1100gs en accu

pmponer

MF veteraan
4 nov 2002
2.382
1.127
Goedemorgen,

Ik moet op mijn 1100 gs (met abs) een nieuwe accu hebben en nu wil ik eignelijk niet zo'n Gel ding maar een ouderwetsche accu.

Nu heb ik al even rondgespeurt op het net en dacht ik dat een varta accu wel okay zou zijn. Maar nu belde ik net de dealer en die zegt die varta serie die levert niet genoeg stroom bij het starten dus het kan dat je abs dan in storing schiet (wat nu dus ook het geval is)

Kan iemand me helpen met het zoeken naar de jusite accu?

Alvast bedankt *O*
 
Goedemorgen,

Ik moet op mijn 1100 gs (met abs) een nieuwe accu hebben en nu wil ik eignelijk niet zo'n Gel ding maar een ouderwetsche accu.

Nu heb ik al even rondgespeurt op het net en dacht ik dat een varta accu wel okay zou zijn. Maar nu belde ik net de dealer en die zegt die varta serie die levert niet genoeg stroom bij het starten dus het kan dat je abs dan in storing schiet (wat nu dus ook het geval is)

Kan iemand me helpen met het zoeken naar de jusite accu?

Alvast bedankt *O*

Accu vervangen voor het probleem van ABS storing :N
Kijk eens bij bmwgsclub.nl onder artikelen. Hebben ze een howtoo om dit (veel voorkomend) "probleem" te verhelpen. Zonde om daarvoor een nieuwe accu te kopen (en na een tijdje nog weer dezelfde problemen te hebben)

Ikke is iig erg blij met die "workaround" :P Werkt perfect, geen problemen meer gehad
 
Accu vervangen voor het probleem van ABS storing :N
Kijk eens bij bmwgsclub.nl onder artikelen. Hebben ze een howtoo om dit (veel voorkomend) "probleem" te verhelpen. Zonde om daarvoor een nieuwe accu te kopen (en na een tijdje nog weer dezelfde problemen te hebben)

Ikke is iig erg blij met die "workaround" :P Werkt perfect, geen problemen meer gehad


Was ik idd ook al naar aan het kijken
maar bedankt voor de tip iig
 
Als ex-BMW rijder ben ik nooit enthousiast geweest over Varta accus.
Ik had ook wel es initiele ABS waarschuwing (knipperlichtje in dash) als het koud was, ook al had ik de de dag ervoor honderden kms gereden. Even stukje rijden en dan opnieuw starten loste dit wel op, maar toch beetje vervelend.
In mijn ervaring hebben Yuasa accus een wat langere adem in vergelijking met Varta, zelfs als de specificatie op papier (bijna) gelijk is.
 
Een dure, maar goede optie is een Hawker Odyssey PC680. Dat ding jankt bij -20 de startmotor nog rond alsof het niks is.
 
Ik ga de abs modifactie (laten) uitvoeren een accu kan later dan wel :]
Want verder heb ik geen problemen de hele winter ook niet gehad.
Alleen dus dat de abs het vaak in storing staat
 
Terug
Bovenaan Onderaan