€500 challenge 2019: Dindo's ikea project cbx 650 nighthawk

Dindo

mumble master
28 aug 2007
4.580
1
47
Hoogezand
Bezoek Site
lang gewacht maar toch gekomen de update:
heb project tijdje met rust gelaten vanwege meerdere andere projecten maar van de week toch maar weer een stukje gedaan

begonnen met schoonmaken van de koppelings pomp en nalopen van de elektra
nadien op de motor geplaatst
ook de pod filters eraf gehaald en na 1.5 uur worstelen zitten de orginele luchtfilter huis buizen er weer op , dus achter een luchtfilter aan
elektra voor is allemaal aangesloten nu .gaskabels en choke aangesloten en koplamp geplaatst
nu nog de rempomp nalopen en schoonmaken , remleidingen kopen en boel afvullen

verder zijn er al nieuwe banden gemonteerd

verder staat nog open :

accu kopen
luchtfilter beugel maken
startmotorkabel vinden of maken
bagage frame maken
afstellen en rijden!

Laatst bewerkt:

Dindo

mumble master
28 aug 2007
4.580
1
47
Hoogezand
Bezoek Site
oja hier nog een shitload aan foto's

uitlaat weer netjes gemaakt

koppelings slave was nogal vuil

carbs weer schoon en inelkaar gezet

kroonplaat en koplamp steun ook zwart gemaakt

rubbers gemonteerd vh antiduik systeem

nieuwe bandjes dit keer dunlop ipv bridgestone ( zijn gedoneerd dus niet kieskeurig )

resultaat toen na montage van bovengenoemde onderdelen

koppelings pomp schoonmaken

stuurschakelaars gedemonteerd en behuizing voorzien van verfje

en de boel herbouwd en gemonteerd

Laatst bewerkt:

Jan ARTC132

MF veteraan
11 dec 2010
1.546
5
35
Haarlemmermeer
Netjes! Waarmee heb je die koppelingspomp schoongemaakt? Ik heb datzelfde klusje te doen voor mijn VF.
Revisieset ligt al klaar, maar ik twijfel nog even over het schoonmaken (thinner oid?).

Kiwi

MF veteraan
15 sep 2004
7.447
15
34
Drenthe
Ziet er al wel uit als een comfortabele motor. Wat heb je eigenlijk aan de uitlaat gedaan? Ik zie witte tape?

Laatst bewerkt:

Dindo

mumble master
28 aug 2007
4.580
1
47
Hoogezand
Bezoek Site
Netjes! Waarmee heb je die koppelingspomp schoongemaakt? Ik heb datzelfde klusje te doen voor mijn VF.
Revisieset ligt al klaar, maar ik twijfel nog even over het schoonmaken (thinner oid?).
heb doeken en remreiniger gebruikt om de slave schoon te maken en de cilinder en zuiger met een hele fijne scotsbrite opgeschuurd daarna de zuiger gepolijst

Dindo

mumble master
28 aug 2007
4.580
1
47
Hoogezand
Bezoek Site
kleine update ; heb nu een accu gekocht en aangesloten . eens kijkend of ik olie druk op bouwde . helaas niet dus blok kan weer uitelkaar en nagelopen worden . foto's volgen spoedig

Wimvlis

MF veteraan
28 apr 2009
3.583
37
Naaldwijk
Misschien een wat blonde vraag, weet je zeker dat de elektra van je oliedruklamp goed zit. Zou namelijk meer dan frustrerend zijn om je blok open te halen terwijl je elektra voor dat deel niet zou werken :X

Laatst bewerkt:

Dindo

mumble master
28 aug 2007
4.580
1
47
Hoogezand
Bezoek Site
was eerste wat ik checkte maar hoorde ook schrapend feluid uit het blok en na aftap vd olie leek het of er zand of korrels in de bak lagen (blok was kompleet gestraald ) had alle kanalen dacht ik schoon gespoeld maar klaarblijkelijk toch wat gemist