Ducati Multistrada V4(s)

Is idd om de 60k kleppen stellen en het is geen Desmo, zou dus eenvoudiger moeten zijn. In zn algemeen zijn beurten wel duurder geworden door de stijging van de uurtarieven, dat merk je de laatste jaren behoorlijk. Maar dat geldt voor auto/motor onafhankelijk van het merk.
 
Is idd om de 60k kleppen stellen en het is geen Desmo, zou dus eenvoudiger moeten zijn. In zn algemeen zijn beurten wel duurder geworden door de stijging van de uurtarieven, dat merk je de laatste jaren behoorlijk. Maar dat geldt voor auto/motor onafhankelijk van het merk.
Vooral redelijk vervelend dat je een melding in je scherm krijgt als hij de jaar beurt moet hebben
En dan moet je naar de dealer
 
Ik heb een andere duc , daar kun je wel verlengen maar kost geld en je moet naar de dealer
Mijn monster heeft in twee jaar geen kuch verkeerd gedaan dus ik vertrouw erop dat hij heel blijft
 
  • Leuk
Waarderingen: R-V
Ik heb een andere duc , daar kun je wel verlengen maar kost geld en je moet naar de dealer
Mijn monster heeft in twee jaar geen kuch verkeerd gedaan dus ik vertrouw erop dat hij heel blijft
Ah, ik wist niet dat er verschil in zat en hoe lang die periodes al zo zijn, vandaar.
 
Vandaag weer op de Multi gereden op een plaats waar ik heel snel 150km kon en mocht weg tikken. Snelheden regelmatig boven de 200 en een deel met een duo ( met de zelfde snelheden ). Hierbij een verbruik van 1 op 11. Op zich gezien de omstandigheden niet eens zo slecht. Een GS of KTM doet het onder de zelfde omstandigheden niet heel veel beter.

Vindt alleen de deellast rond de 6000 t/min niet heel fijn...

Verder heerlijke stuurbak op hogere snelheden, zeker vergeleken met de KTM Adventure S.
 
Ik ben net een aantal dagen naar de Harz geweest met de motor. Heenreis was ie wat dorstig maar toen lagen de snelheden op de autobahn ook redelijk hoog. Vrijdag kwam ik er achter dat ik een lekke achterschokbreker heb. Hij lekte hevig olie! Daarom besloten eerder naar huis te gaan om op die manier veilig thuis te komen. Zaterdagochtend met 135 op de cruise naar huis gereden. Er zit nu geen drupje olie in de shock meer alles is eruit. Zaltbommel haalt hem deze week op. Ik zit nog in de garantie dus ze komen vast met een passende oplossing. Ook heb ik het vermoeden dat mijn achterste wiellager aan het sterven is.

Gemiddeld verbruik over de hele trip komt nu uit op 1 op 14. Prima! Waarbij de terugreis met gemak 300+ km werd gehaald op 1 tank.
Ik heb nu nog net niet de 15000km aangetikt. Ga in de winter wel kijken voor de Pikes Peak (tweedehands) want ik mis de instellingsopties van het Ohlins veringsysteem. Krijg hem op de V4S niet zo straks als ik zou willen zonder hardware te hoeven vervangen.
 
Ik heb ook een dingetje. Als ik de motor wegzet in de 1e versnelling, dan valt me op dat als ik later die dag weer wil vertrekken hij met de koppeling ingetrokken toch niet vrij loopt. Je duwt hem dan (in de 1e versnellingen met koppelingshendel ingetrokken) niet vrij voorruit en als je start trekt hij ook wat. Net of de koppeling dan niet goed werkt.
Als ik gereden heb en bij stoppen in de 1 sta met koppeling in, dan loopt hij wel helemaal vrij.
Iemand daar ook last van? Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk omschreven heb.
 
Ik herken je probleem! Heb ik ook gehad... Zowel bij de Multi V4S als de Streetfighter V4S. Ik heb een Oberon clutch slave gekocht en erop gezet nu en het probleem is over. De standaard versie van Brembo die erop zit is wat te zwak. Typisch probleem bij de V4!

Ik heb trouwens ook overal DOT5.1 in gedaan i.p.v. DOT4. En heb sinds 2 weken ook EBC EPFA gesinterde blokken erin aan de voorkant. Die bijten lekker goed vanaf het begin van je remactie.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: R-V
De Oberon maakt koppelen wat makkelijker! Als doe je het niet veel natuurlijk omdat je als snel de quickshifter gebruikt.
Installatie heb ik zelf gedaan. Ik heb een aantal jaar in de weekenden gewerkt als monteur bij een motor raceteam. Er zijn weinig geheimen aan een motor voor mij. Ik mag vanwege de garantie niet alles zelf doen helaas maar bij al mijn vorige motoren die geen garantie hadden deed ik onderhoud zelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: R-V
Ik heb ook een dingetje. Als ik de motor wegzet in de 1e versnelling, dan valt me op dat als ik later die dag weer wil vertrekken hij met de koppeling ingetrokken toch niet vrij loopt. Je duwt hem dan (in de 1e versnellingen met koppelingshendel ingetrokken) niet vrij voorruit en als je start trekt hij ook wat. Net of de koppeling dan niet goed werkt.
Als ik gereden heb en bij stoppen in de 1 sta met koppeling in, dan loopt hij wel helemaal vrij.
Iemand daar ook last van? Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk omschreven heb.
Hier zou ik mij geen zorgen over maken. Dit komt alleen maar door de olie die nog koud is.
 
  • Leuk
Waarderingen: R-V
Vandaag de Multi weer terug gekregen van ZB na een garantieclaim op de achter schokbreker die was lek.
Hebben ze een nieuwe ingezet! Wiellagers achter waren nog intact. Kan ik weer mooi rijden in Luxemburg over een paar weken.
 
Terug van een heerlijke motorvakantie Frankrijk. 3650 km. De Drome, Vercors, vervolgens het gebied rondom Barcelonnette en als laatste standplaats Thones. Het was weer super genieten. Net voor vertrek nog een kromme remschijf (L) vervangen en onderweg bleek de accu niet meer optimaal. Alles uiteraard garantie.
1000003115.jpg

1000003314.jpg
1000001576.jpg
1000003168.jpg
1000001605.jpg
1000003214.jpg
1000003155.jpg
1000003162.jpg
1000003194.jpg
1000001646.jpg
1000001670.jpg
1000003271.jpg
1000003268.jpg
1000003270.jpg
1000003277.jpg
1000003272.jpg

En onder garantie een nieuwe accu laten monteren bij Ducati Geneve. Een enorm grote Duc Store.

1000003286.jpg
1000003287.jpg
1000003297.jpg
1000001727.jpg

Remschijf was net optijd voor vertrek binnen. Het was erg druk in de werkplaats dus kreeg ik een hefbrug ter beschikking om de remschijf zelf te vervangen .
IMG_20230630_093807.jpg
IMG_20230630_093814.jpg
IMG_20230630_093845.jpg
IMG_20230630_095219.jpg
 
Laatst bewerkt:
Waar ben je geweest in de Vogezen? Een van de twee bekende motor hotels?
 
Terug
Bovenaan Onderaan