125 cc race monstertje?

Jij wou hem toch verkopen Rev? :P
Ach ja, wil graag een R6 en ben druk aan het sparen, maar kan hem momenteel zeker nog niet betalen, dus voorlopig blijft de FZR er nog wel even, in de loop van volgend jaar maar eens rondkijken naar een R6... :)

Sorry Ewoud, mijn FZR\'retje staat dus niet te koop (tenzij je natuurlijk VEEL wilt betalen ;) ).
 
Zorg je wel dat je voldoende geld hebt om dat ding te laten reviseren? En pas je op voor vastlopers op de snelweg? Met een 2 takt moet je namelijk niet te lang op de snelweg rijden, dan kan je nog wel eens in de berm of in 2 stukken tussen de vangrail liggen.
125cc (rs125=30pk) is echt een bromfiets, dus ga voor rs250 (70pk, maar ook 2 takt dus niet te lang op de snelweg constante snelheid aanhouden) of een 4 takt 600cc (100pk) of die Duc 748 (97pk) om lekker te blazen.

Leg de verschillen van 2- en 4-takt nog eens goed naast elkaar, en beslis dan wat voor motor je wilt, zoals ik al eerder zei, ben je waarschijnlijk vrij snel uitgekeken op de 125cc.


Vastlopers met 2 takt motoren zijn te wijten aan goedkope benzinepomp olie die je erin gooit, je kent dat soort wel, 10 piek per liter.......als je er fatsoenlijke olie ingooit dan krijg je echt geen vastlopers. Ik heb standaard Motul 2takt olie, wel een beetje prijzig, 35 piek per liter, maar dan heb je wel goede olie.
 
Bel vrijdag dus die man (Peter uit Hoorn) om onze afspraak te bevestigen. Blijkt dat het niet ging om een Cagiva Mito maar om een Aprilia RS.... ;(

Gaat dus niet door. Dan maar even door sparen...
Dan in het voorjaar :]
 
Die Muz is echt wel een goede motor om te leren scheuren; licht en veel tunings onderdelen beschikbaar. Heeft een Yamaha XTZ 660 blok. Een 1-cilinder heeft natuurlijk wel zijn eigen karakter. Heb zelf een BMW F650 Supermono gehad, +- 80 PK voor 115 kg incl benzine. Kan je GSXR 750 je uitlaten laten zien. Ga anders maar eens kijken bij http://home.wanadoo.nl/supermono. Voor 1-cilinder info mag je me steeds kontakteren.
Of een ZXR400 met wat aanpassingen is ook niet slecht. :]

Bijlage: BMW1aa.jpg
 
Recumbent...gave BMW man, hehe! Dat ik dat ooit nog eens zou zeggen! :)

Hehe voor mij is het ook de eerste echte sportmotor die ik heb gezien van BMW ! :)
Voor de rest allemaal burgerbakken.. zelfs de 1100cc offroad motoren zien er niet echt uit ;)
Maar geloof dat de Paris-Dakar motoren wel aardig waren van BMW toch? Of...
 
Recumbent...gave BMW man, hehe! Dat ik dat ooit nog eens zou zeggen! :)
Heb je vaker gedaan.... Maar nog nooit voor een motor :)
Ziet er erg niet-BMW uit.... Leuk dingetje :9

Edit: voor diegenen die hem gemist hebben, dit is dus die Beemer:

misc.php
 
Laatst bewerkt:
DIT vind ik anders een hele mooie BMW... Reed de hele tijd voor me op de TOMS...

bmw_r1100s_ti_04.jpg


Een BMW R1100S Turbo Intercooler :9~
 
Pas op met rotaxmotoren (wankelmotor op z\'n Nederlands), als je zo\'n kreng zelf probeert te reviseren kom je nog voor leuke verrassingen te staan. Bovendien hebben die krengen weinig vermogen onderin maar kunnen ze toeren maken als \'n dolle waardoor de top hoog ligt.
 
BMW is wel zelfbouw project, heeft namelijk TZ250 rijwielgedeelte.
Zal nog wat naakte foto\'s mailen naar poohbeer, kan hij ze eventueel op het forum zetten. :}

P.S. Rotax motoren = wankel motoren |( , moet je toch even je technisch boekje bijhalen. Rotax is nl een fabrikant van bv ééncilinder viertaktmotoren.
 
wankelmotor op z\'n Nederlands

das behoorlich duits vriend! ;)

is het niet zo dat \"wankelmotor\" in het nederlands iets heel anders betekend?

zie:

van_Veen_OCR_1000.jpg


met een heel aparte rotatie verbrandings zuiger dinges...
 
Terug
Bovenaan Onderaan