2 koplampen

rismo

Rookie
20 aug 2002
4
0
spijkenisse
hallo,vraagje ik heb een fireblade uit '96 en nu wil ik mijn koplamp doorverbinden zodat ze alle twee branden als mijn licht aan staat.Kan ik nu gewoon een draad van de een naar de ander trekken of moet er nog een relay of weerstand tussen en waar moet ik die dan plaatsen.
 
Het kan wel degelijk, alleen weet ik niet exact hoe '(
Rijden hier in de buurt meerdere blades met dubbel schijnende lampen. Het staat wel een stuk mooier en meer licht is altijd goed natuurlijk.
 
De Africa Twin van mijn vrouw heeft ook twee koplampen waarvan er standaard maar 1 brand. De andere heeft inderdaad een andere reflector en is alleen bedoeld voor groot licht. Deze was maar met twee draden aangesloten en de 3e aansluiting was weggelaten. Zodoende schakelde deze alleen in bij groot licht.
Ik heb een nieuw fittinkje gekocht bij de Brezan met 3 normale (schroef)aansluitingen. Dan kun je met een extra draad de dimlichtstand overbrengen. Als je de lamp laag afstelt is hij nauwelijks verblindend. Bovendien heb ik er gele H4 lampjes in gezet. Of het technisch verantwoord is weet ik niet precies. Met weerstanden en amperages of zo. En de accu zal zwaarder belast worden. Tsja.
Ze heeft de hele vakantie achter me gereden en van verblinding heb ik geen last gehad. Wel was ze duidelijk beter zichtbaar door de dubbele lampen en het gele licht.
 
op een fireblad kan het, alleen met een relais. ik had het ook gedaan zonder weerstand alleen na een maand of 5 begaf het hele lichtschakelaar het. nieuwe gekocht en een relais ertussen en gen problemen meer. blijkt dat de lichtschuif het stroomtoevoer niet aan kan en dus verbrand, succes
 
op de gsxr kun je de koplamp van het grootlicht naar beneden draaien dus heeft het overige verkeer er geen last van.
op de fireblade weet ik niet of dat ook kan!!!
Vertel! Dus ik kan gewoon een andere lamp etc in de andere blaker zetten en dan de zooi een beetje bijstellen?

Het lijkt ten eerste veel mooier als beide lampen branden en ik ben het ook zat dat iedereen me altijd vriendelijk verteld dat ik een koplamp kapot heb :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan