Stuk glas tussen profiel, band lekt, waar kan ik een plug kit kopen zo laat nog? Tankstations?

negentiendrieentachtig

Die hard MF'er
27 okt 2022
333
170
Ben ver van huis en heb geen anwb.

Kun je zo een kit bij een tankstation vinden? Behoorlijk stom want normaal heb ik er altijd 1 in de achtercowl zitten
 
Zon schuimbus dat je inspuiten in het ventiel, wordt hard in het gat. Kun je prima mee naar huis weet ik intussen :). En ja, kocht ik bij een tankstation :Y
Die heb je hier, kan dat?
image.jpg
 
Het is een noodoplossing om thuis te komen, het geeft een hoop kleefspul in je gehele band, schoonmaken erna vereist wel enige tijd en arbeid,
Of erna nog een prop te plaatsen is heb ik zelf bij een motorband nog nooit geprobeerd, Als de scheur te groot is word het ook met zo een spuitbus hopen de inhoud genoeg is om de scheur met voldoende massa opliggend te dichten.
 
Laatst bewerkt:
Dr in en even laten staan, flink hard oppompen en goed in de gaten houden.

Glas is wel vervelend want dat maakt een scheur ipv een gaatje. Kans op pluggen acht ik klein. Als je al wat wil een binnenband er in.

Welke bandenmaat heb je? Met een beetje geluk hebben ze ergens fiets binnenbanden en iets dat op bandenlepels lijkt. Het zal je verbazen hoe ver je komt met een fiets binnenband in een motorvelg als de motorvelg maar niet te breed is.

Je zit 160km weg helaas, anders had ik je wel even willen helpen 😅
 
Ja spul was vrij waardeloos om heel eerlijk te zijn. Hij bleef maar lekken en kon er denk ik maar 1 bar in doen zonder dat die verder ging lekken. Ben in ieder geval thuis.

Zal morgen ff goed kijken of een plug uberhaupt kan met een scheur ipv gat idd Erwin. Spiksplinter nieuwe michelin road 6 😭
 
Maar als ik zo naar de instructievideo kijk, lijkt die tool van mijn kit om het gat groter te maken een stuk groter dan de scheur in het profiel van de band. In ieder geval wat ik met het blote oog kon zien.

 
Ja spul was vrij waardeloos om heel eerlijk te zijn. Hij bleef maar lekken en kon er denk ik maar 1 bar in doen zonder dat die verder ging lekken. Ben in ieder geval thuis.

Zal morgen ff goed kijken of een plug uberhaupt kan met een scheur ipv gat idd Erwin. Spiksplinter nieuwe michelin road 6 😭
Fijn dat je in ieder geval thuis bent, de rest is gewoon klote
 
Maar als ik zo naar de instructievideo kijk, lijkt die tool van mijn kit om het gat groter te maken een stuk groter dan de scheur in het profiel van de band. In ieder geval wat ik met het blote oog kon zien.

Ik heb het eens met de auto gehad, de anwb man moest toen 2 van die veters zetten om de scheur dicht te krijgen.
Band moest wel vervangen worden
 
Met twee veters zou ik op delange termijn ook niet aandurven.

Maar voor TS: het ligt er maar net aan hoe groot het gat is, dat tot aan de binnenkant van de band is doorgedrongen. Als het gat vanaf de buitenkant kleiner is dan de ruimtool, zou ik me niet zo'n zorgen maken.
 
Maar als ik zo naar de instructievideo kijk, lijkt die tool van mijn kit om het gat groter te maken een stuk groter dan de scheur in het profiel van de band. In ieder geval wat ik met het blote oog kon zien.

Die tool hoeft er niet overdwars in hoor...... :+
De freeskop van die ruimer is niet meer dan 4mm dik.

Maar als je dat schuim er in hebt gespoten loop je (afhankelijk van wat er in die lekvloeistof zit) kans dat de veter niet vast wil gaan vulcaniseren. Dan moet je alsnog de band vervangen.
Sterker nog, ook het gebruik van een veter betekend dat je de band eigenlijk moet vervangen. Dat veel mensen dit niet doen en de band gewoon oprijden, dat klopt. Maar het hoort niet.... Alleen reparatie van binnenuit met een pluutje is een deugdelijke oplossing die in vrijwel elk land is toegestaan en waar de verzekering geen bezwaar tegen maakt.
 
Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen tegenstander van die veters, laat staan paraplutjes. Zeker niet als het om thuiskomen gaat.
Echter als er een scheur in zit die te wijd is voor een veter dan zijn die reparatie methodes gewoon niet geschikt.

Vooral als je hem weg moet brengen is het al snel de moeite niet waard. €30 a €50 ben je al snel verder waarbij ook de bandenboer heel vertwijfeld kijkt naar een scheur in de band. Buiten of je hem dicht krijgt is natuurlijk ook uitscheuren een risico, iets wat een mooi rond gat niet snel doet.

Als ik met alle geweld zo'n band op wilde rijden deed ik er een dikwandige binnenband in. Al scheurt hij dan open rij je gewoon verder, waarschijnlijk zonder dat je het merkt tot een WTF moment als je eens doelloos naar je motor kijkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan