ZRX Trefpunt (deel 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk dat er veel nieuwe aanwas is :]

Ik geef vanaf nu geen bevestiging meer dat een nieuwe foto in het smoelenboek staat, jullie zien die vanzelf ;)

Maarre ik mis tot nu toe nog piccies of linkjes naar piccies van jullie modificaties :P (voor zover gedaan natuurlijk) Naar ik aanneem komen die nog, toch? *D O-)
 
Laatst bewerkt:
Hier mijn Rexje,

Zitten wel wat modificaties op, zal er is wat detail shots van maken.
Maar je ziet dat hij op raisers staat. en zit een gouden superbike stuur op :D

full
 
dave, bij deze mijn lijst met mods


ohlin schokbrekers
ohlin vv veren
phoenix rem en schakelset
bar-end spiegel
moko valblokken
doc empl tandwieldeksel
akrapovic uitlaatsysteem
muzzy block-off plates
rf dynojetkit
abm rem en koppelingsleiding
moko olieleiding naar cil kop
braking wave remschijven v en a
brembo achterremklauw
abm streetbar
hyper pro stuurdemper
sargent solo seat
kleine knipperlichten
greg couch forkbrace
greg couch rear schock luggage spools
teds 383 horn relocator bracket
teds 383 fender terminator
teds 383 radiator straps
wyns muffler bracket
wyns lower radiator bracket
div bouten vervangen door alu of rvs
div overbodige onderdelen verwijderd

dit alles gaf ondanks het toevoegen van enige accessoires een gewichtsbesparing van meer dan zestien kilo

hi hoi divingrex.
 
Laatst bewerkt:
En welke mods kan je nog meer doen zeg :+ jij noemt er al heel veel op e divingrex.
De mijne staan er al tussen;heb het simpel gehouden.
Vering is volledig afgesteld op sportief rijden en op mijn gewicht
ingekorte bos uitlaat
kleine knippers
taartschep ingekort
passagierhendels verwijderd
stalen remleidingen
valdoppen
kleiner tandwiel vooraan
bar end spiegel ipv grote
racenummer op kont
dat zal het zowat zijn denk ik :?
nog op lijstje is superbikestuur en onderkuip
grtz from belgium :W
 
Graag zou ik mijn rex eens helemaal willen opknappen.

- Achterbrug weer helemaal oplappen
- Al het metaalwerk weer netjes maken

Lijkt me het makkelijkste om dan alle onderdelen er uit te halen en stuk voor stuk te poetsen.
Maar ik ben niet echt zo'n sleutelaar, is dit iets wat een n00b zou kunnen of kan ik dit beter aan iemand anders overlaten?
 
~
Hier mijn Rexje,

Zitten wel wat modificaties op, zal er is wat detail shots van maken.
Maar je ziet dat hij op raisers staat. en zit een gouden superbike stuur op :D~
Mooie motor Han,

Weet jij toevallig wat de kleurnaam is van je motor. Heb bij Japart.nl spuitbussen besteld en ze hebben gezegt dat die kleur metallic midnight Purple is, maar ik vind hem eerder licht blauw/zilver dan paars...
 
Bedankt voor de Tips onderspoiler, wordt dus zoeken op e-bay of zo.
Duitsland uber alles 200 euri zeg!
-
Ik had bij Bike Design een setje Groene boutjes besteld van Probold, is volgens de site in alle kleuren leverbaar.
Maar het groen was teleurstellend koperkleurig met een fleempje Groen, :(
Ik heb ze gemaild maar ze kunnen geen echt groen maken antwoorden ze.
Jammer zeker geen kawafanaten.

Gr. John
 
Ehhh een lijstje met veranderingen? Kan wat lang worden:

Motor:
>K&N pods / luchtfilters Click RC-2334
>RF dynojet kit met alluminium naalden. main jet 130.
>Inlaatpoorten door NitroFrankie.
>Nokkenassen ZZR1100D.
>Wiseco Big-Bore. 1109CC
>ZZR1100D CDI-unit met ZZR rotor. (11500rpm rev. limit.)
>Muzzy full megaphone exhaust.
>48 tands achtertandwiel.

