ZRX Trefpunt (deel 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het afgelopen zaterdag naar goed naar mijn zin gehad op de Buell dag. Ik wil de mensen die er waren bedanken voor het warme onthaal dat ik heb gekregen. Zodra er een rit gereden gaat worden hoor ik het graag en hopelijk komen er dan nog meer.
Hier nog een piccie.
samen1.jpg

zrxblauw1.jpg

zrxnieuwgroen1.jpg

zrxgrijs1.jpg

samen2.jpg
 
anthony, bedankt voor het plaatsen van de fotos en tot een volgende keer.
hi hoi divingrex
Ik heb het afgelopen zaterdag naar goed naar mijn zin gehad op de Buell dag. Ik wil de mensen die er waren bedanken voor het warme onthaal dat ik heb gekregen. Zodra er een rit gereden gaat worden hoor ik het graag en hopelijk komen er dan nog meer.
Hier nog een piccie.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
 
Hallo mede-ZRX'ers :W :} :W ,

daar ben ik dan ook:

Sander, 24, Almere
ZRX1100 '97 Modified

Met de motor rijd ik graag de drukte van mijn werk van me af. En ik ben erg benieuwd of andere ZRX'ers net zo enthousiast zijn over hun motor als ik...gezien dit topic, lijkt me wel _O-

Lijkt me wel chilluh om met andere ZRX'en af en toe af te spreken voor een meetinkje ofzo....helaas net te laat voor de meeting op Zandvoort zag ik net. Nahja, komt wel een volgende, toch??

Btw, kan mijn ZRX nog bovenaan in de 'ledenlijst'? :Y , toch?

Tot graag ziens allemaal *O* *O* ,

Groeten,
Sander
full
 
btw...

zijn er nog mensen die naar de SBK gaan, deze zondag??

Wordt fantastisch weer volgens mij, mooi evenement. Als er mensen willen gaan, ik heb er eigenlijk wel zin in, maar wel op de motor natuurlijk...
 
zet het hier ook ff weg.

Te koop een devil uitlaatdemper
voor een Kawasaki ZRX 1100R uit 1999
uitlaatdemper is van maart 2008,en heeft geen db-killer erin zitten.
de kleur is carbonlook.
vraagprijs is 375 euro.

mijn excuses maar ik had een veels te hoge prijs erbij gezet

foto,s staan op m,n motorstek.
Motorstek profiel van gewoonrien
 
Laatst bewerkt:
Hey jongens ik ben weer ff bezig geweest met het opleuken van de ZRX. Na de Zandvoort meeting had ik een paar gouden stuurtjes gezien en ik kon het niet laten. Tevens heb ik mijn nieuwe spiegels van Rizoma gemonteerd. Het staat er weer netjes bij vind ik zelf.

Vandaag de stalen remleidingen binnen gekregen maar nog geen tijd gehad om te monteren. Leiding zelf is staalkleur en de koppelstukken goudkleurig. Zodra ze gemonteerd zijn maak ik er wel een foto van.

Hieronder nog een paar foto`s van het stuur. Ps zijn met de tel genomen had even niet iets anders voor handen.
24042008182.jpg

24042008183.jpg

24042008184.jpg
 
He die Anthony.....
Mooi man zo'n stuur'tje (toch)met die spiegels.
We wachten met smart op foto's met de nieuwe rem-leidingen.
(word het voor en achter)
We zie het wel.
gr ,rick :W
 
Hey mannen (ahum en vrouwen),

Ik heb een probleem met mijn droom motor, een zrx1100 uit 98 met Devil uitlaat. Zie ook foto in het foto boek.

Ik heb al tenminste drie keer gehad (en afgelopen vrijdag bij de SBK liet de zrx me staan) dat na ongeveer 15 km rijden de motor op drie cilinders begint te lopen. Meestal gaat dit na een kilometer weer over en kan ik vervolgens gewoon vrolijk zonder problemen doorrijden. Afgelopen vrijdag was het een kwestie van 10 minuten wachten, starten en daarna geen klap verkeerd.

De motor heeft een maand geleden een grote beurt gehad waarbij de carburateurs zijn gesynchroniseerd en afgestelt en nu denk ik dat het probleem wordt veroorzaakt door bevrienzende carburateurs.
Herkend iemand het probleem? Of heeft iemand een adres waar ik met de afstelling naar toe kan?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden, Heyses.
 
Hey mannen (ahum en vrouwen),

Ik heb een probleem met mijn droom motor, een zrx1100 uit 98 met Devil uitlaat. Zie ook foto in het foto boek.

Ik heb al tenminste drie keer gehad (en afgelopen vrijdag bij de SBK liet de zrx me staan) dat na ongeveer 15 km rijden de motor op drie cilinders begint te lopen. Meestal gaat dit na een kilometer weer over en kan ik vervolgens gewoon vrolijk zonder problemen doorrijden. Afgelopen vrijdag was het een kwestie van 10 minuten wachten, starten en daarna geen klap verkeerd.

De motor heeft een maand geleden een grote beurt gehad waarbij de carburateurs zijn gesynchroniseerd en afgestelt en nu denk ik dat het probleem wordt veroorzaakt door bevrienzende carburateurs.
Herkend iemand het probleem? Of heeft iemand een adres waar ik met de afstelling naar toe kan?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden, Heyses.


Wat je beschrijft lijkt inderdaad een geval van bevriezende carburateurs te zijn.
Zeker bij temperaturen lager dan 10 graden en een hoge luchtvochtigheid, 's-morgens met name.
Dit deed mijn fiets ook wel eens als het echt koud en vochtig was afgelopen winter, erg irri als je haast hebt. :)
Wat je in ieder geval even kunt controleren is of het filtertje onder de carburateurs niet dichtgeslibt zit, de carbs worden dan namelijk niet voorverwarmd.
Gewoon vervangen, dit was bij mij de oorzaak in ieder geval en vervangen lostte het op.

Motorgroetsels, :]

Frank
 
Laatst bewerkt:
~
He die Anthony.....
Mooi man zo'n stuur'tje (toch)met die spiegels.
We wachten met smart op foto's met de nieuwe rem-leidingen.
(word het voor en achter)

Remleidingen zijn idd voor en achter. Ook heb ik nieuwe gekleurde bouten besteld voor het motorblok. De kleur tja nog even wachtten voor jullie totdat ze binnen en gemonteerd zijn. Eerst wil ik zelf zien of het wel wat wordt.

Hier een foto van de remleidingen los.
DSC01763.jpg
 
zooooooo ben weer terug van 3 weekjes Egypte.
Heb wat leuke foto"s van een KEWESEKI , je echt waar , stond ook op het motorblok.
Zal ze eens posten als t lukt.
Tot snel en de groetjes

Bart
 
Hey mannen (ahum en vrouwen),

Ik heb een probleem met mijn droom motor, een zrx1100 uit 98 met Devil uitlaat. Zie ook foto in het foto boek.

Ik heb al tenminste drie keer gehad (en afgelopen vrijdag bij de SBK liet de zrx me staan) dat na ongeveer 15 km rijden de motor op drie cilinders begint te lopen. Meestal gaat dit na een kilometer weer over en kan ik vervolgens gewoon vrolijk zonder problemen doorrijden. Afgelopen vrijdag was het een kwestie van 10 minuten wachten, starten en daarna geen klap verkeerd.

De motor heeft een maand geleden een grote beurt gehad waarbij de carburateurs zijn gesynchroniseerd en afgestelt en nu denk ik dat het probleem wordt veroorzaakt door bevrienzende carburateurs.
Herkend iemand het probleem? Of heeft iemand een adres waar ik met de afstelling naar toe kan?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden, Heyses.

Hallo Heyes, Als je onder je carb`s kijkt zie je een koelvloeistof filter hangen. Kijk daar eens naar, die zit vaak verstopt bij zowel de 1100 als de 1200. (pas bij Erwinzrx nog schoongemaakt en bij mijzelf ook btw.......) Als je die twee klemmetjes losmaakt kun je het er tussen uit halen. Je kunt het filter uit een ander halen en uitspoelen. Weet je of het steeds dezelfde cilinder is of telkens een andere???? Een andere optie is dat er na het wassen wat water in de rechter carb opening loopt en als je motor dan warm wordt gaat het tussen de dop en de bougie zitten. Dat levert kort sluiting op......ook al een gehad. Tank er af bougiekappen er uit/af trekken en in het gaatje kijken met zaklicht. Kan btw ook wel eens olie bij staan, maar dat hoeft niet erg te zijn. Als je dan kleppen laat stellen moet je ff aangeven dat ze de middelste pakkingen vervangen.

groetsel vanuit het zonnige amerika..........
 
Dag Heyses,

Ik ken dit probleem vanuit het verleden. Ik heb het zelf ook gehad na een door mijzelf uitgevoerde grote beurt. Het heeft heel lang geduurd voordat ik er achter kwam, maar uiteindelijk bleek het gewoon water in een van de kanalen waar je de bougies monteert.

Boven op de bougiekap zit een grote afsluitdop die het kanaal afsluit (tegen water) ter hoogte van het kleppendeksel. De bougiekap zelf wordt vergrendelt op de bougie door een zeer klein veerringetje (in de bougiekap). Dit veertje wil het wel eens begeven, waardoor de bougiekap niet goed blijft vastzitten op de bougie en de afsluitdop niet meer goed afsluit. Na een stevige regenbui of het schoonmaken van de motor (hogedruk of tuinslang) blijft er water op het kleppendeksel liggen. Zodra je de ZRX op de jiffy zet (en de motor schuin staat) stroomt al het water naar cilinder 1 en dus via de afsluitdop het kanaal in. Afhankelijk van de hoeveelheid water slaat de bougiekap door en heb je geen ontsteking op cilinder1 en dus een driepoot.

Als je maar lang genoeg doorrijdt (en het blok goed heet is) verdampt het water en draai je weer op 4 poten.

Remedie: nieuwe bougiekap (ongeveer 25 euro)

Je kan het controleren dmv van de kalkaanslag die je ziet in het bougiekanaal. Het kan ook dat je dealer de bougiekappen niet goed heeft aangeduwd.

Bevroren carburateurs lijkt mij sterk, want zo koud is het de laatste tijd niet meer.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Groet, De Maan.










Hey mannen (ahum en vrouwen),

Ik heb een probleem met mijn droom motor, een zrx1100 uit 98 met Devil uitlaat. Zie ook foto in het foto boek.

Ik heb al tenminste drie keer gehad (en afgelopen vrijdag bij de SBK liet de zrx me staan) dat na ongeveer 15 km rijden de motor op drie cilinders begint te lopen. Meestal gaat dit na een kilometer weer over en kan ik vervolgens gewoon vrolijk zonder problemen doorrijden. Afgelopen vrijdag was het een kwestie van 10 minuten wachten,
starten en daarna geen klap verkeerd.

De motor heeft een maand geleden een grote beurt gehad waarbij de carburateurs zijn gesynchroniseerd en afgestelt en nu denk ik dat het probleem wordt veroorzaakt door bevrienzende carburateurs.
Herkend iemand het probleem? Of heeft iemand een adres waar ik met de afstelling naar toe kan?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden, Heyses.
 
zondag 18 mei gaat vereniging motorvision een tocht rijden door de ardennen en eifel, zijn er nog rexers die zin hebben om mee te gaan.

hi hoi divingrex.
 
zondag 18 mei gaat vereniging motorvision een tocht rijden door de ardennen en eifel, zijn er nog rexers die zin hebben om mee te gaan.

Zou leuk zijn maar ik zit dan in schotland voor een cursus van 8 dagen. Ik ga met collega daarheen en beide op een motor, aangezien we een weekend vrij zijn daar gaan we ook lekker touren.
 
zondag 18 mei gaat vereniging motorvision een tocht rijden door de ardennen en eifel, zijn er nog rexers die zin hebben om mee te gaan.

hi hoi divingrex.
Ja hoi, Hans
Ik denk dat t wel lukt maar moet ff een slag om de arm houden.
Geef ff door wanneer je t zeker moet weten.


Groetjes
Bartje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan