Pimp my ZXR 400

Lunatic

MF veteraan
12 apr 2005
11.746
0
Lelystad
Hai,

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Ant27 en woon in lelystad en sinds kort hier actief op MF. Je kan mij voornamelijk vinden op Flevoland Topic . Ik ging altijd alleen op pad maar vindt dit veel gezelliger.

Ik rijd op een kawasaki zxr 400 uit 92 en na de nodige lessen (lees valpartijen) is mijn motor niet helemaal meer orgineel. Voor de laatste les had ik hem helemaal groen met een beetje zwart gemaakt. Maar ongeveer 1 week nadat ie klaar was heb ik weer en les gehad. (niet remmen in de bocht als je knie aan de grond zit en je voorwiel onder je vandaan schuift :X ) En sinds dien ziet ie er zo uit.

nu.JPG


Jethro heeft toen lopen soepen met mijn fiets en er dit van gemaakt.

oranje.jpg


Ik dacht dat is wel een aparte kleur dus ben gaan overleggen met mijn neef (die is spuiter) en die had nog een kleurtje op voorraad. Lotus B25 Chrome Orange. Die ziet er zo uit.

kleur.jpeg


Ik heb sindsdien de smaak te pakken en aangezien hij toch opnieuw gespoten moet worden dacht ik: dan kan ik het net zo goed een beetje groter aanpakken en er een stoere fiets van maken.

Maar hier komt een tekort van mij om de hoek kijken, ik ben niet helemaal thuis in het wereldje. Ik snap er niet zo heel veel van wat je nu precies moet hebben en hoe je eraan kan komen.

Neem b.v. stalen remleidingen, ik ben al wezen kijken op inet voor Hell en goodridge. Maar snap er geen fuck van. Wat moet je precies bestellen. En ga zo maar door.

Hier wil ik jullie om hulp vragen. Zouden jullie mij kunnen helpen om de juiste dingen bij elkaar te zoeken en ook het juiste te bestellen en kunnen jullie mij advies geven over hoe sommige dingen aan te pakken.

Dit is wat ik tot nu toe allemaal bedacht heb.

- Motor opnieuw spuiten (jehtro is nog bezig met ontwerpen, foto volgt)
- Ander blok eronder hangen (ik heb nog een race blok liggen maar die moet ik nog nakijken.
- Frame en achterbrug mat zwart maken
- Een lamp zoeken die in mijn voorkuip past (ik heb nu mijn lamp onder de kuip en heb echt fuck licht. Ik durf niet 's avonds te rijden)
- Andere spiegels, eventueel met knipper erin verwerkt.
- Led achterlicht
- Andere kentekenhouder
- Andere achter knipperlichten
- Gekleurde bouten waar kan
- Tellers aanpassen (iets met zwart en oranje)
- Andere uitlaat
- Ander kuipruit
- Andere hendels
- Bekabeling in een andere kleur
- Andere Schetsplaten

En ga zo maar door. Alle ideeën zijn trouwens welkom.

Ik heb deze schetsplaten gezien (of heten die dingen anders)
Voetsteuen.jpeg
. Die zou je kunnen kopen bij Team CSR maar ik kan ze daar niet vinden. Ik kan wel iets cnc laten maken maar dan heb ik wel de juiste maten e.d. nodig. Die heb ik van de linkerkant wel maar van de rechterkant heb ik die niet. Degene die ik nu heb past al niet goed en mijn achterrem blijft daardoor hangen.

Bij Oem uk heb ik ook al leuke dingen gezien.

Dus in het kort nog een keer mijn vraag. Kunnen jullie advies geven over hoe hem te maken, niet iedereen zijn smaak is hetzelfde maar hoe meer ideeën hoe groter de kans is dat het een stoere fiets wordt. En kunnen jullie mij helpen zoek op inet voor de juiste spullen.

Het is mij al vaak genoeg gebeurt dat ik iets klaar had en dan achteraf dingen anders hadden gemoeten.

Hier volgende de andere topics over de technische vragen welke ik tegenkom

Vliegwiel

Olie


In iedergeval bedankt voor de moeite.
:W
 
Laatst bewerkt:
- Motor opnieuw spuiten (jehtro is nog bezig met ontwerpen, foto volgt)
- Ander blok eronder hangen (ik heb nog een race blok liggen maar die moet ik nog nakijken.
- Frame en achterbrug mat zwart maken
- Een lamp zoeken die in mijn voorkuip past (ik heb nu mijn lamp onder de kuip en heb echt fuck licht. Ik durf niet 's avonds te rijden)
- Andere spiegels, eventueel met knipper erin verwerkt.
- Led achterlicht
- Andere kentekenhouder
- Andere achter knipperlichten
- Gekleurde bouten waar kan
- Tellers aanpassen (iets met zwart en oranje)
- Andere uitlaat
- Ander kuipruit
- Andere hendels
- Bekabeling in een andere kleur
- Andere Schetsplaten

- Motor spuiten had je al iemand voor..
- Blok controleren en eronder met dat ding
- Frame + brug poedercoaten :} (voor resultaat zie mijn topic)
- Voor de lamp, kijk eens bij Superkris in z'n topic.
- Alle losse delen, gewoon zoeken op I'net.
- Stalen remleidingen, zoek contact met CH900Monster hier op het forum. Die maakt ze perfect op maat voor een fractie van de winkelprijs.
 
He ant,

Lache Lelystad, daar kom ik ook vandaan. Ik heb zelf een verbouwde ZXR 750 H2 uit 1990. Misschien kunnen we eens praten samen. Let me know if you want.

Hier een foto van de mijne.
full

Groet Dave Nada
 
ik neem aan dat je mijn gepruts ook wel kent ;)

hier een paar tips:

-Koplamp: Wat wil je? heb je nu een dichte topkuip? dan kan je voor lenslampjes gaan. die zijn goed betaalbaar, klein, en geven super veel licht! Heb je je orginele koplamp er in zitten, maar wilje iets anders, haal een model uit de uk! die is met dubbele koplamp, maar in de zelfdste vorm als de orginele

- Stalen remleiding: Is goed spul. Mits je remsysteem verder helemaal 100% is kunnen stalen remleidingen voor veel meer gevoel bij het remmen zorgen. je remhendel wordt dan ook veel harder. CH 900 Monster kan die remleidingen voor een prikkie maken!

- Stepjes: ik zelf vond het belachenlijk even 300 pleuro uit te geven aan dat soort zooi, dus ijk her bijn eigen stepjes bewerkt. check mn topic maar. ik ben er zelf erg tevreden over!

- Frame & velgen: Niet spuiten maar laten coaten! anders ligt het er zo weer af!

- Achterlicht: ik heb nog wel een LED achterlamp over. een orginele lamp die is omgebouwd naar LED. check mijn topic maar voor foto's

- Andere kentekenhouder: heb ook nog een mooie voor je liggen met mooie knippers er op. Kan je ook van mij overnemen. je zult hem alleen wel even opnieuw moeten spuiten. In mijn topic zijn er ook zat piccies van te vinden, er er staat zelfs nog een howto van mij op het forum hoe je zo'n ding moet maken

- Tellers: Tellers kom je niet in zonder ze te slopen. ik zou het nioet probeen als ik jou was.
 
Zo het even geduurd maar hier even een update van wat ik tot nu toe gedaan heb:

- Motorblok hangt eronder
- Uitlaat een beetje aangepast


Verder ben ik nog niet gekomen want er waren toch wat problemen na het ophangen van de het blok.

Ik heb er wel mee gereden (rond een uurtje of 00:00 door de buurt) maar ik geloof niet dat mijn buren hier erg blij mee waren.

Maar :} :} :} wat een power in het blok. *D

De problemen met het blok zijn als volgt:

- Veel condens in het blok, gevolg water in mijn olie
- Geen vliegwiel, moet deze van het oude blok overzetten :X

Zie ook:

Vliegwiel

Olie

Maar we gaan gewoon gezellig door en het zal allemaal vast wel goed komen *O*
 
Mooi mooi. Het is altijd leuk zulke topics te volgen en dat zal ik in deze ook zeker doen! Een zxr 400 maakt t dan net weer iets leuker! ;)

Succes!
 
He ant,

Lache Lelystad, daar kom ik ook vandaan. Ik heb zelf een verbouwde ZXR 750 H2 uit 1990. Misschien kunnen we eens praten samen. Let me know if you want.

Hier een foto van de mijne.
(Afbeelding)
Groet Dave Nada

Altijd gezellig man, sorry dat ik zo laat reageer :z , ik heb je trouwens nog niet in het flevoland topic gezien. Had ik ook nog niet aan je door gegeven.

Flevoland Topic

Maar je bent altijd welkom om ff te kletsen nice bike trouwens :Y (zwart is altijd goed :9~ )
 
Altijd gezellig man, sorry dat ik zo laat reageer :z , ik heb je trouwens nog niet in het flevoland topic gezien. Had ik ook nog niet aan je door gegeven.

Flevoland Topic

Maar je bent altijd welkom om ff te kletsen nice bike trouwens :Y (zwart is altijd goed :9~ )
Klopt ken niet zo gek veel Bikers uit de Polder.

Bij de weg, jij leest misschien het Flevoland Topic veel, maar je eigen topic niet gezien de late reactie.
Maar ja beter laat dan nooit.
Een X afspreken kan natuurlijk altijd.

Groet Dave Nada
 
Krijg de rode vlammen er niet helemaal mooi op! Dus nog maar ff achterwege gelaten!
full


Deze als voorbeeld genomen!
kawasaki-zx6r-05-bikepics-435569.jpg
 
De remleidingen worden deze week besteld, thanks voor de tip.

Volgende project is het richten van alle losse onderdelen en het goed laten aansluiten van de kappen. Als dat gebeurt is kunnen de onderdelen klaar gemaakt worden voor de coater. En als de juiste knippers en lampen zijn gevonden kunnen de kappen ook naar de spuiter.

Helaas ben ik heel erg druk en heb weinig tijd om in de schuur door te brengen, ik heb wel een straalkacheltje geregeld zodat het niet al te koud is in de schuur. Nu ook nog het probleem van mijn vliegwiel oplossen en we zijn een heel eind.

Definitive kleur is nog niet bekend
 
- Motor spuiten had je al iemand voor..
- Blok controleren en eronder met dat ding
- Frame + brug poedercoaten :} (voor resultaat zie mijn topic)
- Voor de lamp, kijk eens bij Superkris in z'n topic.
- Alle losse delen, gewoon zoeken op I'net.
- Stalen remleidingen, zoek contact met CH900Monster hier op het forum. Die maakt ze perfect op maat voor een fractie van de winkelprijs.

waar vind ik die CH900monster, want als ik de zoekfunctie gebruik, bestaat hij zogezegd niet. Of is zijn naam fout gespeld?
 
waar vind ik die CH900monster, want als ik de zoekfunctie gebruik, bestaat hij zogezegd niet. Of is zijn naam fout gespeld?


zijn naam is inderdaad tweemaal verkeerd gespeld: CH Racing M900
 
Even een update !

Vliegwiel :( zit nog steeds op het verkeerde blok.

Door de dure maand November en December is het geld even op ;( dus de remleidingen zijn niet besteld en het hele project staat even stil -O-

Zodra ik weer verder ga laat ik het weer weten :Y
 
Zo daar ben ik weer.

Maar weer even een update.

Het is eindelijk gelukt *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Mijn vliegwiel is over gezet en alles loopt als een zonnetje.

Ik ga mijn oude orginele licht weer inbouwen, de ophangpunten zijn afgebroken maar daar vind ik wel wat op.

Waarschijnlijk wordt mijn kuipje nu oranje gepoten en ga ik kijken hoe dat eruit ziet. De rest blijft gewoon nog ff groen/zwart en dan kijk ik wel even verder.

Voor de stalen remleidingen moet ik nog even sparen maar gaat binnenkort zeker gebeuren.

Nu maar hopen dat het snel wat warmer wordt en dan weer lekker :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan