PDR op een motor?

Robinjo

MF veteraan
17 mei 2003
16.015
8.671
Driebergen
Facebook
Ik heb een oude motor in de originele lak en wil die ook graag behouden, helaas zit er aan de rechterkant van de tank een flauwe deuk in, zie foto:

deuk.jpeg


Zou dat een kandidaat zijn voor Paintless Dent Repair? OP de foto lijkt er wel een scherpe vouw in het midden van de deuk te zitten maar in het echt is dat niet zo.
En weten jullie misschien een goed adres in het midden van het land?
 
Als de deuk onzichtbaar weg moet zou ik er vooral niet zelf aan gaan kloten als de proffesional er nog aan werken moet.
Auto plaatwerk is aanmerkelijk dunner als de tank van een motorfiets. Maar toch zijn dat de bedrijven die je zoekt. Alle ander plannen met perslucht en spliterwten wil je geen tank aan wagen. Dan heb je zomaar een tank waar drie liter meer in kan.
Ik zou deze deuk eerst zelf proberen. Een tien millimeter stang met daarop een kogel die net aan door de tankopening past. Van binnen druk zetten en van buiten voorzichtig eromheen kloppen met een nylon hamer. Of met zo'n Ali trekker en lijm pads.
 
Autoplaatwerk is tussen de 0,8 en 0,6.
Voor een goede restyler is dit zeker onzichtbaar te doen.
Maatje van me is een tovenaar in dat werk, zit alleen in Kop van NH en zijn agenda is al weken/maanden vol.
Soms kan je er bij komen door de tankopening of waar je kraantje zit.
We doen tegenwoordig ook veel met lijmen maar dat is wel een risicootje met je lak, er is een kleine kans dat je dan de lak er af trek.

Zelf kloten met lucht of dildo's geeft er kans op dat het probleem alleen maar groter word.
Randen van een deuk worden vaak stijver/sterker.
 
Zo een flauwe deuk zou kunnen bij hbm hab ik zo een set gekocht voor de auto maar eerst even oefenen op mijn deuk van toen mijn motor vond het niet verkeerd gaan moet ik zeggen oordeelzelf maar als je het wat vind kosten vallen mee kwa aan schaf
 

Bijlagen

  • DSCN6024.JPG
    DSCN6024.JPG
    256,8 KB · Weergaven: 0
  • DSCN6026.JPG
    DSCN6026.JPG
    283,5 KB · Weergaven: 0
  • DSCN6028.JPG
    DSCN6028.JPG
    232 KB · Weergaven: 0
  • DSCN6029.JPG
    DSCN6029.JPG
    242,3 KB · Weergaven: 0
  • DSCN6030.JPG
    DSCN6030.JPG
    384,8 KB · Weergaven: 0
  • DSCN6031.JPG
    DSCN6031.JPG
    212,8 KB · Weergaven: 0
  • DSCN6032.JPG
    DSCN6032.JPG
    276,2 KB · Weergaven: 0
  • DSCN6034.JPG
    DSCN6034.JPG
    255,2 KB · Weergaven: 0
  • DSCN6036.JPG
    DSCN6036.JPG
    280,4 KB · Weergaven: 0
Dan is de rest niet gelezen.
Ik weet niet precies wat je nu bedoeld, ik heb je berichten gelezen maar er valt me niet echt iets op, sowieso is het niet waar ik om vraag in dit topic, ik zoek een bedrijf waar ik dit kan laten doen, niet wat ik er zelf aan zou kunnen proberen, dus om er nu meerdere malen over door te gaan vind ik ook niet nodig. ;)
 
Ik wel, maar ik heb ook wel vaker blik geklopt.
Geen twijfel aan je kunsten :)

Maar Robinjo is erg duidelijk in zijn vraagstelling:
Deuk in tank, Zeldzaam, Originele lak, Graag lak heel houden, Deuk eruit, Wie weet een goede Prof? . :Y

