Waar een goed draadsnij-ijzer te kopen??

DaBuzzzzz

MF'er
22 mei 2004
248
0
Lisse
Olla,

Moet wat extra draad op m'n brakke waterpomp-as snijden en dacht dat ik er met mn tjillietjaf, pisbakkenstaal setje wel mee zou komen, nou mooi NIET!! de as snee in het ijzer en niet andersom..

Hoef alleen een 6mm snijder te voor buiten schroefdraad... Bouwmarkten vallen af heb ik al gemerkt. Als ze het al hebben dan is het baggerspul...

Ik woon in de bollenstreek, tussen Haarlem en Leiden...graag tips dat ik morgen aan de slag kan

Tenks!!
 
Probeer eens een gereedschapshandel. Kunnen hem je ongetwijfelt los leveren maar schrik niet van de prijs...

Ik heb hem ook wel liggen maar tis nou niet echt in de buurt :N

ja, en die heb je hier nauwelijks.....ik ga het effe aan Katja vragen

ja goede snijders zijn duur, ik weet het, maar dan lukt het tenminste wel....nieuwe as verlangt dat ik de hele motor uit elkaar haal.....gekke Kawa mongolen!
 
Gaat moeilijk worden om op zo'n asje draad te snijden, tenzij die alleen oppervlakte gehard is. Dan moet je even met de haakse slijper het top laagje eraf halen en kun je snijden. Anders kun je het wel vergeten.
Waarom moet er extra draad op? Fototje graag :)
 
:+

maar als je wel eens vaker tapt, is het aan te raden om eens naar zoiets te kijken: Völkel setje

Dan heb je alle gangbare maten, en betere tappen kun je niet krijgen als die van Völkel. 100 euro, en het gaat je leven lang mee als je der zuinig op bent.

ps. wie is katja :?


Das geeneens duur....maar ik moet hem morgen vroeg scoren, heb niet voor ja LUL de dag vrij, kan wel kijken waar ze Volkel leveren natuurlijk....Zo'n setje heb ik dus...alleen dan van bagger nu blijkt :(

Katja is van de Gouden Gids....die lekkere krullenbol! :9~

Enniewee brezan automaterialen heeft wellicht wat...effe bellen morgen...Lijkt wel of er hier in de buurt geen ambachten meer gedaan worden, geen fatsoenlijke ijzerboer te vinden tot nog toe :(
 
Das geeneens duur....maar ik moet hem morgen vroeg scoren, heb niet voor ja LUL de dag vrij, kan wel kijken waar ze Volkel leveren natuurlijk....Zo'n setje heb ik dus...alleen dan van bagger nu blijkt :(

Katja is van de Gouden Gids....die lekkere krullenbol! :9~

Enniewee brezan automaterialen heeft wellicht wat...effe bellen morgen...Lijkt wel of er hier in de buurt geen ambachten meer gedaan worden, geen fatsoenlijke ijzerboer te vinden tot nog toe :(


Kijk effe of er een provak in de buurt is www.provak.com
Daar zijn die setjes in de aanbieding voor 99€ wat dus 4 € duurder is :X
 
Katja is van de Gouden Gids....die lekkere krullenbol! :9~

Ohhhhhw die!

katja_gouden_gids.jpg

katja_gouden_gids_flipside.jpg


:+

Maar 100 euro is voor zo'n setje inderdaad niks. Alleen ik ben ook wel een beetje bang voor de reactie van zot... dat zou inderdaad heel goed kunnen. Als het echt door en door gehard is kom je er met geen enkele tap door '(
 
Gaat moeilijk worden om op zo'n asje draad te snijden, tenzij die alleen oppervlakte gehard is. Dan moet je even met de haakse slijper het top laagje eraf halen en kun je snijden. Anders kun je het wel vergeten.
Waarom moet er extra draad op? Fototje graag :)

Hmzz, hier een plaatje van hoe ie hoort te zijn. Bij mij is er een stukje af en de moer zat dus op ongeveer anderhalve draai overgebleven draad....Na koelproblemen heb ik dit aangetroffen....stel je dus het draadeindje een heel stik korter voor.

figure21.jpg


Qua lengte van de as kan er wel wat mee gedaan worden maar draad erop snijden is het meest voor de hand liggende...zou niet weten wat ik anders moet..

Ideeen welkom uiteraard

Oh, en dit impellertje moet er op

figure23.jpg

 
4,95 zelfs :+

http://www.provak.com/images/folders/0622_p20.jpg

Die boa grabit heb ik trouwens ook liggen, maar nog niet nodig gehad.


:D


maareh, er zat draad op, dus het moet er toch ook weer op kunnen?? het asje waar de impeller opschuift is een dunner, uit stekend stuk van de balansas, met een keering gaat ie dan naar buiten, het pomphuis in. Ik vermoed dat het uiteinde niet verhard is zoals de as inwendig. Hij is ook 3 keer dikker in het motorblok
 
Laatst bewerkt:
Je kan nog ff proberen bij de Praxis, daar hebben ze LUX gereedschap en dat is wel goed spul.
Ik weet niet of LUX ook snijplaten hebben maar het is het proberen waard en anders bij de Provak (of Probin, is nl hetzelfde) en daar kan je ook wel losse delen kopen, scheelt al gauw een 80 a 90 euri want als je al een snijplaat kapot hebt gedraaid betekent dat dat je wel een houder over hebt... toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan