foto 's + info van dikke t2 takten cr500 kx500 enz

lar

Die hard MF'er
28 okt 2005
548
1
Oosterwolde
Hallo allemaal. Zet hier een foto van je dikke 2takt op
Hier kun je je pics en info kwijt van alle dikke 2 takten.
Ook voor vragen. [kijk verder]

K ben zelf bezig met cr500 bj 86 [is nu bijna klaar 2005]
nieuw bigend
nieuwe lagers.
tandwielen bak
keerings
voorvorkrev..
kett en tandwielen
wacht nog op kickstartertandwielset [is versleten]
verder rij ik op de mais in het najaar
en zomers grasbaan [wel hobby nu]


zal een paar foto"s proberen.


8-)
full
8-)
 
Laatst bewerkt:
full


KTM SX500, b.j. 1995.
Eén van de laatsten in Nederland! Rijdt nu in Leiden, als ik me niet vergis!
 
Laatst bewerkt:
full


KX500 b.j 1994, maar met een getunede cylinder van een model 86!
Is een oost-blokker geworden, als ik me niet vergis!
 
Laatst bewerkt:
full


Eén van de mooiste KX500-s van Nederland! B.j. 1999 en beter dan nieuw, met KXF-radiateurs, handgemaakte voetsteunen, speciaal stuut, gepoedercoat frame enz. enz.
 
Laatst bewerkt:
full


KX500 uit 1989/1990.

In superstaat van onderhoud en goed lopen. Rijdt hier naar alle tevredenheid in de buurt!
 
Laatst bewerkt:
full


Een CR500 van 1986. Was eigenlijk maar een afgetrapt beestje, maar wel weer lopen als een duveltje!

En de rest heb ik al eens gepost bij de Pics van CR500 en iets dubbel doen is voor een ambtenaar ongehoord!! _O-
 
Laatst bewerkt:
die kx500'en. trillen die nou ook zo gigantisch veel? ik hoorde laatst van iemand dat dat echt niet normaal was :)
 
Nou, in menig huishouden liggen dingen die meer trillen.
Uiteraard niet in mijn huishouden en dat van jullie, lieve lezers, haha!

Die Kawa's trillen best wel, maar heeft voornamelijk te maken met onderhoud.
De uitlaat zit aan het hoofdframe bevestigd en als de rubbers op zijn, dan gaat ie best trillen. Maar een CR500 doet het ook hoor, als de rubbers minder worden.

Even in vergelijking:

De KTM levert de bruutste power, maar is eigenlijk wat log en stuurt niet scherp.
Loopt wel vreselijk hard! Heeft een vierbak, wat wel even wennen is.

De KX heeft de breedste powerband en is het gemakkelijkst te sturen.
Zelf zit ik er niet zo lekker op. Trappen wel heel eenvoudig aan i.v.m. de KTM en Honda.

De CR500 is minder bruut dan de KTM, maar wel heel tricky onderin toeren en heeft een wat korter bakverhouding. Zitpositie vind ik van de CR het lekkerste.
Staat m.i. kwalitatief gemiddeld boven de Kawa.
 
Laatst bewerkt:
Mooie bikes
echt mooie bikes :} :} :} :} :} :} :} :}

nog 1 van een 87er moet nog opgeknapt worden maar is red origeneel
full
 
Die wat oudere Honda's van jou zijn ook mooi Lar! :Y

Leuke projecten. Veel succes met hobby-en! :)


Luc
 
Terug
Bovenaan Onderaan