Waar op letten bij aankoop Mito?

Bananenschiller

Die hard MF'er
22 aug 2002
565
0
Arnhem
Omdat ik nou al een tijdje op zoek ben naar een Mito, vroeg ik me toch wat dingetjes af:

1. Is zo'n upside down voorvork standaard, of zijn er maar een paar die het hebben? En is het belangrijk?
2. Ik las laatst ergens dat de Lucky Strike uitvoering en de Eddy Lawson uitvoering sneller waren dan de std uit voering, klopt dit of is het gelul?
3. Zijn er andere specifieke onderdelen waar je bij aankoop van een mito op moet letten?

bvd, mzzls Peter
 
Op donderdag 05 september 2002 00:05 schreef Poeg het volgende:
Omdat ik nou al een tijdje op zoek ben naar een Mito, vroeg ik me toch wat dingetjes af:

1. Is zo'n upside down voorvork standaard, of zijn er maar een paar die het hebben? En is het belangrijk?
2. Ik las laatst ergens dat de Lucky Strike uitvoering en de Eddy Lawson uitvoering sneller waren dan de std uit voering, klopt dit of is het gelul?
3. Zijn er andere specifieke onderdelen waar je bij aankoop van een mito op moet letten?

bvd, mzzls Peter
Ik weet niet hoe het met Mito's zit, maar blauw witte Soezen en groene Kwakies zijn wel sneller dan die die een ander kleurtje hebben. :+
 
Ik zou goed kijken naar de kilometerstand.
Of er pas een nieuwe zuiger en zuigerveren in gezet zijn.
Of ie schade heeft gehad controleren of alles recht is (frame, stuur)
De slijtage-onderdelen controleren.
 
Heb er zelf een gehad en kan je zeggen dat het zeer belangerijk is dat je goed oplet voordat je er een koopt.

Goed is om op te letten of ie nog een beetje vermogen hebt. Neem je vriend/vriendin mee als je een proefrit gaat maken en cross ff de snelweg op, kijk of ie een beetje vermogen heeft (ja, relatief, i know) en met z'n 2'en moet je echt nog wel tot de 150 komen en in je eentje echt tot de 170/180, anders is er gewoon iets mis (mijne liep dus 140 :P ).

Verder heeft een mito vanaf model '93 of '94 een USD voorvork, het staat echt wel wat mooier.

Ik kan je vertellen dat als je een mito koopt dat je er echt veeeeeeel meer lol van hebt als je echt een goede koopt!!

Succes!
 
Wat is een Mito??????

ff een piccie om de boel wat op te leuken

Cagiva_Mito.jpg
 
EEn RS250 is niet een brommer formaat hoor. Ik pas er met mijn 1.84 nog zeker goed op.
 
een mito is gaaf!
hij heeft geen brommer geluid maar een gp geluid!!!
das wat we allemaal willen toch?
ik heb er ook een gehad en dat rijd echt super gaaf en je kunt er veel op leren.
gewoon net als al gezegt is op het vermogen letten en op schade letten.
en dan maar door poken tot de 7e versnelling.

succes ermee

p.s. ook heb een rs250 gehad en deze had ook geen brommer geluid.
we zijn niet allemaal op een (te dikke) viertakt begonnen,
en dit was nog wel in de tijd van het onbeperkt rijden hoor dus volledig mijn eigen keus.
 
een RS 50 is toch wel een erg stuk kleiner als een Mito hoor

Het leuke van de Mito is dat ie de wielbasis en geometrie heeft van de 500cc V4 GP Racer waarmee Steady Eddy Lawson reed.

Zaak is goed te letten op electrische storingen.
idd vermogens afgifte is zeer belangrijk.
 
Op letten... cylinder kan 10.000Km. lopen, dan moet ie vervangen worden. Ieder raar geluid uit het blok duid op problemen, moet dus foutloos lopen. Bandjes, balhoofd en andere standaard zaken. Bel eens met die gast van www.125cc.nl Aardige vent helpt je zeker weten goed op weg!

PS, met carbon uitlaat is het brommergeluid een stuk vetter (donkerder :? )
 
Op letten... cylinder kan 10.000Km. lopen, dan moet ie vervangen worden. Ieder raar geluid uit het blok duid op problemen, moet dus foutloos lopen. Bandjes, balhoofd en andere standaard zaken. Bel eens met die gast van www.125cc.nl Aardige vent helpt je zeker weten goed op weg!

PS, met carbon uitlaat is het brommergeluid een stuk vetter (donkerder :? )

Cylinder??? moet dat niet zuiger zijn?
Iedere 10000km een nieuwe cilinder lijkt me toch wel een beetje een dure hobby...
 
Terug
Bovenaan Onderaan