160cc Polini kit

Nairua

MF veteraan
5 sep 2002
2.740
11
2002: Wil een Polini kitje
2003: Heb een Polini kitje
2004: Kreng loopt vast
2004: Kreng loopt weer vast





 
Laatst bewerkt:
ehm waarom zou je dat kitje dan kopen.. als je m daarna weer onder 25 brengt.. alleen voor dat kleine beetje meer vermogen onderin? en daar +-400 euro voor neerleggen? als je zoiets koopt zou ik m daarna niet weer gaan terugtunen natuurlijk.. ik zit erover te denken een ander uitlaatsysteem eronder te gooien.. en daarna misschien ook zo'n kitje
 
ehm waarom zou je dat kitje dan kopen.. als je m daarna weer onder 25 brengt.. alleen voor dat kleine beetje meer vermogen onderin? en daar +-400 euro voor neerleggen? als je zoiets koopt zou ik m daarna niet weer gaan terugtunen natuurlijk.. ik zit erover te denken een ander uitlaatsysteem eronder te gooien.. en daarna misschien ook zo'n kitje

Op donderdag 12 september 2002 21:28 schreef OlafOnline.nl het volgende:
Het even om het diee of het wel of niet legaal is.


Of het nut heeft is niet aan de orde.


Moeilijk he, lezen....


Enne, ook al zou je crashen...ze nemen je fiets echt niet mee om hem op een testbank te gooien die ze niet hebben om te kijken of jij wel of niet 2pk te veel hebt...
 
Dit is mijn beweegreden:
146,0800_CV.gif


Zegt genoeg lijkt me.

+ weg stofzuigergeluid :)
 
hmm een 2T neem ik aan? (mito)
tune gewoon je huidige cyl op naar 25kw.. dat moet geen probleem zijn... is echt zo gefixt.. of je precies op 25kw zal uitkomen weet ik niet, daar heb je rollerbank voor nodig..

ik had er ook topic over.. hoe begrenzen, laatste post van mij was ivm het legaal zelf terug tunen, ik ben er nog niet helemaal over uit.. kreeg weer hele wazige verhalen van de dealer te horen....
maarrrr op je kenteken staat toch 25kw? of minder? in dat geval maakt het niet uit toch? zolang je er maar onder zit..
 
25KW ja.

Maar ze zullen toch niet moeilijk doen over een verschil van 3pk?
Of ik moet een ringetje tussen de uitlaat en de demper steken, om maar iets te noemen.
 
160cc (jaja, weer dat filmpie)

tja oordeel zelf. je zal er echt niet zoveel problemen mee krijgen hoor...
als je een ongeluk veroorzaakt heb je denk ik meer kans op problemem met een teruggevoerde machine. (en dan maar hopen dat de begrenzing er nog inzit)
125cc is al 25kw, dan hoeven ze niet te controleren. (hoop ik)
 
Dit is mijn beweegreden:
(Afbeelding)

Zegt genoeg lijkt me.

+ weg stofzuigergeluid :)
Maar als er nu al 25KW op je kenteken staat klopt deze grafiek dus niet, 25KW is namelijk geen +/- 22PK maar 34PK, je zou met de kit dan naar +/- 37 PK gaan, scheelt dus maar 3 PK!
Tenzij je Mito nu écht maar +/- 22PK (+/-16,2 KW) heeft, dan scheelt het wel degelijk wat PK's.
 
Onder de 25kw blijven ? Vergeet je niet de 0,16kw/kg regel? Die 125cc'er zal wel nix wegen, dus met zo'n 160cc polini kitje ben je fout bezig. Dus OF zo'n 160cc kitje erop zetten zonder achterlijke ring in je uitlaat of het gewoon niet doen. De keus is aan jou.
 
Terug
Bovenaan Onderaan