125cc cr gekocht, Weinig compressie en rz getuned?

Ja slotspeling is het woord. Lang geleden voor mij die brommers.


Ja minimaal 1mm.


Kon hem dan ook met de hand aankicken hoor. Ding had geen compressie. Maar liep altijd in 1kickje met de hand.

Heb even bij een maatje zijn rm125 gevoeld, en zo hoort het te zijn, ding had veeeeeeeeeel meer.
 
Ja slotspeling is het woord. Lang geleden voor mij die brommers.


Ja minimaal 1mm.


Kon hem dan ook met de hand aankicken hoor. Ding had geen compressie. Maar liep altijd in 1kickje met de hand.

Heb even bij een maatje zijn rm125 gevoeld, en zo hoort het te zijn, ding had veeeeeeeeeel meer.


kon je die van je maatje ook aankicken met de hand ?
 
nee.


Ik heb nu de boel vervangen. Maar onderin is hij nog steeds zwak. Als ik stapvoets rijd in de 1 en ik geef vol gas, dan is het net of krijgt hij veel te veel. Boaaaaaaaaaaaaaaaap is het dan. Eenmaal op toeren is er niks aan de hand.

Hij heeft gewoon totaal geen kracht onderin. Maar op hoog toeren loopt ie als vergif. Starten doet ie warm en koud met 1 kickje. Met de choke erop loopt ie ook niet beter ofzo. De bougie is iets donkerder als koffie bruin.

Er zit een pvm kop op, en op de binnenkop staat 31-32.


Verder las ik wat over de uitlaatklep afstellen?


Iemand ideeen?


gr


Waar zou het aan kunnen liggen?
 
ik heb dat ook, in mn 1 weet ik niet maar in zn 2 wel.. heb er geen last van verder.

eerst had ik het ook stationair, in 1x volgas en dan ook bwhoaap nu iets hoger stationair gezet en nergens meer last van.
 
Ja er zit een klep in het uitlaatkanaal. Hoe kan ik kijken of hij goed werkt? Gewoon het uitlaat er even af en in de poort kijken neem ik aan. Hoe word deze aangestuurd dan?

Ik heb bij het vervangen van de zuiger nog wel even bij die poort gekeken. Maar als hij dicht zit sluit hij boven zeg maar niet helemaal mooi af. Hoort dit perfect af te sluiten of niet?


Verder is de gas reactie ook erg traag vergeleken met die van mijn maat zijn rm125

Membraam zag er nog goed uit toen ik het cilinder eraf had...
 
Er zit een 370 sproeier in.. En de klep in de uitlaat staat gewoon dicht als ik de uitlaat er voor weg haal.

Wel is de uitlaatpoort vrij nat. Zou de sproeier te groot zijn?


Tandwiel verhouding is 14/49


Volgens mij is het ding voor grasbaan gebruikt ofzo. Voorvering lijken ook wel andere veren in te zitten. Vrij stug. En er zitten excell velgen in, vhm kop.
 
boaaaaaaaaaaap....klinkt als te arm. Te rijk zou hij juist sputteren. Boaaaaaaap....komt n.l. uit je luchtfilter door overschot aan lucht.

Stationairsproeier is waarschijnlijk te klein, want dat is je onderste gedeelte van toeren i.c.m. de gasnaald vanaf ongeveer 1/3 vermogen. De hoofsproeier komt pas vanaf middengebied in.
 
Ok daar even naar kijken wat er inzit dus. En de stand van de naald bekijken. Als ik het gas dicht doe en weer open dan gaat ie wel op den duur.

Kan het niet zijn dat bij die vhm kop andere voetpakking of zuiger hoort ofzo? Want de compressie is ook nog niet denderend.

Weer appart geval hierzo :X
 
Ok, raar dat hij dan veeeeel minder compressie heeft dan mijn maatje zijn 125rm.

Andere maatje heeft een yx125 uit 96, en die heeft veel meer koppel onderin. Maar ongeveer evenveel compressie.

Het moet bijna wel de afstelling van de carb zijn.
 
Te weinig benzine onderin gaat ten koste van trekkracht, verhoogt de interne temperatuur en geeft op termijn schade.
 
Hm nou..


de vlinderklep staat dicht. Echter, hoe goed hoort deze af te sluiten bovenin? Dus neem aan dat dit goed is.


Heb een sproeier 430 erin gezet, loopt gelijk al een stuk beter. Gasnaald wat dingen geprobeerd met de 370 en de 430 sproeier. Maar hij blijft zwak onderin. Hij doet niet meer boaaaap met de 430 sproeier.


Zou het nou echt aan die zuiger liggen? Te weinig compressie? Hij komt niet eens een heuvel op.
 
53.94 mm. 01.1218.A1 02.1213
53.95 mm. 01.1218.A2 02.1213
53.96 mm. 01.1218.A3 02.1213
53.97 mm. 01.1218.A4 02.1213
54.50 mm. 01.1218.050 02.1213
55.00 mm. 01.1218.100 02.1213
* 0.01 is zuiger maat
* 0.25 is boormaat


Dit zijn de prox maten. Die bovendste zit er nu in en de .96 kwam eruit.
 
Slim is het niet en goed ook niet om een te kleine zuiger te monteren. Wat is de maat van je stationairsproeier?
 
Terug
Bovenaan Onderaan