11 minuten

Het zal menig “burger” verbazen wat onze vrienden in blauw allemaal voor werk uitvoert. Iedereen die dit soort onzin schreeuwt heeft geen enkel benul.
Weet je, de vader van de vrouw van een maat van me was rechercheur bij de politie. Is nu met pensioen, maar wat ik allemaal van hem gehoord heb...
Ik denk niet dat ik daar toe in staat zou zijn.
 
En hoe is hun vertanding? Kleinere vertanding? Zeer groot bedrog op de snelheidsmeter dan.
In nirmale omstandigheden vrij correct;
50 op teller is ongeveer 47 in real.
120 op teller is ongeveer 114 in real.
240 op teller is ongeveer 225 in real.
Als je een kleinere vertanding steekt om sneller op te trekken, al is het maar 1 tandje, je zou verbaasd zijn hoe veel groter de afwijking wordt!
(Tenzij je nog een middeleeuws met kabel-op-voorwiel gemeten systeem hebt, maar bijna elke in de westerse wereld verkochte mtot vanaf eind jaren 90 meet op de uitgaande as)
Allang niet meer. Met ABS en TC worden beide wielen gemeten en met elkaar vergeleken. Welke snelheid naar de meter gaat weet ik niet, maar ik neem aan het voorwiel.
 
Allang niet meer. Met ABS en TC worden beide wielen gemeten en met elkaar vergeleken. Welke snelheid naar de meter gaat weet ik niet, maar ik neem aan het voorwiel.
Verander de vertanding maar eens, ook bij die systemen, je meting wijkt plots een stuk meer af.
Meting wordt normaal gezien op het (de) aangedreven wiel(en) gemeten. Bij auto's gaat de kabel al sinds de oertijd de versnellingsbak in, op de uitgaande as. Bij tweewielers werd dat uit gemakzucht op het voorwiel gedaan, tot de elektronische metingen ook bij motoren opkwamen, en met een sensor op de uitgaande as is gaan werken.

Nog zoiets leuks, weet niet of het bij motoren ook toegepast wordt, chiptuning. Grootste bedrieger ooit! Daar kan VW met hun sjoemelsoftware zelfs niet tegenop.
Ooit een collega gehad, die zei, "na mijn chiptuning doet mijn motor (van de auto) nog maar 2200 rpm bij 120 ipv 2600."
_O- Yeah right ... dan kan enkel veranderen door de overbrengingen mechanisch aan te passen.

filmpje gezien? 😅
Ziet er niet uit alsof die op zijn zondags een pak melk aan het halen is eh.
Nee, dat ook niet, maar om een gemiddelde snelheid van 218 te halen ... moet je zeer hoog pieken.
 
Iemand die begin- en eindpunt in dit filmpje kan herkennen? Dit om de juiste afstand te meten.
Gemiddelde van 218 lijkt mij echt onhaalbaar.
Het is op google maps precies 38.0 kilometer en op de video duurt dit precies 10 minuten en 39 seconden.

1598385091556.png
 
Het is op google maps precies 38.0 kilometer en op de video duurt dit precies 10 minuten en 39 seconden.

Bekijk bijlage 1537033
Dat maakt 213,88km/u gemiddeld.
Het was dus wel een vliegende start, dat maakt al een enorm verschil. Op die oprit heb je al een heuse snelheid. Gemeten vanuit stilstand is het een pak minder. Is het filmpje trouwens compleet? Geen stukjes tussenuit? Want ook dat maakt een enorm verschil.

Ik zal het later eens bekijken als ik de gelegenheid heb.
 
Dat maakt 213,88km/u gemiddeld.
Het was dus wel een vliegende start, dat maakt al een enorm verschil. Op die oprit heb je al een heuse snelheid. Gemeten vanuit stilstand is het een pak minder. Is het filmpje trouwens compleet? Geen stukjes tussenuit? Want ook dat maakt een enorm verschil.

Ik zal het later eens bekijken als ik de gelegenheid heb.
Tel er 150 meter en 5 seconden bij op :+
 
Dat maakt 213,88km/u gemiddeld.
Het was dus wel een vliegende start, dat maakt al een enorm verschil. Op die oprit heb je al een heuse snelheid. Gemeten vanuit stilstand is het een pak minder. Is het filmpje trouwens compleet? Geen stukjes tussenuit? Want ook dat maakt een enorm verschil.

Ik zal het later eens bekijken als ik de gelegenheid heb.
Edit: begin effe bekeken, tussen seconde 7 en 8 ontbreekt er een stuk(je), kan een wereld van verschil geven.
Misschien ontbreken er nog meer stukjes. Nu echt effe geen tijd, mijn vrouwtje heeft ook aandacht nodig :+
 
Edit: begin effe bekeken, tussen seconde 7 en 8 ontbreekt er een stuk(je), kan een wereld van verschil geven.
Misschien ontbreken er nog meer stukjes. Nu echt effe geen tijd, mijn vrouwtje heeft ook aandacht nodig :+
Kijk eerst het origineel eens voordat je oordeelt :)
 
Nog zoiets leuks, weet niet of het bij motoren ook toegepast wordt, chiptuning. Grootste bedrieger ooit! Daar kan VW met hun sjoemelsoftware zelfs niet tegenop.
Ooit een collega gehad, die zei, "na mijn chiptuning doet mijn motor (van de auto) nog maar 2200 rpm bij 120 ipv 2600."
_O- Yeah right ... dan kan enkel veranderen door de overbrengingen mechanisch aan te passen.
Bij die VW'tjes verhogen zij de turbodruk. Meer vermogen dus minder toeren voor eenzelfde snelheid. Het vermogen van een GTI kan daarmee zonder aanpassingen aan het blok met 70 pk verhoogd worden. Van een Golf R ongeveer met 100 pk.

Ik kan mij goed voorstellen dat die auto's bij bepaalde snelheden dus rustiger rijden dmv minder toeren.
 
Bij die VW'tjes verhogen zij de turbodruk. Meer vermogen dus minder toeren voor eenzelfde snelheid. Het vermogen van een GTI kan daarmee zonder aanpassingen aan het blok met 70 pk verhoogd worden. Van een Golf R ongeveer met 100 pk.

Ik kan mij goed voorstellen dat die auto's bij bepaalde snelheden dus rustiger rijden dmv minder toeren.
Tuurlijk niet, je hebt een x toerenaantal dat via je versnellingsbak op je wielen wordt overgebracht, daar verandert niks in!
 
Ze hebben de datum niet, hoe wil je dit gaan achterhalen dan?

Ik denk dat er vast wel een mooi lijstje is uit te draaien welke mobiele telefoons het afgelopen half jaar een bovengemiddelde verplaatsingssnelheid hadden op dit traject. Met daarnaast het geschatte tijdstip van de dag en het weerbeeld.
 
Heel lang geleden 38 jaar geleden had ik een Honda cx turbo
Na een concert wel eens volgas terug gereden van Amsterdam naar Brabant
Maar toen had je geen camera’s
Dus niemand die zich daar druk om maakte
 
Wat ik niet snap is hoe deze discussie verzandt in of het mogelijk is om in krap 11minuten van Breda naar Rdam te rijden..?

WAT EEN STEL IDIOTEN!

Ik heb medelijden nú al met de hulpverlener die vandaag of morgen de resten van deze jongens van de achterkant van een vrachtwagen en andere objecten mag afkrabben...
Hoezo trauma?
Sorry, IK heb voor dit gedrag geen goed woord over..
 
Wat ik niet snap is hoe deze discussie verzandt in of het mogelijk is om in krap 11minuten van Breda naar Rdam te rijden..?

WAT EEN STEL IDIOTEN!

Ik heb medelijden nú al met de hulpverlener die vandaag of morgen de resten van deze jongens van de achterkant van een vrachtwagen en andere objecten mag afkrabben...
Hoezo trauma?
Sorry, IK heb voor dit gedrag geen goed woord over..
Dat dus. En het is nog een saai filmpje ook. -O-
 
Ik kan zulke acties niet goedkeuren. Snap de “verklikkers” in dit geval wel. Nu ging het goed, de volgende keer vermengd misschien het bloed van de overtreder met die van jou of van je geliefde die onderweg van of naar het werk was. Kunnen hele nare telefoontjes zijn.
We leven nu eenmaal in een druk land waarin onze samenleving afhankelijk is van regels. Nou is er heus wel marge maar dit is zo overdreven dat je je moet afvragen of we dit wel moeten willen zien.
Ik denk er liever niet over na hoe dat moet zijn dat iemand zo op je inrijd....
 
Wat ik niet snap is hoe deze discussie verzandt in of het mogelijk is om in krap 11minuten van Breda naar Rdam te rijden..?
...
Dat zei ik toch ook al van mezelf 8)7
... knip ...
Maar man toch, wat zit ik hier onnodig veel berekeningetjes en veronderstellingen te maken, terwijl het gewoon simpelweg gezegd kan worden met de volgende stelling:
Door zulk een stel maloten komen ALLE motorrijders weer in een slecht daglicht te staan :(
... knip ...
 
Het is de adrenaline.
In de 90's deden we dit ook in onze jeans, met onze gsxr's en fireblades, volgas van R'dam naar den haag in een paar minuutjes, maar dan wel meestal in de avond. Machtig, totdat ik de volgende ochtend een keer m'n achterband zag met een flinke bult op de zijkant.
 
Die persoon in dit filmpje maakt een grote fout. Met toestemming van de rechter kan aan de hand van zendmast informatie zaken als locatie, 06 nummer, tijdstip, etc etc eenvoudig worden achterhaald.
En hoe ga je dat zoeken? Op welke dag is dit opgenomen? Hoe haal je alle mobieltjes die met vergelijkbare snelheid het traject er naast (HSL-trein!) afgelegd hebben?
 
Terug
Bovenaan Onderaan