Frame:
>Raisers achter.
>Steppies achter verwijderd. (rvs Ophangbeugel Muzzys)
>Forkbrace.
>Dubbele Kop lampjes er op met alluminium lamporen.
>Spadbord achter + Undertray aangepast = weggezaagd.
>kleine richting aanwijzers.
>Blauwe blokbouten (LSL)
>Superbike stuur (LSL)
>Bar end mirrors (GO-PARTS)
>Bar-ends. (GO-PARTS)
>rempot deksels ZRXOA.

Spuitwerk:
>Metallic blauw met viper strepen.

Gewicht laatste meting 100Kg voor en 100Kg achter, dus motor weegt nu 200Kg (incl benzine en olie.) en had de laatste keer 140Bhp bij RF op de bank.

Volgens mij heb ik het zo wel....... :W :W
 
Laatst bewerkt:
...
Mooie motor Han,

Weet jij toevallig wat de kleurnaam is van je motor. Heb bij Japart.nl spuitbussen besteld en ze hebben gezegt dat die kleur metallic midnight Purple is, maar ik vind hem eerder licht blauw/zilver dan paars...
Bedankt man 8-)
Is inderdaad meer lichtblauw, maar geen idee wat de kleurnaam is.
Misschien weet Rickyboy het? die heeft dezelfde kleur, succes!
 
Mijn mods zijn zeer bescheiden :$
Omdat ik mijn ZRX voornamelijk gebruik als toer- en reismotor hebben de minieme aanpassingen daar voor het merendeel betrekking op:
- Bagstar-tankcover voor de tanktas
- BugSpoiler/onderkuip
- zwart airflowscherm
- kofferrek voor de Givi-koffers tijdens de vakantieritten.

Zit nog wel te denken aan een ovale carbon-einddemper :P zoals Han die hebt. Wat voor demper is het en kom je met die demper nog weg als de polizei in de Eifel vervelend gaat doen en gaat controleren op E-keurtjes/geluid?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt man 8-)
Is inderdaad meer lichtblauw, maar geen idee wat de kleurnaam is.
Misschien weet Rickyboy het? die heeft dezelfde kleur, succes!

Dat zilverblauwe heet: Metallic Celest Silver. Kijk maar eens bij modelarchief van kawasakimerkclub.nl.
 
.....Zit nog wel te denken aan een ovale carbon-einddemper :P zoals Han die hebt. Wat voor demper is het en kom je met die demper nog weg als de polizei in de Eifel vervelend gaat doen en gaat controleren op E-keurtjes/geluid?

Ik heb echt geen idee welke demper dit is.
Het geluid mag van mij nog wel wat zwaarder eigenlijk, Laser of Devil demper lijkt me wel wat.
Probleem is dat ik de originele zrx bochten niet meer heb dus zou er een compleet nieuw uitlaatsysteem op moeten zetten.

Gaat er aankomend zomer nog een tochtje aankomen? lijkt me erg gaaf om jullie Rexjes in levende lijve te zien!:D
 
Dat zilverblauwe heet: Metallic Celest Silver. Kijk maar eens bij modelarchief van kawasakimerkclub.nl.

Bullfrog, ken jij een Dyna2000 van Dynatek? Ik zit er over te denken om zo`n ding te monteren. Is het evt. wijs om dan ook dynacoils er bij te nemen? Ik weet dat ze die vaak op dragracers gebruiken........ dus vandaar mijn vraag aan jou!!
(p.s. Ik heb jullie gemist op de beurs?) :W
 
Bullfrog, ken jij een Dyna2000 van Dynatek? Ik zit er over te denken om zo`n ding te monteren. Is het evt. wijs om dan ook dynacoils er bij te nemen? Ik weet dat ze die vaak op dragracers gebruiken........ dus vandaar mijn vraag aan jou!!
(p.s. Ik heb jullie gemist op de beurs?) :W

De Dyna 2000 ken ik wel, maar ik weet niet of er een uitvoering voor de ZRX geschikt is/gemaakt is. Als die bestaat, is het zeker niet verkeerd om ook Dyna bobines te nemen. Dyna maakt goed en betrouwbaar spul. Wat ik wel weet is dat de Dyna geschikt (bedoeld) is voor wegmotoren i.t.t. de Dyna 4000. Maar waarom wil je die eigenlijk?
Ik zou eerst eens kijken op het Amerikaans ZRX-forum of daar al ervaringen mee zijn.

Dit jaar hadden we niet zoveel zin in de motorbeurs.

Edit: op de Muzzy-site zie ik dat ze de Dyna 2000 op hun toenmalige ZRX 1100 testfiets hebben gemonteerd.
 