Dan kunnen we met zijn alle hier op MF, waar we erg goed in zijn: wel een heel epistel houden over luchtdruk, gootsteenontstopper, grind, hameren, zuignappen, wc-onstoppers, lijmstaafjes, alixpress enz enz enz maar dat was de vraag gewoonweg niet. :t
 
Ik weet niet precies wat je nu bedoeld, ik heb je berichten gelezen maar er valt me niet echt iets op, sowieso is het niet waar ik om vraag in dit topic, ik zoek een bedrijf waar ik dit kan laten doen, niet wat ik er zelf aan zou kunnen proberen, dus om er nu meerdere malen over door te gaan vind ik ook niet nodig. ;)
Dat je een schade herstelbedrijf moet zoeken die dmv die zuignapjes kleine deukjes er uit trekt.
Google maar eens op spotrepair.
Dat vroeg je namelijk.
 
ik ben niet boos maar verdrietig een deuk in een tank kan niet iedereen repareren, als iemand dan zo snel reageert heb je op dit forum in twee minuten contact, tien opmerkingen waar je geen bal aan hebt, als je op MF blijft kletsen gaat hij er niet uit.
ik doe het zelf wel.
 
ik ben niet boos maar verdrietig een deuk in een tank kan niet iedereen repareren, als iemand dan zo snel reageert heb je op dit forum in twee minuten contact, tien opmerkingen waar je geen bal aan hebt, als je op MF blijft kletsen gaat hij er niet uit.
ik doe het zelf wel.
Ga lekker in een hoekje zitten. Dat iemand op MF roept dat ie het wil proberen is meer waard dan twee onafhankelijke tips van een prof in de buurt?! Inderdaad, heb je geen bal aan. Weer eentje voor de negeer lijst
 
Ik heb begrip en respect voor @Robinjo ’s keuze, zelf zou ik er eerst lucht op gezet hebben omdat ik daar goede ervaringen mee heb, een tank van een R1 een Harley en wat brommers zo van deuken ontdaan een scherpe vouw gaat niet lukken nee. Zo overtuigd dat sommigen hier zijn dat het niet gaat zegt mij dan weer genoeg.
 
Wat is jouw mening over spuitwerk van 45 jaar geleden en modern spuitwerk? Is het oude kwetsbaarder want minder flexibel?
@supervet heeft wellicht een goed punt.
Ikzelf doe geen restylen/pdr dus hoeveel gevoeliger de oudere lak daar voor is durf ik niet te zeggen.
Als spuiter zijnde ben ik van mening dat oude lak vaak sneller breekt.
Beste is een goede restyler zoeken en die vragen wat mogelijk is en de veiligste weg met welke methode.
Al die meningen hier van al die mensen zonder ervaring kom je toch niet veel verder _O-
 
Ik heb begrip en respect voor @Robinjo ’s keuze, zelf zou ik er eerst lucht op gezet hebben omdat ik daar goede ervaringen mee heb, een tank van een R1 een Harley en wat brommers zo van deuken ontdaan een scherpe vouw gaat niet lukken nee. Zo overtuigd dat sommigen hier zijn dat het niet gaat zegt mij dan weer genoeg.
Ik geloof best dat je er resultaat mee kan behalen.
Maar 100% resultaat zal je meestal niet hebben. De randen van de deuk blijven zichtbaar.

Daarnaast kan het ook onveilig zijn als je niet weet wat je doet (staan genoeg filmpjes van online)
 
Ik ben een (ex)schadehersteller, één advies, niet zelf kloten of proberen. Ik waag me ook niet aan restylen tenzij ik zeker weet dat ik toch moet gaan schurenplamurenspuiten. Je maakt het snel erger of juist net niet meer perfect te herstellen.
Elk schadeherstelbedrijf heeft wel een vaste restyler die regelmatig langs komt, mocht er geen bedrijf in de buurt zitten. Anders www.dlt.nl even bellen waar ze bij jou in de buurt langs komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan