ZRX Trefpunt (deel 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik lees hier dat er veel zijn met raisers. Wat doet dat aan de rijeigenschappen? En die weet de juiste naam niet meer,om je ketting aan te spannen omdraaien? Wat voel je daar van en zie je dat goed dat hij hoger staat achteraan? grtz
 
Hierbij een foto voor het smoelenboek, niet helmaal recent, maar als ik de juiste verf binnen heb zal ik een nieuwe maken.

189693707_6_19FA.jpeg


De Mods voorlopig:

Goud Superbike stuurtje
Achterspatbord afgezaagd en kentekenplaat omhoog geplaatst
onderspoiler (als ik ooit de goede verf binnen krijg)

Groeten,

Imre
 
Laatst bewerkt:
ik lees hier dat er veel zijn met raisers. Wat doet dat aan de rijeigenschappen? En die weet de juiste naam niet meer,om je ketting aan te spannen omdraaien? Wat voel je daar van en zie je dat goed dat hij hoger staat achteraan? grtz

Je ziet echt heel goed dat hij op de teentjes staat ;)
Pas wel op als je niet zo lang bent (zoals ik) sta je zelf ook op de tenen maar ik heb vaak maar 1 been aan de grond, ben er ook al helemaal aan gewend.
Rijeigenschappen kan ik zo het verschil niet van zeggen maar die zullen allicht anders zijn.

@Imre: Vette fiets lijkt veel op die van mij :) waar heb je dat onderkuipje gekocht? en mocht je de goede kleur kunnen vinden kun je mij die dan even doorgeven? Succes!!
 
mijn mods tot heden zijn ;

kleine superbike spiegels
kleine pinkers van kellermann
een hugger
undertail
kentekenhouder in rvs
radiatorcovers
pro-bold vijzen (paars) in moterblok
paars ruitje
moterspoiler
ketting-exenters 180 graden gedraaid

dit zullen de mods ongeveer zijn
er volgen nog wel wat veranderingen
wanneer weet ik niet

foto's van de zrx kan je vinden in deel 1 , pagina 60

greetz jay 8-)
 
Ik ben wel benieuwd naar je spiegels Jay :)
Heb ze nog niet kunnen ontdekken op de foto's op pag.60.. wel erg mooie fiets!
 
@Imre: Vette fiets lijkt veel op die van mij :) waar heb je dat onderkuipje gekocht? en mocht je de goede kleur kunnen vinden kun je mij die dan even doorgeven? Succes!!

Hoi Han,

Ze lijken idd goed op elkaar, en hebben in ieder geval de mooiste kleur :Y
Die onderkuip heb ik van marktplaats af. Een man die voor vele soorten motoren kuipen aanbied. Zal even kijken of ik het nog kan vinden.

De Kleur zou Metallic Celest Silver moeten zijn, maar dat weet ik pas zeker wanneer ik volgende week de nieuwe spuitbussen binnen krijg
 
Goedkoper dan Dynoman? Waar?

Heb je ook de dubbele klepveren van een ZZR1100 gemonteerd? Is wel een voordeel als je meer toeren wil gaan draaien.

Bij Dynatekonline.com, die verzenden binnen US of A gratis als het niet overnight hoeft of binnen drie werkdagen. Daarna is het free shipping bij United Postal Service. Is dan gewoon 399dollar.

Die dubbele klepveren heb ik wel liggen, maar mijn ZRX staat niet extreem afgesteld net als de meeste op ZRXOA. Ik heb gewoon 105deg in en 100deg out, net als een stock ZZR1100. Zou geen problemen moeten geven onder de 13 a 14000rpm!!!???
:$ :$ hoop ik dan toch :$ :$
 
Bij Dynatekonline.com, die verzenden binnen US of A gratis als het niet overnight hoeft of binnen drie werkdagen. Daarna is het free shipping bij United Postal Service. Is dan gewoon 399dollar.

Die dubbele klepveren heb ik wel liggen, maar mijn ZRX staat niet extreem afgesteld net als de meeste op ZRXOA. Ik heb gewoon 105deg in en 100deg out, net als een stock ZZR1100. Zou geen problemen moeten geven onder de 13 a 14000rpm!!!???
:$ :$ hoop ik dan toch :$ :$

De dubbele klepveren zijn voor de hoge toerentallen en grotere lift. Trekt de klep krachtiger (sneller) dicht en omdat het twee verschillende veren zijn is er minder kans dat de veer gaat 'schommelen'. De timing heeft (voor zover ik het begrijp) er weinig invloed op.