Laatst bewerkt:
De Dyna 2000 ken ik wel, maar ik weet niet of er een uitvoering voor de ZRX geschikt is/gemaakt is. Als die bestaat, is het zeker niet verkeerd om ook Dyna bobines te nemen. Dyna maakt goed en betrouwbaar spul. Wat ik wel weet is dat de Dyna geschikt (bedoeld) is voor wegmotoren i.t.t. de Dyna 4000. Maar waarom wil je die eigenlijk?
Ik zou eerst eens kijken op het Amerikaans ZRX-forum of daar al ervaringen mee zijn.

Dit jaar hadden we niet zoveel zin in de motorbeurs.

Edit: op de Muzzy-site zie ik dat ze de Dyna 2000 op hun toenmalige ZRX 1100 testfiets hebben gemonteerd.

Je moet de unit voor een ZZR1100 (ZX11 in Amerika) hebben met een adapter, even zoeken op zrxoa.org. Ik vond de Dyna2000 niet zo aantrekkelijk omdat je alleen kon kiezen uit 4 verschillende ontstekingscurves. De nieuwste uitvoeringen zijn progammeerbaar zodat je een ideale curve kunt maken.

Moet je wel de kabel en de software erbij kopen kosten nog eens ca. $100. Ik geloof dat het totaal dan op ca. $500 dollar komt, veel goedkoper die van Carmo (meer dan €600).

Toch zou ik niet direct voor de Dyna gaan, ik hoor de laatste tijd veel slechts over de betrouwbaarheid. Probleem met zulke dingen is dat je de klachten snel zult horen en de goede ervaringen niet, die rijden gewoon en zijn er blij mee. Aanschafkosten zijn niet alles natuurlijk, moet ook nog afgesteld worden, kan een prijs voordeel te niet doen. Service zou bij Carmo makkelijker moeten zijn want het schijnt Nederlands te zijn.

Ik zal Jan Smit (hij is toch nog steeds de importeur?) eens mailen voor de prijs voor Dyna2000, progammeer-spullen en afstellen.
 
Dag John,
wat zoeken naar een uitlaat voor jou vergemakkelijkt, is dat die dempers van de oudere zx6 modellen ook passen, en daar zijn er veel van in omloop, je moet wel kijken dat je een losse ophanging van de demper hebt, want die van de zx6 zit niet op dezelfde plaats, ziet een beetje lullig uit, ikzelf heb een wileyco demper erop zitten, ziet uit als origineel, maar klinkt wel effe anders.

gr...... Frank
Hoi ZRX fanaten,
-
Ik lees al een poosje jullie berichten, discussies en vooral de tips.
Dus tijd om me even voor te stellen.
John uit Amsterdam (Nieuw Sloten) 47 jaar en getrouwd met als modificatie een dochter van 10.
Rij motor sinds de vorige eeuw begin jaren 80.
Wel een poosje gestopt wegens een klappertje met letsel.
-
Ben sinds een half jaartje de zeer gelukkige bezitter van een ZRX1100 in de enige echte juiste kleur.
Lang naar gezocht want er zitten veel slechte tussen in de handel.
Hij is vrijwel standaard, alleen stalen remleidingen en een paar blauwe accentjes.
-
Voorheen oa gereden op Soes 750, Honda Bol'dor 750 & 900, kawa Zephyr 1100 special.
Rij niet zoveel km per jaar, alleen prive en bij mooi weer he, verder de leasebak.
-
Ik ben nu op zoek naar een mooie carbon uitlaat met dubbel uitlaatstuk, ik heb wel iets gezien op www.mijnwebwinkel.nl/winkel/blueflame/?menu=category&categoryID=71810 een slip-on echter wel bovengemiddeld mooi, maar ook bovengemiddeld duur.
Iemand nog een voordeliger tip voor zoiets.
De Mouse heeft een fraaie onderspoiler, van ??
-
Gr.
John[afbeelding]
 
Frank klopt, je krijgt veel meer advertenties als je zx6 intikt bij marktplek en E/bay.
Maar ja of het allemaal gaat passen, ik heb toch een bod gadaan op een mooie Remus, maar wel even alvast de bout en steekmaten opgevraagd.
/ *D
Eigelijk wil ik het leifst zo´n jonge met twee einduitlaatstukken, hiermee kun je dan ook 4 soorten gelluid mixen, maar die heb ik alleen gezien van two brothers en van blue flame.
Moet ik toch nog effe over dubben, want zijn toch weer zo´n 160 duurder dan gemiddeld.
/ *D
Bij MotoZoom hebben ze ook uitlaatjes van Hurric voor de ZRX, zien er ook wel mooi uit, mooie lasnaden etc., en zijn niet duur. Ik zat alleen te zoeken op YouTube voor een geluidstestje van een Hurric op een ZRX, niet kunnen vinden wel met allerlei andere motoren.
Volgens mij is hij wel lekker kort die Hurric, Iemand hier toevallig ervaring mee.
/ *D
Grrrr,
J°hn
 
De Dyna 2000 ken ik wel, maar ik weet niet of er een uitvoering voor de ZRX geschikt is/gemaakt is. Als die bestaat, is het zeker niet verkeerd om ook Dyna bobines te nemen. Dyna maakt goed en betrouwbaar spul. Wat ik wel weet is dat de Dyna geschikt (bedoeld) is voor wegmotoren i.t.t. de Dyna 4000. Maar waarom wil je die eigenlijk?
Ik zou eerst eens kijken op het Amerikaans ZRX-forum of daar al ervaringen mee zijn.

Dit jaar hadden we niet zoveel zin in de motorbeurs.

Edit: op de Muzzy-site zie ik dat ze de Dyna 2000 op hun toenmalige ZRX 1100 testfiets hebben gemonteerd.

Ja klopt, van Muzzy`s heb ik het ook vandaan. Zij hebben de dyna 2000 gebruikt en de coils die er bij horen. Volgens kenners geven die meer stroom af naar de bougies waardoor er een betere verbranding is. Zeker als je dan ook nog die speciale bougiekabels er bij neemt. Spul is in de USA niet zo gek duur.......... Maar volgens Ruud Fredriks uit Goes valt het tegen om, zelfs met instelbare ontsteking, de dip er uit te krijgen. Alleen door het inlaatkanaal te verlengen of verkorten kun je wat spelen met de vermogenskromme.
*O* *O* Bedankt Xavier voor de reactie. *O* *O*
 
adapter voor ZRX, $60
http://extreme59.com/Race_Engine.html

Dyna2000, van $399 voor $330 *D
DYNOMAN PERFORMANCE - Motorcycle Performance Parts

Met de coils van Dyna kun je de elctrodes van de bougies verder uit elkaar zetten. Heb je niet zo veel aan op een standaard motor maar een grotere vonk is handig als je bijv. lachgas injectie hebt.


Thanks :} Ondertussen heb ik al een adres waar ze nog iets goedkoperder kunnen, dan ben ik incl. verzendkosten binnen US of A ook +-399dollar kwijt. Maar ik heb nu bij Karros een ZZR1100D CDI-Unit besteld en ga die monteren volgende week. Nieuw kosten die krengen 561euro...... en wat centen :r :r
Gelukkig is het een na het andere blok over de kop gedraaid van de ZZR`en dus die kom je tweedehands wel tegen. Rotor van een ZZR1100D zit er al in. En dan weer naar Ruud voor een Dyno Run. op naar de 11500Rpm, hopende dat de kleppen niet raken met de zuigers |( . En dan nog de Zesbak van een ZZR1100c monteren.....

naked_main.jpg
 
Laatst bewerkt:
Thanks :} Ondertussen heb ik al een adres waar ze nog iets goedkoperder kunnen, dan ben ik incl. verzendkosten binnen US of A ook +-399dollar kwijt. Maar ik heb nu bij Karros een ZZR1100D CDI-Unit besteld en ga die monteren volgende week. Nieuw kosten die krengen 561euro...... en wat centen :r :r
Gelukkig is het een na het andere blok over de kop gedraaid van de ZZR`en dus die kom je tweedehands wel tegen. Rotor van een ZZR1100D zit er al in. En dan weer naar Ruud voor een Dyno Run. op naar de 11500Rpm, hopende dat de kleppen niet raken met de zuigers |( . En dan nog de Zesbak van een ZZR1100c monteren.....

[afbeelding]

Goedkoper dan Dynoman? Waar?

Heb je ook de dubbele klepveren van een ZZR1100 gemonteerd? Is wel een voordeel als je meer toeren wil gaan draaien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan