één Carburator leeg? V-Max

bcans

Die hard MF'er
13 nov 2002
805
0
antwerpen
Tijdens het leeg laten lopen van de carburators (klein darmpje onderaan en vijsje) had ik een vreemd probleem.

Allemaal goed maar bij eentje, links voor wil der niks uitkomen :?

Als ik op de vlotterkamer ontluchting blaas vliegen er wel spettertjes in de venturi kamer.

Het was deze carburator waarbij ik 3 maanden geleden ontdekte dat de choke niet mee bewoog, ik heb toen een vijsje vast moeten zetten en sindsdien draait hij niet meer zo goed :(

Kan me iemand vertellen hoelang het duurt voor een leek om de carburators eraf te gooien, zuiver te maken en terug te monteren?
 
Dat is helaas niet waar.
Je vulling kun je betrouwbaar oprijden tot 75 à 80 % verbruikt is. (officieel 70%)

Paul.

het gaat over de nivo meting voor de NOS.
Als je met tijd werkt en bij een volle fles de teller reset moet je toch kunnen zien hoeveel er nog in zit (ongeveer) :?

in ieder geval het gaat erom om het balkje bij de NOS fles op het LCD een functie te geven.
 
als ik nu de boel eens klaar maak voor 25mei :z
Als prototype moet het lukken maar een mooie behuizing laten frezen zal niet meer lukken.
Dan nog mijn ex overtuigen om de kinderen die zondag daar te houden :]
Wat mij betreft is 25 Mei wel een goede datum, kheb de Zondagen daarna alweer andere dingen staan. Ik kan wel jouw kant opkomen zonder die VMax rit in Roosendaal, hoef jij niet je hele schema om te gooien qua kinderoppas ! Hoop wel dat ik dan de brommert al terug heb van Hennie. Zoniet, kom ik met de bulderbak ( Chevy ) de straat wel ff wakker schudden ;)
 
Wat mij betreft is 25 Mei wel een goede datum, kheb de Zondagen daarna alweer andere dingen staan. Ik kan wel jouw kant opkomen zonder die VMax rit in Roosendaal, hoef jij niet je hele schema om te gooien qua kinderoppas ! Hoop wel dat ik dan de brommert al terug heb van Hennie. Zoniet, kom ik met de bulderbak ( Chevy ) de straat wel ff wakker schudden ;)

Dus rij jij niet mee de 25ste en zou je langs antwerpen willen komen, maar ik zou wel eens een V-Max ritje willen mee doen, het zou mijn eerste zijn.
Dan kunnen we nadien schermpie kijken :P
Chevy: mijn straat is een zone 30 en geen zwaar transport toegelaten ;)

Ik zal proberen om het te regelen dat mijn kindjes bij mijn ex blijven, das daar beter om te spelen met dat mooie weer dan bij mij op het derde })
 
Nu terug ON-TOPIC:

Ik ben net klaar met mijn carburators, om 15h gestart en om 21h pas klaar :(
Ik weet niet wat ze die jappen te eten geven maar bijna elk vijsje zat muurvast.
soms meer dan 10min bezig geweest om één vijsje los te krijgen :( :( :( :( :( :(
Ik hebt dus alles open gekregen en ook weer dicht, hij draait toch das een goe teken.
waar zat het vuil?
1: achter een klein rubber membraampje aan de zijkant zat bruine blubber
2: op het grote membraam zat bruine blubber
3: in de vlotterkamer zal bezinksel.

ik heb alles netjes zuiver gemaakt zoals het zou moeten zijn.
Er zit daar ergens achter een rubberen stopje een zeer fijn sproeiertje, die zat bij elke carburator dicht, ff perslucht erop en het was gefixed.

vraagjes:
A:de gas schuiven die aan het grote membraam gekoppeld zijn, moeten die niet een beetje gesmeerd worden zodat ze soepeler bewegen? (nog niet gedaan hoor!)
B:ik heb de piloot vijsjes er niet uitgehad ivm regeling, kan hierachter ook nog vuil zitten?
C:de synchronisatie vijsjes zijn er allemaal uit geweest,ik heb ze terug afgeregeld door zeer nauwkeurig te kijken naar het moment dat de gaskleppen open gaan als ik heel voorzichtig de gas bedien.
Hij draait nu als een klok, een zeer stabiele ralentir,hij is nog wel niet warm geweest, maar heb ik het goed gedaan of moet er echt een vacum meter aan?

Niels, volgende keer kom je het maar doen in drie uur, dan kunnen we nog een pint gaan pakken ;)
 
Dus rij jij niet mee de 25ste en zou je langs antwerpen willen komen, maar ik zou wel eens een V-Max ritje willen mee doen, het zou mijn eerste zijn.
Dan kunnen we nadien schermpie kijken :P
Chevy: mijn straat is een zone 30 en geen zwaar transport toegelaten ;)

Ik zal proberen om het te regelen dat mijn kindjes bij mijn ex blijven, das daar beter om te spelen met dat mooie weer dan bij mij op het derde })
Vindt ik ook een goed idee, ik zou je je eerste "echte mannen-motor" ritje niet willen ontnemen ;)
Blij te horen dat je VMax het nu beter doet.
 
In sommige carburateurs, o.a vaak dell´Orto, zit aan het vlotter-mechaniek een driekantig metalen pennetje dat de benzinetoevoer opent en sluit.
Er zit aan de punt een beetje half-zachte kunststof.
Treedt er aan dat puntje slijtage op dan kun je de gekste storinkjes verwachten, soms lekken/overlopen/verzuipen maar ook niet zelden "kleven" en onregelmatige brandstof-toevoer.
Vaak krijgt dan de choke de schuld ...
Vervangen van dat pennetje is niet moeilijk; je moet het alleen op tijd door hebben.
 
