Autobanden op een motorfiets

Je moet toch wat kantelhoek maken om überhaupt een bocht te nemen. Daar zijn autobanden niet voor gemaakt. Het zou me niet verbazen als je een autoband daarom vrij vlot stuk slijt. Dus die langere levensduur valt dan tegen.
Edit: vooropgesteld dat je niet op je plaat gaat inderdaad. :P
 
Ik ben zo'n gek die een autoband achter om heb....
Nog steeds rij ik maximaal (tot en met de stepjes) door de bochten, ik heb nu een all-seizoenen band omdat die een mooi diep profiel heeft.
Doordat profiel heb ik veel grip ook tijdens regen, nog nooit eerder zoveel grip gehad tijdens regen. De volgende band wordt een runflat band zodat ik ook met een lekker band een beetje door kan rijden.
Tot nu maar 1 nadeel.. als de weg erg bol is, dan moet ik een beetje werken om de motor rechtop te houden.
En nee, ik rij niet alleen rechtdoor, ik hou van bochtjes en 60km wegen, zo kun je me ook regelmatig in Winterbergen vinden, ook heb ik nog niet gehoord dat ik te langzaam rij voor mijn volgers.

Het gaat niet om de prijs, maar om de veiligheid, gelukkig mogen we allemaal zelf hier een mening over hebben (en ik weet dat er genoeg mensen mij voor gek uit gaan maken :( ).
 
Ik ben zo'n gek die een autoband achter om heb....
Nog steeds rij ik maximaal (tot en met de stepjes) door de bochten, ik heb nu een all-seizoenen band omdat die een mooi diep profiel heeft.
Doordat profiel heb ik veel grip ook tijdens regen, nog nooit eerder zoveel grip gehad tijdens regen. De volgende band wordt een runflat band zodat ik ook met een lekker band een beetje door kan rijden.
Tot nu maar 1 nadeel.. als de weg erg bol is, dan moet ik een beetje werken om de motor rechtop te houden.
En nee, ik rij niet alleen rechtdoor, ik hou van bochtjes en 60km wegen, zo kun je me ook regelmatig in Winterbergen vinden, ook heb ik nog niet gehoord dat ik te langzaam rij voor mijn volgers.

Het gaat niet om de prijs, maar om de veiligheid, gelukkig mogen we allemaal zelf hier een mening over hebben (en ik weet dat er genoeg mensen mij voor gek uit gaan maken :( ).
Foto?
 
Ik ben zo'n gek die een autoband achter om heb....
Nog steeds rij ik maximaal (tot en met de stepjes) door de bochten, ik heb nu een all-seizoenen band omdat die een mooi diep profiel heeft.
Doordat profiel heb ik veel grip ook tijdens regen, nog nooit eerder zoveel grip gehad tijdens regen. De volgende band wordt een runflat band zodat ik ook met een lekker band een beetje door kan rijden.
Tot nu maar 1 nadeel.. als de weg erg bol is, dan moet ik een beetje werken om de motor rechtop te houden.
En nee, ik rij niet alleen rechtdoor, ik hou van bochtjes en 60km wegen, zo kun je me ook regelmatig in Winterbergen vinden, ook heb ik nog niet gehoord dat ik te langzaam rij voor mijn volgers.

Het gaat niet om de prijs, maar om de veiligheid, gelukkig mogen we allemaal zelf hier een mening over hebben (en ik weet dat er genoeg mensen mij voor gek uit gaan maken :( ).
Wat is je gedachte achter een runflat band? Onder een auto merk je een enorm verschil. Die runflats zijn echt ontzettend stug, heel oncomfortabel. En ik denk.. minder in staat om zich een beetje te vervormen naar de hellingshoek die je maakt?
 
Op YouTube is genoeg te vinden over darksiden. Best interessant. Het grootste probleem schijnt niet zozeer de vorm van de autoband te zijn. Die flext wel mee in de bochten. Het probleem zit hem in de vorm van de velg. Een motorvelg heeft een ander profiel voor de 'bead' van de band dan een autovelg. Daarom zou je mogelijk wat sneller lucht kunnen verliezen bij grote hellingshoeken. Volgens de filmpjes tenminste. Geen eigen ervaring.
Maar het schijnt vooral op dikke fietsen als een Goldwing prima te werken. En, inderdaad ook wel op dikke scooters. Op een R1 zal het niet zo snel gedaan worden.
 
Wat is je gedachte achter een runflat band? Onder een auto merk je een enorm verschil. Die runflats zijn echt ontzettend stug, heel oncomfortabel. En ik denk.. minder in staat om zich een beetje te vervormen naar de hellingshoek die je maakt?
Ik wil voor een runflat gaan omdat die juist stugger is. Ik heb er nu de maximale druk in (4psi), toen ik op 3.2 zat kreeg ik een speedwobble als ik boven de 140 kwam (wat wel eens wil gebeuren als ik ff snel wil inhalen),
Door de verlichting, die was ik even aan het testen is inmiddels een beetje anders, een beetje moeilijk te zien die band, maar hij is er echt ;) (helaas video lukt nu ff niet)
 

Bijlagen

  • 20220323_140109 (1).jpg
    20220323_140109 (1).jpg
    273,9 KB · Weergaven: 0
Ik wil voor een runflat gaan omdat die juist stugger is. Ik heb er nu de maximale druk in (4psi), toen ik op 3.2 zat kreeg ik een speedwobble als ik boven de 140 kwam (wat wel eens wil gebeuren als ik ff snel wil inhalen),
Door de verlichting, die was ik even aan het testen is inmiddels een beetje anders, een beetje moeilijk te zien die band, maar hij is er echt ;) (helaas video lukt nu ff niet)
Bekijk bijlage 1967020

Ik ben benieuwd. Moet zeggen dat ik een tijdje terug een set minder sportieve achterband had onder de auto (want speelser, dacht ik) en die waren bij het wisselen van baan ook wat minder trefzeker. Dus wie weet..

Komt de wieldruk van de wing een beetje overeen met die van een auto, waar die band voor bestemd is?
 
Ik wil voor een runflat gaan omdat die juist stugger is. Ik heb er nu de maximale druk in (4psi), toen ik op 3.2 zat kreeg ik een speedwobble als ik boven de 140 kwam (wat wel eens wil gebeuren als ik ff snel wil inhalen),
Door de verlichting, die was ik even aan het testen is inmiddels een beetje anders, een beetje moeilijk te zien die band, maar hij is er echt ;) (helaas video lukt nu ff niet)
Bekijk bijlage 1967020
Ieder zijn smaak maar.. wauw..

Je hoeft iig niet bang te zijn dat ze je remlicht niet zien
 
Terug
Bovenaan Onderaan