Lang gezocht....wel gevonden ZX12R

Obsession

MF'er
6 feb 2006
82
0
HENGELO 0
Hoi, Ik ben een nieuweling. Na 6 jaar gestuurd te hebben op een Duc 851, ben ik ook met dezelfde virus besmet. Ik wilde zelf een streetfighter bouwen.
Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar een Hayabusa. Dit was toch in mijn beleving erg VET. Maarre tijdens het zoeken stuitte ik op een Kawasaki ZX12R.
Deze machine bleek de tegenhanger te zijn van de Hayabusa. Ik vond de lijn van de ZX12R toch mooier om het om te bouwen tot een streetfighter.
Enfin, de ZX12R gekocht en direct de volgende een stukje gereden. Je mag best weten. Het was gewoon eng..... wat een vermogen. Het maakte niet uit in welke versnelling je reed. Gas opendraaien om je voorganger in te halen betekende dat je op tijd naar links moest uitwijken teneinde een aanrijding te voorkomen. Wat een power, het hield niet op. Nu weet ik hoe een vlag zich voelt bij harde wind aan een stok..
Ik hing er ook als een vlag aan, haha.

Ik ben vervolgens aan het strippen gegaan en ben onderdelen gaan bestellen. Donders, dit was even slikken. Achteraf heb ik volgens mij wel nog een motor bij kunnen kopen. Helaas heb ik geen foto's van hoe het in het begin was. Maar wel van hoe het is geworden. Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die met een ZX12R bezig zijn. zal proberen een aantal foto's te plakken. Tot zover.......

Bijlage: IM000011.JPG
 
full


full


Sja, wat zal ik zeggen... T'is wel anders ;)
K'wil 'm wel eens live zien :Y
 
Ik wilde eerst een kontje van een R1 model 2003 erop zetten. Maarre ik was al ruimschoots over mijn vrijgemaakte budget heen. DUS moet voorlopig hiermee volstaan.
 
Wat heb je precies allemaal eraan gedaan dan?

full


P.S. Je kunt als je [im gatt] (zonder de spatie) typt in de post waar je je foto als bijlage meestuurt je foto zichtbaar maken.
 
ehh ja...

heb er geen verstand van maar vind dit persoonlijk nou nog niet echt een fighter,
lijkt wel alsof er alleen een ander stuur op gekomen is en een stuurkuipje.
het weglaten van wat kuipdelen vind ik niet echt ombouwen.

is niet om te zeiken ofzo hoor,
maar af is het hopelijk nog niet want ik denk dat je er veel meer van kan maken in de toekomst.

mooi begin iig, dat zeker.

;)
 
De volgende onderdelen zijn veranderd;
streetfighterkuip. bevestiging kuip zelf gemaakt.
Stuur en kroonplaat alsmede roestvrijstalen remleidingen voor.
spiegels,
onderkuip is op maat gezaagd.
kont is voorzien van andere achterlicht en undertail
spatbord achterwiel.
Voorspatbord ingekort
Sportuitlaat Met waaaanzinnig geluid.
IK heb hierbij twee soorten db-killers.
Ramaircovers van carbon. Rem en kopp. handels van carbonlook.
Racegaas op radiator geplaatst.
Had eerst een dig.tellers geplaatst. Maar dit beviel mij niet. De snelheidsmeter kon de acceleratie niet aan. sprong op nul en wanneer ik konstante snelheid reed gaf het tot 180 km/u wel aan. Daarboven was het weer naadje.
Dus maar de originele erop gezet.
Verder is het gespoten in cosmo zwart. Ik heb de bike Obsession genoemd.
Alleen deze stikkers laten maken koste mij al iets van 60 euro. Ik heb wel een aantal reserve gekregen. Dus mocht je jou motor ook Obsession willen noemen, kun je dit bij mij tegen geringe vergoeding krijgen.
Tot zover.... :]
 
Welkom hier :]

Hele mooie bike heb je daar!! Leuke basis voor een fighter, zo'n zx12r :) Kom je 7 mei naar de Dom? wil dat ding wel eens in het echt zien :9
 
mooi ding hoor wil ik ook wel zo,n zx12. ander kontje zou ik nog wel doen in de toekomst. van een z1000 ofzo [ de nieuwe dan natuurlijk] :]
 
Leuke basis heb je daar!Met een heel lekker blokje :}
Ik vind persoonlijk de zx12r ook mooier dan onze japanse 1300 vogel :W








klassen ga zo door 8-)
 
mjah.. tis niet echt mijn smaak zoals je hem hebt opgebouwd, maar het is iig wel een hele brute basis!

Ik vind zelf altijd dat een fighter een beetje agresief en sportief er uit moet zien, en dat zie ik zelf niet echt terug in deze fighter. Misschien zou het al erg veel uitmaken al je het stuurkuipje (zeg maar gerust stuurkuip) een cm of 5 zou laten zakken.
 
Misschien zou het al erg veel uitmaken al je het stuurkuipje (zeg maar gerust stuurkuip) een cm of 5 zou laten zakken.

full


zoietsdan, ik zat er ook al aan te denken het is een heel gaaf idee een zx12r fighter alleen deze had nog net iets te poeslief iets inzich.
 
Bruut apparaat wel!
En wie zei dat íe al af was?

Ik zie je vast deze zomer wel's voorbij knallen, ik woon in Laren GLD, da's niet zooo ver.

SoeF!
 
Ik vind m anders wel erg gaaf hoor! :9~
Hij kan zo af-fabriek komen als tegenhanger van de Tuono :P

En ik zeg maar zo: een fighter is nooit af ;)
 
:9~

je heb mij zekers jaloers gemaakt, wat een beest.
ojaa, de defenitie van streetfighter is .......wat.
dat wat jou smaak is, niet dat van een ander. _O-

7 mei gelijk een beetje posen op de megameeting. :]
 
Het feit dat de brievenbus en die en spiegels eraf zijn maakt hem al een stuk smakelijker. *D

Nu ook nog effe jouw Nick veranderen in: Obsession... en klaar is Kees. :Y
 
Brute basis en zoals Jan al aangeeft..... hij hoeft niet af te zijn..... (en welke streetfighter is dat).......

Overigens kun je van een Haya ook een vette streetfighter maken alhoewel je dat niet zou verwachten als je zo'n ding zou kopen.....

full
 
oké die hayabusa ziet er wel netjes uit
alleen die special paint vern#*kt hem een beetje
het is net vogelpoep hoe het daar op het frame zit voor bij de tank

maarjah gelukkig, smaken verschillen :+

ik vind dat sommige mensen te ver gaan qua special paints etc..
het kan een motor maken of breken.

en de zx12r vind ik lekker basic, maar toch heeft hij wel iets iig een potentiele motor
:9

veel succes er verder mee en verder vorderingen updaten natuurlijk

gr fritskes
 
zo zie je maar weer dat de smaken ver uit mekaar liggen hier
vind het zeker een mooi beesie en die busa ook trouwens
ps welkom in de wondere weereld van de streetfighters
 
en de zx12r vind ik lekker basic, maar toch heeft hij wel iets iig een potentiele motor
:9
Hij ziet er iig niet uit als een ik-heb-schade-gereden-dus-het-word-een-fighter fighter :)

En idd zeker potentie! Stond dit jaar op SoT ook wel een mooie, al vond ik het spuitwerk te druk...
 
Terug
Bovenaan Onderaan