Naar mijn herinnering komt de toerenbegrenzer met het ZZR1100 kastje 'maar' 1000 tpm hoger te liggen, en hoe vaak trek je de begrenzer in? Misschien kom je er mee weg. Een wijze man zei eens tegen mij: 'dat weet je bij het tweede blok'. Als je de veren toch hebt, zou ik ze erin zetten, maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

De programmeer-kit voor de Dyna2000 is overigens nergens te krijgen, geen voorraad.
 
De dubbele klepveren zijn voor de hoge toerentallen en grotere lift. Trekt de klep krachtiger (sneller) dicht en omdat het twee verschillende veren zijn is er minder kans dat de veer gaat 'schommelen'. De timing heeft (voor zover ik het begrijp) er weinig invloed op.

Naar mijn herinnering komt de toerenbegrenzer met het ZZR1100 kastje 'maar' 1000 tpm hoger te liggen, en hoe vaak trek je de begrenzer in? Misschien kom je er mee weg. Een wijze man zei eens tegen mij: 'dat weet je bij het tweede blok'. Als je de veren toch hebt, zou ik ze erin zetten, maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

De programmeer-kit voor de Dyna2000 is overigens nergens te krijgen, geen voorraad.

De dubbele (sterkere) klepveren heb je nodig bij grotere kleplift en als je meer toeren gaat draaien. Daarmee voorkom je dat de kleppen gaan zweven. Ik wist nog geeneens dat de ZRX enkele klepveren had. In mijn oude Z1000 zitten ook sterkere dubbele klepveren van APE, een must bij een opgevoerde oude Z.
Maar als je die dubbele klepveren toch hebt -> monteren.
 
De dubbele klepveren zijn voor de hoge toerentallen en grotere lift. Trekt de klep krachtiger (sneller) dicht en omdat het twee verschillende veren zijn is er minder kans dat de veer gaat 'schommelen'. De timing heeft (voor zover ik het begrijp) er weinig invloed op.

Naar mijn herinnering komt de toerenbegrenzer met het ZZR1100 kastje 'maar' 1000 tpm hoger te liggen, en hoe vaak trek je de begrenzer in? Misschien kom je er mee weg. Een wijze man zei eens tegen mij: 'dat weet je bij het tweede blok'. Als je de veren toch hebt, zou ik ze erin zetten, maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

De programmeer-kit voor de Dyna2000 is overigens nergens te krijgen, geen voorraad.

De dubbele klepveren zijn voor de hoge toerentallen en grotere lift. Trekt de klep krachtiger (sneller) dicht en omdat het twee verschillende veren zijn is er minder kans dat de veer gaat 'schommelen'. De timing heeft (voor zover ik het begrijp) er weinig invloed op.

Naar mijn herinnering komt de toerenbegrenzer met het ZZR1100 kastje 'maar' 1000 tpm hoger te liggen, en hoe vaak trek je de begrenzer in? Misschien kom je er mee weg. Een wijze man zei eens tegen mij: 'dat weet je bij het tweede blok'. Als je de veren toch hebt, zou ik ze erin zetten, maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

De programmeer-kit voor de Dyna2000 is overigens nergens te krijgen, geen voorraad.

De dubbele (sterkere) klepveren heb je nodig bij grotere kleplift en als je meer toeren gaat draaien. Daarmee voorkom je dat de kleppen gaan zweven. Ik wist nog geeneens dat de ZRX enkele klepveren had. In mijn oude Z1000 zitten ook sterkere dubbele klepveren van APE, een must bij een opgevoerde oude Z.
Maar als je die dubbele klepveren toch hebt -> monteren.

Thanks, aan de gang maar weer met de kop er af gooien!! Ga toch de veren over steken.
 
ik lees hier dat er veel zijn met raisers. Wat doet dat aan de rijeigenschappen? En die weet de juiste naam niet meer,om je ketting aan te spannen omdraaien? Wat voel je daar van en zie je dat goed dat hij hoger staat achteraan? grtz

Ik heb ook Raisers er onder zitten, nadat ik eerst de kettingspanners / excenters terug in de normale stand heb gezet. De raisers geven een verhoging van de achterkant van 4cm. De kettingspanners zijn ongeveer 2,5 cm hoger als je ze omdraait. Let wel op je achterbrug, want die wordt door de ketting geraakt als je ze omdraait. Je kunt ook de voorvork laten zakken door de kroonplaten. werkt ongeveer hetzelfde. (niet verder als 1,5cm mee gaan hoor.)
Met raisers gaat je motor niet per defenitie beterder sturen, maar ziet er wel ontaard goed uit. Mijn ZRX1100 heeft nu de neiging om zwaarder in te sturen, waarna hij "ineens" de bocht invalt. Een voordeel is dat je de (schaam)randjes van je achterband pas echt heeeeel laat gaat gebruiken. Je hebt dus 'over'. :} :}
 
Laatst bewerkt:
op zaterdag 19 april oganiseert buell een circuitdag op zandvoort, misschien leuk om daar een zrx meeting aan te koppelen. meer info bij motorsportlifestyle.nl.

hi hoi divingrex
 
waarom geen ZRX circuitdag op zandvoort........
Maar oke, Ik wil wel naar zandvoort rijden om elkaar daar te treffen.
Maar ik heb ochtenddienst,dus kan ik pas naar tweeen.
Hoelaat dus, is mijn vraag............
gr,rick :]
ps,kijk hier eens even naar...
Welkom
 
@ bart, jammer, dit was een mooi moment geweest voor een eerste keer zandvoort.

@rick, het progamma begint om+/- 08.30, je kunt wel later komen maar dan loopt het wel op zijn einde.

hi hoi divingrex
 
De kettingspanners zijn ongeveer 2,5 cm hoger als je ze omdraait. Let wel op je achterbrug, want die wordt door de ketting geraakt als je ze omdraait.

Aha, dus daar komt dat geluid vandaan als ik op de motor afrem!

Ik heb net een ZRX1100 aangeschaft en de ketting sloeg vlak na het ketting spannen weer tegen de achterbrug aan. De kettingspanners staan inderdaad in de verhoogde stand, dus dat ga ik maar eens om laten draaien. Ik ben zelf toch al niet zo groot, dus als hij een beetje zakt is dat niet zo'n punt (hoewel verhoogd wel mooier staat natuurlijk). En ik heb er een nieuwe ketting bij gekregen, dus die wil ik graag goed houden.
 
Aha, dus daar komt dat geluid vandaan als ik op de motor afrem!

Ik heb net een ZRX1100 aangeschaft en de ketting sloeg vlak na het ketting spannen weer tegen de achterbrug aan. De kettingspanners staan inderdaad in de verhoogde stand, dus dat ga ik maar eens om laten draaien. Ik ben zelf toch al niet zo groot, dus als hij een beetje zakt is dat niet zo'n punt (hoewel verhoogd wel mooier staat natuurlijk). En ik heb er een nieuwe ketting bij gekregen, dus die wil ik graag goed houden.



Voor het (nog beterder) sturen kun je bij de ZRX wel de vorkpoten door de kroonplaten laten zakken. Of een tandje of twee a drie groterder achter...... :Y :Y
 
Voor het (nog beterder) sturen kun je bij de ZRX wel de vorkpoten door de kroonplaten laten zakken. Of een tandje of twee a drie groterder achter...... :Y :Y

Ik heb inmiddels de spanners omgedraaid. Ik ga het even een weekje proberen. Het rijdt inderdaad anders, alsof je hem harder de bocht in moet duwen. Doordat je wat lager zit is toch dat 'king of the road' gevoel een beetje weg. Ik denk dus dat het tijdelijk zal zijn.

Overigens klapte de ketting niet tegen de brug, maar tegen het spatbord. Een paar ringetjes op een van de bouten heeft dat opgelost. Ik heb de achterkant verlaagd omdat ik zelf niet zo groot en de motor niet achteruit kon rollen als ik er op zat.
 
Bullfrog, hoe had jij ook al weer je airbox gemodificeerd???? Samen met erwinzrx hebben we dit gemaakt.......

airbox.jpg

airbox1.jpg


Kan wel veel lucht door en het K&N filter voor de ZRX1200 kan er gewoon in. :} :} want ademhalen is belangrijk.
 
Laatst bewerkt:
Al 3 man voor naar zandvoort,(Raymond,Arie en ik zei de gek)
Wie volgt.......
Laat het ff weten dan, via dit forum.
gr,rick :]



full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan