TripleSteve
MF veteraan
- Onderwerp starter
-
- #26
Oke, op die vragen heb ik reeds gedeeltelijk antwoord.
De 16" velg past er naadloos in. Heb met "ervaring" gesproken.
De max. bandenmaat is een 150/70-16 !
Nu nog een bandje vinden met deze bijzondere maat.
De Suzuki 1000 heeft 320mm schijven. Met een 16" voorwiel en zeker met een dikke voorband word wieltje demonteren aan de voorkant waarschijnlijk een gepriegel. Je krijgt hoogstwaarschijnlijk bij 16" de remklauw niet van de schijf geschoven als het wiel eruit moet. Dan moeten ook beide schijven losgedraaid worden. Niet onoverkomenlijk maar wel extra werk.
Euh, als ik dit lees denk ik dat of je het niet helemaal goed gelezen heb, of ik het heel onduidelijk heb geschreven.
Wat er gaat gebeuren..
Achter komt er een 16" wiel van een CX500 custom in.
Aan de voorkant heb ik een voorvork van een GSXR1100 en die wilde ik met mn CX 18" velg gaan combineren, echter heb ik nu voor de makkelijkere en ik denk betere oplossing gekozen.
Ik heb zojuist een voorwiel met schijven en 6zuiger remklauwen voor de GSXR1100 gekocht en ga dus de hele front end van die motor gebruiken.
really?
gewoon lassen man...
dik project voor de rest!
Ik zou absoluut gaan voor lassen, lijmen van een stuurpen is zwak of ben je je leven zat??? Een paar keer op je achterwiel en je voorpartij gaat een eigen leven leiden...
ik zie ook geen foto's.
maar als alles al klaar is, vrees ik dat na het lassen het net iets minder klaar (lees perfekt recht) gaat zijn.
beter eerst de verlenging definitief maken (lassen of ineen schroeven, heb ik ook al gedaan) en dan pas de eindbewerking op maat.
Ik ook niet meer (gisteren wel)ik zie ook geen foto's.
Recht EN centrischmaar als alles al klaar is, vrees ik dat na het lassen het net iets minder klaar (lees perfekt recht) gaat zijn.
Precies, technisch gezien de enige manier (buiten een heel nieuwe pen maken) om de lagers perfect recht en in lijn te krijgen. Deze staan ook niet bekend om hun vermogen uitlijnfouten op te nemen.beter eerst de verlenging definitief maken (lassen of ineen schroeven, heb ik ook al gedaan) en dan pas de eindbewerking op maat.
....in principe heeft het weinig te houden lijkt mij?
Goed, het is duidelijk dat het lassen gaat worden, en dat ik rekening moet houden dat het kaarsrecht blijft!
Ondertussen zouden de foto's het weer moeten doen!