Oude Brikker
MF veteraan
Ik ben met een kennis een Kawa GPZ 1000 RX uit '88 uit de mottenballen aan het halen.
Het ding heeft 2,5 jr (buiten ) stilgestaan, de koelventilator werkt niet en de verlichting is krakkemikkig.
Dat is allemaal geen punt, zeker niet als je een schema hebt
Heeft emand een schema van deze motor?
Wat voor ons wel vreemd is, is dat er spontaan zeker een halve liter olie onder lag.....
Waarvandaan? Joost mag het weten.
Is er ergens een zwak punt bij die dingen, waar ze olie gaan lekken als ze lang stilgestaan hebben en daarna 1x enigszins warm gedraaid zijn?
Ik denk aan een keerring (schakelas ) of zo.
Ander probleem is dat we bij het aftappen van de olie een pisdunne vloeistof eruit zagen komen die enorm naar benzine stonk.
De viscositeit benadert die van benzine : zeer dun vloeibaar dus.
Het spul lijkt op zwarte benzine; het lijkt niet eens op motorolie.
Hoe kan er nu zoveel benzine in de motorolie terecht zijn gekomen?
Tot slot : wat voor olie moet er in een KAWA GPZ 1000 uit 1988?
Alvast bedankt voor de suggesties, raad, etc.
Het ding heeft 2,5 jr (buiten ) stilgestaan, de koelventilator werkt niet en de verlichting is krakkemikkig.
Dat is allemaal geen punt, zeker niet als je een schema hebt
Heeft emand een schema van deze motor?
Wat voor ons wel vreemd is, is dat er spontaan zeker een halve liter olie onder lag.....
Waarvandaan? Joost mag het weten.
Is er ergens een zwak punt bij die dingen, waar ze olie gaan lekken als ze lang stilgestaan hebben en daarna 1x enigszins warm gedraaid zijn?
Ik denk aan een keerring (schakelas ) of zo.
Ander probleem is dat we bij het aftappen van de olie een pisdunne vloeistof eruit zagen komen die enorm naar benzine stonk.
De viscositeit benadert die van benzine : zeer dun vloeibaar dus.
Het spul lijkt op zwarte benzine; het lijkt niet eens op motorolie.
Hoe kan er nu zoveel benzine in de motorolie terecht zijn gekomen?
Tot slot : wat voor olie moet er in een KAWA GPZ 1000 uit 1988?
Alvast bedankt voor de suggesties, raad, etc.