
 
Net terug uit Assen.
701 km gereden vandaag :)
Allen wat zijn dat kutbankjes in de strubben zeg voor €60,- :N
Hier een foto van de heenweg.
De soes ging weer als een beest, en de BT-14's plakten weer super :}
(Afbeelding)
Gr John,

Misschien heeft iemand mijn motor wel gezien, rij alleen zonder mf sticker ;)


Ik heb je niet zien rijden helaas, ik was er ook en mijn bike liep ook als de brandweer. er was weinig kontrole dus veel tussenaccelleraties gedaan, heerlijk hoe zo'n 1100 in elke versnelling wegknalt en alle 600tjes in vertwijfeling achterlaat :9~

de race was ook best wel spannend, ik had alleen meer van hopkins verwacht.

ik vond alleen dat filerijden wel vermoeien en stond ook bijna zonder peut. ik moest al pruttelend op 2 poten bij staphorst de snelweg af en heb nog net de pomp gehaald.

foto's post ik nog ff straks


trouwens Redline

het klinkt erg als carburatie, ontstekings timing,
nokkenassen kan wel maar zet er geen F assen in die zijn te tam. zijn het geen 750F assen? dan klopt het vermogen wel ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je niet zien rijden helaas, ik was er ook en mijn bike liep ook als de brandweer. er was weinig kontrole dus veel tussenaccelleraties gedaan, heerlijk hoe zo'n 1100 in elke versnelling wegknalt en alle 600tjes in vertwijfeling achterlaat :9~
Idd indien nodig pleur je hem bj 80 in zijn 5 en knallen maar. *O*
Ben nog steeds super tevrdene met mijn oldskool.
Heb je ook zo'n suzuki logo gekregen voor onder je jiffy ?
Stond tijdje geleden op motor-freaks.
Was bij een tankstation op de A28, iedereen met een soes kreeg z'n ding :}

Idd jamer van Hopkins, we zien de foto's wel komen ;)

Gr John
 
oja de foto's en filmpjes (niet allemaal even interresant)

TT2006

Ik zag net dat Colin Edwards uit kwaadheid op de finishlijn zijn ruitje aan gort sloeg. })
 
Laatst bewerkt:
Vandaag was het dan zover de gixxer gaat op de bank *O* *O* *O*

Sinds een aantal weken loopt hij (naar mijn idee) op drie poten, goede resultaten had ik niet verwacht (integendeel).

Hier de resultaten ;(

(Afbeelding)
(Afbeelding)


Hij rijdt dan ook bij lange na niet zoals een maand terug.
Volgens de dyno meneer liggen de beroerde resultaten aan:

1. De 750 nokkkenassen. Volgens hem is de timing helemaal verkeerd
2. De carberateurs afstelling is redelijk alleen staat hij veels te rijk
3. één cilinder doet het niet (carberateur of bougie)


Aanbevelingen van Moto eemnes:

1. 1100f/r nokkenassen terug plaatsen.
2. Carbs afstellen (staat momenteel veels te rijk)

Kosten (prijs afspraak): 350 - 400 euro (moet ik zelf de nokassen regelen)

Wat ik dus niet snap is dat hij een paar maanden terug als een kanon ging. Met de 750 nokassen. Ik heb natuurlijk geen vergelijkings materiaal met een andere 1100cc / 1000cc motor maar hij was beduidend sneller als de 750.

Nadat we de zaken nog even doorgesproken hadden heeft hij nog een stukje gereden en volgens hem loopt hij dus wel op 4 poten :? .

Kortom ik heb zo me twijfels, voor me gevoel loopt hij dus echt op 3 cilinders, meer trillen in het blok en het geluid. Misschien dat de 750 assen iets vermogens verlies geven maar de slechte performence valt denk ik toch zeker niet alleen te wijten hieraan. Voorheen ging hij namelijk als een speer.

Kortom het zit me niet helemaal lekker, hij heeft me wel verzekerd dat na de plaatsing van de 1100 nokassen + afstellen van de carbs de boel weer helemaal optimaal is.

Het personeel was wel uiterst gast vriendelijk, en volgens mij hebben ze ook zeker kennis van zeken maar toch twijfel ik aan de diagnose. Of zou het toch een combinatie zijn van bovenstaande punten die de problemen veroorzaken?

Ik heb een vervolg afspraak op 8 juli, 19 juli ga ik namelijk de vogezen in.. en die wil ik wel betreden met 120bhp :Y


ff checken of een uitlaat koud is. En checken of die brandstofslangen niet geknikt zijn. Er is errrrrrrrrrrrrrg weinig ruimte voor die slangen onder de tank
 
HEy REd!
Voel eens aan je uitlaatpijpen, of beter nog meet ze ff met zo'n snap on temperatuurmeter! Kan je gemakkelijk het verschil zien tussen de cilinders! Weet je iig zeker of ie goed op 4 poten loopt. Verder zou ik 4 nieuwe bougies erin draaien, en je carburateurs helemaal uit elkaar halen en reinigen!
En dan nog eens gaan rijden voordat je andere nokkenassen gaat monteren :) Succes en zie je weer bij vogezen!
Greetz Jus
 
oja de foto's en filmpjes (niet allemaal even interresant)

TT2006

Ik zag net dat Colin Edwards uit kwaadheid op de finishlijn zijn ruitje aan gort sloeg. })
Leuke foto's AteZ :Y
We hoeven ons nog niet te schamen met onze oldskool.
Kon nog makkelijk meekomen onderweg, en de nieuwe 600 zijn in een tussensprint ook een makkelijke prooi ;)

Ik weet wel dat mijn volgende motor de 1000 van 2005 word, over een jaar of 2 is de kop er mooi af 8-)

Die zwarte vind ik zo :} en vooal met zo,n korte yoshi
 
Leuke foto's AteZ :Y
We hoeven ons nog niet te schamen met onze oldskool.
Kon nog makkelijk meekomen onderweg, en de nieuwe 600 zijn in een tussensprint ook een makkelijke prooi ;)

Ik weet wel dat mijn volgende motor de 1000 van 2005 word, over een jaar of 2 is de kop er mooi af 8-)

Die zwarte vind ik zo :} en vooal met zo,n korte yoshi

Ik heb van anderen nog meer filmpjes en foto's gekregen. die zijn nog leuker.ook ff op mn server gezet.

nog meer

100_0218m.JPG

100_0236m.JPG

100_0238m.JPG
 
ff opletten allemaal :+

Motor-Forum is een van de weinige fora zonder "Poser" subforum om je motor en al je modificaties te showen. -O- Daarom heb ik het zelf maar gemaakt... *O*

Heb je dus iets te showen ? KLIK HIER !

:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan