Waar op letten bij een occasion?

BikeLeek

Rookie
24 jul 2020
6
1
Hoi iedereen!

Ik ben 29 jaar en heb afgelopen oktober mijn motorrijbewijs A gehaald .
Ik heb ervaring met verschillende 700 en 900 cc motoren van vrienden.
Bij het aanschaffen van een motorfiets maak je al veel kosten, ook later met customizen.
Ik wil een XSR700 maar mijn gedachten gaan soms ook naar een MT09 SP.
Ik wil niet na een half jaar uitgekeken zijn en opnieuw kosten maken voor een nieuwe motor.
Ik heb zowat alle dealers in mijn regio en verder bezocht en de prijzen voor occasions liggen ongeveer gelijk.
Wat mij opvalt is dat bij een tellerstand van 35000 km voor een MT09 de prijs bij ongeveer 10K zit, en dat is bij elke dealer zo een beetje.
Maar elke motor heeft zijn eigen vooorgeschidenis en elke eigenaar is er anders mee omgegaan.
Dus hoe zou je nou weten of een MT09 met 35000 km een degelijk goed verzorgd motor is?

Ik zou graag jullie ervaring willen raadplegen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Al heb je soms best mooie modellen waar "het spits" vanaf is. En er bijv. 500km op de teller staat. Maar je dan wel de volledige fabrieksgarantie krijgt. Dan is hij bijvoorbeeld gebruikt als demo.
Zo deed ik het ook en 3000 minder op een nieuwprijs van 15000 was de moeite waard voor die 1900km op de teller.
 
Sowieso boekjes en stempels op de juiste data/km stand wat betreft onderhoud.
Bij mijn recente motorscooter zaten naast bovenstaande, ook facturen bij van onderhoud bij de vorige eigenaar. De gegevens van de vorige eigenaar stonden er ook bij. Ik heb toen tijdens de proefrit de beste man opgebeld om te vragen of de scooter helemaal kosher is (hij heeft immers niks meer te verliezen...). Vaak staan eigenaren ook in het onderhoudsboekje (athans de eerste eigenaren).
 
Terug
Bovenaan Onderaan