Mikuni van de Vmax heeft messing zitting en RVS stift als afsluiter.
Veelal is vervuiling het probleem bij de Vmax.
Zo ook bij mij en hoop er snel vanaf te zijn met mn nieuwe carbs ( Keihin FCR 41 mm )
 
Net terug van beurs in hasselt.
Speedtrap:
tja, het was minder dan 300m
We mochten niet blijven optrekken anders kon de multinova ons niet flitsen
we moesten 10m voor de politiewagen de snelheid stabiel houden.
Ik ben geflitst tegen 153km/h, de snelste V-Max 168km/h :(
De snelste in totaal, ZX12 184km/h.

Ik had mijn boost vanaf 3000tr laten open gaan maar ik heb de indruk dat hij dat minder trekt?
Ik had geen wielspin en geen wheely, en stond volgas in eerste?
Normaal als ik open gooi komt hij in eerste van de grond of slipt mijn achterwiel.
Zou hij dat toch nog niet in orde zijn :?
Ik denk dat ik de 24ste mei eens naar weert ga rijden en 25€ op ga doen.
Nadien een stage 7 zetten zonder V-Boost, anders heb ik geen plaats voor nozzles })

met andere woorden, ik ben een slechte rijder en kan niet fatsoenlijk met een V-Max optrekken. Dus schermpje klaar maken en de dragrace soft erin programmeren.
En dan maar blijven oefenen tot ik een mooie tijd kan neer zetten.

NitroMax: in ga volgende vrijdag een toertje doen in jou richting, mag ik eens langs komen?
 
Je bent van harte welkom. Vrijdag is onze vrije dag, wel ff contact over houden, as Vrijdag moet ik de trike naar het revisiebedrijf van de automatische versnellingsbak brengen, daar heb ik een probleem mee. Heb vervoer geregeld via het grondwerkersbedrijf van m'n broertje ( kan niet op een gewone aanhanger, heeft uiteraard maar één voorwiel en is nogal breed ). Ik wil zo vroeg mogelijk vertrekken, om 's middags weer vrij te zijn ( kan er toch niet op wachten ivm drukte bij dat bedrijf ).
Vmax staat niet thuis, die staat bij Henny Raats voor de nieuwe achterbrug en is hopelijk klaar vóór de Dynodag en de VMax/Roosendaal rit de dag erop.

Koffie staat klaar ( is bij wijze van spreken natuurlijk, anders issie Vrijdag hartstikke koud ;) )
Nadien een stage 7 zetten zonder V-Boost, anders heb ik geen plaats voor nozzles
Hehe, eindelijk wijze woorden ;)
 
Je bent van harte welkom. Vrijdag is onze vrije dag, wel ff contact over houden,

Het zou maar voor 's avond zijn rond 7h.

Hehe, eindelijk wijze woorden ;)

Ik voel mijn V-Boost totaal nie, dus kan hij er beter af, dan kan ik de V-Boost servo gebruiken voor een crusecontrol :) die natuurlijk via mijn schermpie loopt.
Zonder V-Boost kan ik 4 mooie nozzles installeren zonder dat iemand het ziet.
Met een stage 7 krijg ik ook iets meer plaats onder de dummy voor een flesje.
Nu heb ik laatst gehoord over een fles die in de benzinebak zou zitten, volledig onzichtbaar?
Stel ik doe het op die manier en zet een echte benzinebak erop zoals jij,dan kan ik zonder te tanken naar de ardennen.
 
Op zondag 04 mei 2003 22:43 schreef bcans het volgende:Het zou maar voor 's avond zijn rond 7h.Nu heb ik laatst gehoord over een fles die in de benzinebak zou zitten, volledig onzichtbaar?
Stel ik doe het op die manier en zet een echte benzinebak erop zoals jij,dan kan ik zonder te tanken naar de ardennen.
Rond 19.00 uur is prima !

Fles in de tank? Nooit van gehoord, moeilijk vullen ook, die fles op die manier en je raakt er een hoop "benzine"ruimte mee kwijt. Tankje boven op geeft effectief maar 4.5 liter ipv de opgegeven 6 liter, omdat de motor schuin staat tijdens het tanken ( of je moet iemand anders laten betalen, kun je de motor rechtop houden ;) )
 
Rond 19.00 uur is prima !

Fles in de tank? Nooit van gehoord, moeilijk vullen ook, die fles op die manier en je raakt er een hoop "benzine"ruimte mee kwijt. Tankje boven op geeft effectief maar 4.5 liter ipv de opgegeven 6 liter, omdat de motor schuin staat tijdens het tanken ( of je moet iemand anders laten betalen, kun je de motor rechtop houden ;) )

Heb je geen bok meer?

Ik zou zo'n tankje kopen maar wel uitbouwen aan de onderkant zodat er toch meer in kan,ze zijn nu gemaakt voor een standaard luchtfilter.
 
Op zondag 04 mei 2003 23:09 schreef bcans het volgende:Heb je geen bok meer?
Nee, allang geleden eraf gehaald, pastte niet meer met de uitlaten ( is een lelijk uitstekend ding trouwens ook )

Ik zou zo'n tankje kopen maar wel uitbouwen aan de onderkant zodat er toch meer in kan,ze zijn nu gemaakt voor een standaard luchtfilter.
Die heb ik ook wel eens gezien ja, past bij mij niet vanwege alle electronica en solenoids voor de NOS die onder de tank zitten, is natuurlijk allemaal wel weer te verplaatsen, maar ik vind het wel mooi staan zo, en makkelijk bereikbaar.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan